Läkning av helix / industrial
Funderar på att göra en till öronpiercing men älskar att bada haha 😬 Om jag gör en helix eller industrial, kan jag simma med huvudet över ytan? De hålen sitter ju högt upp så borde väl inte vara någon fara om ingen skvätter vatten på mig, eller vad tror ni?
Tänker främst på pool inomhus (med klor alltså), men eventuellt även i sjö utomhus. Men som sagt, med huvudet över ytan.
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Det är inte problem så länge du inte doppar örat.
Tack för svar!
#2: bra att tänka på med de piercingarna är att hålla bort håret från såren och att ha rent örngott varje natt om du som många med mig vänder dig i sömnen.
Det är smart! Min katt sover på min kudde dessutom… Ska tänka på det!
#4: ja djur är lite jobbigt när man har ny piercing 😅
Funderar på om jag bör täcka örat när jag sover? Borde frågat piercaren om det men glömde bort. Jag har tvättat bort allt eventuellt blod men fick en plötslig noja att han skulle få för att slicka på mitt öra under natten 😬
Jag kade nog satt en stor kompress löst över. Så det är luftigt men ändå inte fritt fram för katthångel 😆
Oj, missade ditt svar!
Örat läker bra trots kattgos. Men försöker hålla honom borta från örat, men det är ärligt talat inte helt lätt alla gånger för han är ENVIS när det kommer till gos 🤣 blev 3 hål till slut, ett i öronsnibben och två helix!