Bodyart iFokus

Bodyart

Läst 176 ggr
sarasi1
0

Nekad septum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej!
Hade planerat att göra en septumpiercing idag men väl på plats sa piercern först och främst att han var ovan att göra septumpiercingar. När han tittade på min näsa menade han att han skulle behöva sticka genom för tjock vävnad, eftersom han i så fall skulle behöva sticka relativt långt ner, och att den troligen ändå skulle bli sned då mina näsborrar är lite olika (?) stora.
Besviken så klart. Undrar nu om detta är vanligt, om någon varit med om liknande?

Garm
3

Jag har själv inte blivit nekad septumpiercing, har faktiskt en, men en kompis blev avrådd av piercaren hon gick till. Han menade på att den skulle bli sned pga hennes anatomi. Tycker han gjorde rätt som avrådde henne, för man vill ju helst ha ett snyggt resultat.
Jag vet inte om det är näsborrarnas olika storlekar som är problemet, min piercare pratade mer om själva septumväggen och brosket (som man ju vill undvika pierca). Jag hade ganska tight "sweet spot", men han sa det inte skulle vara något problem. Min sitter rakt.
Kanske kan piercingen upplevas som sned om näsborrarna är olika stora? Vet faktiskt inte.

Har du pratat med en mer septum-erfaren piercare om det? Gör det om du kan. Kanske säger de samma sak, kanske något annat :)

sarasi1
0

#1: tack för svar. Är såklart också glad att bli avrådd om resultatet riskerar att inte blir bra men blev lite tveksam när han började med att berätta att han inte var så van vid utförandet. Ska absolut höra med nån som har lite mer erfarenhet :)

Maria
6

Jag tycker det var väldigt ansvarsfullt gjort av honom som talade om att han var ovan.

/Maria

sarasi1
2

#3: håller absolut med om det. Skavet för mig blev att jag upplevde att han så tvärsäkert uttalade sig om min näsanatomi 😂 trots ovana och utan att titta riktigt noga. Men vad vet jag, det kanske var så tydligt att det inte skulle funka att det syns på långt håll 🤷‍♀️

Denna kommentar har tagits bort.