Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 1606 ggr
Ceciliaolucifer
0

Avancerade vs Simpla piercingar

Vad anser ni som har många och "avancerade" piercingar om exempelvis navel, tunga, mouch, labaret.

Är det mespiercingar? eller är en piercing allting en piercing oavsett var på kroppen den sitter?

Ceciliaolucifer
0

jag kan tycka att mina exempel där uppe är mespiercingar , mer eller mindre för att dem är väldigt vanliga :) och inte för att dem på ngt sätt skulle innebära att man är en mes bara för att man har en sån.

Jag har själv bara Navel och Tunga :)

Karmatarerskanise
0

Vanligt hål i örat i öronsnibben skulle väl vara det som jag ser som minst farligt. Mesiga tycker jag nog inga piercingar är :)

Liss
0

Jag förstod inte ens?:P Varför skulle någon piercing vara mesig? Alla gör ju olika ont på olika människor och alla tycker olika om stilar osv.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Ceciliaolucifer
0

Jo men jag menade mer att en del som har 20 piercingar kan le lite åt dem med hål i naveln :)

Liss
0

hum.. jo de kanske dem gör. Men ändå, varje piercing är väl ändå en bedrift och något man "klarat av". Hur många eller hur några man än har tycker jag de är precis lika tufft.

Visst, jag tycker att dem med vanliga hål i öronen är lite väl vanligt nu eftersom jag töjt ut mina. Men de var ju inte allt för länge sen jag själv hade vanliga tråkiga örhängen:P Så jag är ju inte precis förmer bara för att jag lyckats pressa in en 8 mm spiral i örat.

hehe, rolig fråga:)

Slutsatsen är väl, neeh ingen piercing är en mespiercing.

[tiiia]
0

hmm den i navel räknas nog som "mes piercing" för varenda fjortonåring i hela sverige tycks ha den. Läpp piercing är väl lite halv känner jag. Men den jag har i bröstet den känns lite speciell trots allt.

Liss
0

#6 De är iof sant, jag har just ingen navelpiercing för att de är SÅ vanligt. Speciellt bland små tjejer:)

Ceciliaolucifer
0

Haha ;) ni förstod ju..

Jag menade precis som du Lisette att du kan tycka att små hål i öronen är nada eftersom du har töjt :)

Liss
0

#8 hehe, tycker inte de är nada:P men de är tråkigt enligt mig eftersom, som du sa, att jag har töjt:P

[jenkass]
0

en piercing är en piercing, oavsett var den sitter. Men jag tycker att vissa piercingsområden är mesiga då det blivit mer en "mode sak". Alltså det finns hur mkt människor som helst som springer runt med en mouche piercing bara för att det är mode, kan slå vad om att de flesta inte skulle komma på tanken att pierca sig där om det var för exempelvis 10 år sedan. Jag var ensam på hela skolan att ha hål i näsan när jag gjorde det, å det var "min" grej. Det kan man direkt inte säga idag då varenda unge springer runt med det…

Liss
0

#10 Haha neeh de är sant. När jag gjorde i näsan var jag den enda i min umgängeskrets och i skolan också tror jag. Men nu springer vääldigt många med det:P

bejtedejte
0

Det finns nog (tyvärr?) inte så många unika och häftiga piercings längre.. När jag piercade naveln var jag den enda i hela skolan som hade det, de flesta hade inte ens hört talas om att man kunde göra det. Då, för 9 år sedan, var det en ganska extrem piercing, i alla fall där jag bodde, och de i skolan hade som mest en plupp i näsan. Jag tycker fortfarande att det är snyggt med navelpiercing, men jag har blivit lite anti det eftersom precis alla springer runt med det, "piercingintresserade" eller inte. ;)