gör det ont?
Jag tänker antagligen ta hål i näsan, och jag ska göra det med nål hos en percing (vet inte hur det stavas) studio. för att jag har hört att det inte är bra att ta me pistol.
Men jag undrar om det gör mycke ont att ta hål i näsan med nål och gåre fort eller sakta???
Om du läser inne på "Mest ont 2" så står de lite om vad människor tycker om näsan. Enligt mig gör de inte ont, visst känns de. Men ingen hemsk smärta. De går jätte fort så man hinner nästan inte känna något.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
ojojoj… Bra beslut att inte ta med pistol! Jag gjorde min i näsan alldeles själv (ung å dum) :P och det gjorde inte ett dugg ont! Dock är det som sagt väldigt individuellt oxå…

Jag tyckte inte att det gjorde speciellt ont, det går så fort

Jag gjorde min i näsan själv med en grövre nål, gjorde inte ont alls. Men jag kan rekomendera att inte skjuta med pistol i näsan, min kompis gjorde det och piercaren kom åt en nerv.
Men självklart kan man träffa en nerv även med nål.

Jag gjorde med pistol och bättre hade det inte kunnat bli! ^^
Så nöjd, så nöjd. :)
#5 hehe.. jag gjorde med me pistol.. visste faktist inget annat då:P Och har haft den som sagt sen jag var 15 år… aldrig haft problem.Läkte direkt.

#6 Samma här, fast jag var 14 då… ;)
hihi

Jag gjorde också med pistol, lite obekvämt med den stora pluppen på örhänget som satt i näsan bara, men det har aldrig bråkat med mig, den enda piercingen som inte gjort det. :)
Jag funderar nästan på att göra det med pistol.
men vad händer om man träffar en nerv och hur stor är chansen?
Min gjordes med pistol och träffade npg inte helt rätt utan kom åt nån nerv av nåt slag som har med tårkanalen att göra, det rann ur ena ögat i nästan ett dygn o gjorde väldigt ont, men nu när det läkt ordentligt så känns det inte förutom om jag har smycke i länge.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
jag rekommenderar att gå till en riktig piercer och utföra detta då dom är utbildade. Visst, det är dyrare, men det är det värt. Med pistol är riskerna stora att hålet hamnar "fel".
Men hur kan ser piercare se var nerverna sitter? Lyser dom genom med lampa innan? för nerverna sitter ju olika hos alla.
med pistol kan man inte mäta ut exakt var hålet ska sitta så det blir snyggt, en piercare kommer åt bättre.
men alla mina kompisar har gjort me pistol och dom har inte haft någtra problem.
men hur stor är chansen att man prickar en nerv?
Jag skulle tro att chansen är lika stor varesig det är pistol eller piercare som gör det. Men att träffa en nerv gör bara ,er ont vad jag vet :)
Har vänner som varit hos piercare som råkat träffa en nerv. Då kommer det ett par tårar :)
när min syrra tog me nål sa hon att det inte gjorde så ont men det kom lite tårar så då kanske dom pricka en nerv.
men då kanske det inte är så farligt att pricka en nerv eller???
Det har jag aldrig hört iaf. I näsan tror jag inte man har några stora nerver som är betydande för att man ska fungera normalt.
Men jag vill inte säga för mkt. Kolla upp det hos en piercare först. Jag har aldrig hört om det, men det betyder inte att jag har rätt.
Men eftersom piercarna inte gör ngt speciellt för att leta nerver så är jag ganska säker på att jag har rätt. Och eftersom piercare träffar nerver också så ja. :)

Men en sak jag tänkt på hela tiden är att hygienen inte kan bli 100% med pistol som det blir med nål, nu säger jag inte att du inte ska göra med pistol, det är ditt val, men tänk en extra gång över om du verkligen ska göra med pistol. Jag tycker du ska göra med nål då det blir helt hygieniskt, men men. ¨ter igen ditt val.
men jag fattar inte alla säger att det inte blir bra me pistol men alla mina kompisar har tagit me pistol och det blev jätte bra och läkte fint??
håller med #18 och precis som hera säger så är det lika stor risk att träffa en nerv, oavsett om det är hos en pierciare eller med pistol. Men piercare är ju helt enkelt att rekommendera då dom är utbildade! De som tar med pistol är ju endast avsett att ta hål i öronen med
men om det blev bra på mina kompisar så borde det bli bra på mej.
men dom är utbildade dom har som typ diplom på att dom är utbildade.
#21 Du väljer själv. Känner du att du tycker det är säkert med pistol ska du göra det :) Men jag måste hålla med om att piercare är utbildade till just piercing.
De som skjuter med pistol har inte samma utbildning alls, inte lika bra utbildning alltså.
okej, men alla tar där och säger att dom är bra där,
men annars har jag en piercing studio bara här neranför så jag får se hur jag gör, jag blir bara lite virrig efter som det har gått så bra för dom jag känner men ni säger att det är dåligt :P
att det har blivit bra på dina kompisar är ingen garanti att det blir bra på dig. Pistol är avsedd för att avändas till att ta hål i öronen… Men du gör ju som du vill… Men då ska du vara beredd på riskerna oxå. Jag har flera kompisar som tagit hål i näsan på frisörsalonger där dom använder pistol, och på 9/10 så har det blivit väldigt snett
#23 Jag vill inte kalla det dåligt, för jag har precis som du vänner som tagit hål i snoken med pistol utan komplikationer.
MEN, logiskt sett så är en piercare mer passande för en piercing. Vilket du kan se av namnet ;)
Ja jag håller med jenkass och hera, men kan även säga att jag själv gjort i näsan med pistol och de har gått hur bra som helst. De är absolut inte i närheten lika bra som en riktig utbildad piercare kan göra det. Men de funkade bra för mig iaf och har aldrig haft komplikationer med de heller. Bara de är renligt och de görs på ett bra sätt så.
okej,