Beskriv känslan!
Hur skulle du beskriva "smärtan" som du känner då du t.ex tatuerar dig eller gör andra bodymods?
Kan du beskriva?
När jag tatuerar mig skulle jag kunna likna det vid att man med en tom bläckpenna sitter och skrapar/river fram och tillbaka på samma ställe på hunden. Det gör ont, men på ett skönt sätt :P
Piercingen i tungan vet jag inte hur jag ska beskriva riktigt.
Själva 100dels sekunden då kanylen stack hål på huden stack till som då man tar en spruta, sedan kändes ingen smärta, det bara "knastrade" konstigt. Den var de klart :)
kan bara säga skönt ;)
tattoo: en skön småstickande bedövande känsla…
Piercing: en småskön känsla när nålen går igenom huden.
Tycker det kändes som han ritade med en bläckpenna när jag tatuerade mig, var bara en härlig känsla!! Vill göra mera!!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Jag tycker inte det gör ont att bli tatuerad, tycker det oftast är skönt. Känns helt enkelt som när man drar en nål i skinnet tycker jag ;)
Piercingar hinner man ju knappt känna något, bara som att få ett snabbt stick typ-
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
tyckte det kändes som om nån skar med ett skalpell när jag tatuerade mig, kittlades pga vibrationerna också.. fast sen när de fyldes i på revbenen så kändes det som om nån körde ner en jättetjock nål och drog ur den långsamt så den fastade lite.. läskig känsla men skönt :)
själva piercingen i tungan kände jag inte.. tången klämdes åt så det bedövades lite. tången gjorde ju ont i början men blev van vid den ganska snabbt och sen hade jag helt plötsligt en stav i tungan! de andra minns jag faktiskt inte, men jag minns att det inte gjorde så värst ont.
Att tatuera mig var bara skönt.. den första kändes mera över ryggraden men de gjorde ändå int ONT utan bara durrande och kittlande på någe vis. dem andra två kändes inte alls.. de var nästan lavigt:P
mina piercingar har väl gjort olika ont och den i läppen kändes verkligen när kanylen gick igenom, fast när hon var klar trodde jag att hon var halvvägs eller nått så de går fort.. sen försvann smärtan och de var inget mer med de.. utan just bara genom huden.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Ja har tendens att somna under tatueringarna ;)

att tatuera innersidan av biceps känns som någon gräver i armhålan och bröstvårtan, hela tiden.. inge adrenalin som stoppade smärtan där inte :P
men dom andra kändes som ett pirr i kroppen.

Jag tycker inte alls det är otrevligt eller speciellt smärtsamt. Fast det beror ju vart man tatuerar sig förståss ;) Insidan a ljumsken var ju inte så underbart :) Jag har ofta legat länge eftersom det är stora motiv jag gör, efter ca 6 timmar gör det ont! Tydligen tar mitt endorfin slut då ;)

#8 Hur lång tid tog ormen att göra?

#9 45 timmar

Jag har ju tre stjärnor på varje höftben och jag gjorde dom vid olika tillfällen. Första gången kändes det som att han rispade med ett rakblad, det gjorde riktigt ont. Andra sidan var mycket bättre, vissa ställen var det lite jobbigt på men. Jag låg och pratade under tiden jag gjorde den andra.

Jag har en mitt emellan vadmuskel och hälsena.. så att säga.. den går ner en bit på senan, den gjorde tokont, det var min första och jag tänkte "aldrig mer". Jag citerar en vän som beskrev den exakt: "Tänk dig att du har en bit hud på fotsulan som är torr, död och sprucken, du tar tag i hudflicken för att dra bort den.
Så länge du drar upp huden från det döda partiet så känns ingenting, men hudbiten släpper inte och går nu in på levande, frisk hudvävnad, och så sitter du där och drar, så känns det."
Klockrent för både den och en liten filur som sitter bakom fötknölen på motsatt sida.
Den jag har på underarmen, kraftigare och större än de båda andra, var en ren fröjd i jämförelse.
Där upplevde jag bara pirrandet.. trots att han hade en tendens till att "kötta" gaddningen och köra lite för hårt på sina ställen.