Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 2704 ggr
Telefonkontakt
0

Hemmatatuerare

Som säkert bekant så finns det såkallade Hemmapulare eller Hemmatatuerare.

Tänkte dela med mig lite inofmation om varför man ska undvika dessa så mycket som möjligt.

* Man kan inte vara säker på att utrustningen är steriliserad och det kan medföra infektioner och i värsta fall överförbara sjukdomar.

* Tatueraren kan tatuera för djupt och detta kan medföra irretation i tatueringen som i värsta fall kan bestå i flera år/hela livet.

* Motivet kanske inte blir som man önskat sig.

* Färgen tatueraren använder kan vara gamal och dålig.

* Miljön är inte steril och uppfyller hälsovårdsnämndens krav.

* tatueraren kanske inte håller den oskrivna regeln med att vara minst 18 år vid tatueringstillfället och inte kräver legitimation av kunden.

* Utrustningen kan vara hemmagjord och garanterar verkligen inte rätt djup eller liknande. 

Man väljer dock tillslut själv hos vem man vill tatuera sig. Det är helt upp till personen själv. Menjag vill bara informera om vissa eventuella risker som man bör ha i bakhuvudet om man väljer en Hemmatatuerare. Alla tatuerare börjar någonstans, men det bästa är at börja som lärling i en studio.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

mjioo
0

känner hemmatatuerare som är grymt duktiga och kan sin sak varav en samtidigt går som lärling. och sen dedär med hemmagjorde grejer vissa tatuerare som har flera års erfarenhet arbetar bättre med hemmagjorda saker.

men de är svårt att hitta dem som är duktiga och seriösa och jag föredrar själv studio :)

kände bara att jag var tvungen att lägga ett gott ord för dem som är duktiga hemmatatuerare så att alla inte dras över samma kant men rekomenderar det absolut inte.

Telefonkontakt
0

Jag skrev ganska tydligt Eventuella risker.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

mjioo
0

#2 hanterade mitt inlägg lite :)

ja det gör dem. mycket norgranna.

har även en kompis som piercar som jag går till och hon är lärling, sterileserar sin saker i autoclav i studion men är hemmapiercare.

Karmatarerskanise
0

Det finns de som inte sköter sitt jobb både hemma och i studios. Så man måste vara noga med att kolla upp dem.

Men att föredra är studio, där brukar de vara mer kunniga.

[jenkass]
0

japp i studios har dom ju vissa policys att följa.
Och som ni vet har min sambo börjat tatuera lite smått här hemma, just för att få fram intresset igen. Och han skulle aldrig riskera att använda osteriliserade nålar eller annan utrustning. Han byter till o med penna efter varje gång (som han målar skisserna med) :P

Karmatarerskanise
0

Tyvärr är det inte alla studios som följer regler, så som sagt vill man vara säker får man kolla upp dem :)

Liss
0

#5 Haha! de där tyckte jag lät lite roligt.. byter penna varje gång?:P

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

drake3
0

Sudio eller hemmapulare….

KOLLA HUR STERILISERINGEN AV REDSKAP GÅR TILL

Taskiga resultat går att leva med men inte Hepatit mm.
Ibland följer diplom med när de köper utrustningen….så gå inte på den tabben. Be gärna att få se foto på tidigare arbeten.

Morrhoppan
0

Har själv en tatuering som jag gjorde när jag var 17 år, hos en "hemmapulare". Har haft mycket problem med den, den svullnar och kliar. Min nuvarande tatuerare säger att han har kört för djupt och använt billig, dålig färg som bleknar och orsakar klåda. Jag tyckte han verkade jätteseriös när jag var 17 och tyckte min tatuering var finast av alla jag sett. Fast nu, 13 år senare vet jag att den är slarvig och har tjocka linjer och ser allmänt blek och tråkig ut. Motivet, en gul ros, had jag aldrig valt idag, men ångrar egentligen inte den. Det är ju ett minne av den tiden i mitt liv, men kan tänka mig att snygga till den lite, och kanske göra lite old school av den.

Med grund av mina erfarenheter, måste jag rekommendera alla till att gå till en seriös studio, gör inget förhastat, utan tänk över det hela ordentligt sä du inte gör nåt du kommer att ångra!

Linn
0

*putt*

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus