Könsfördelning? Varför?
Jag läste för några år sedan i en tysk tatueringstidning att 90% av tatuerarna i Tyskland var Män, och 60% av personerna som skaffade sig tatueringar var kvinnor.
och min upplevelse även här på forumet är att det domineras av bodymoddade kvinnor.
När jag har pratat tatueringar i allmänhet med män ( från 20 år och uppåt) Så har majoriteten av svaren kunnat delats upp på följande två sätt: 1.att de tycker att det kan vara snyggt, men de har inga egna.
2.Att de inte fattar varför tjejer skaffar tatueringar och att det förstör deras kroppar, eller att det är fult och meningslöst reakt av.
Det tycks mig vara en minoritet som själva är gaddade och gillar tatuerade tjejer.
Delar ni min uppfattning om att det tycks vara en liten fördelning?
Om ja, vad tror ni att det kan bero på?
(Jag inser att det har mycket att göra med vilken kulturell "klick" man råkar vara en del utav, men jag har ju även pratat tatueringar med män utanför min bekantskapskrets.)
jo, jag håller nog med dig i allmänhet… i min umgängeskrets så har mina vänner iaf. minst en tatuering… Så det beror väl på vem man umgås med oxå precis som du säger… och jag ser gärna mer kvinnliga tatuerare :) (har en tjejkompis som går lärling nu)
Jag har inte mäkrt att det är mer tjejer. Där jag tatuerar mig är det alltid killar som sitter och blir gaddade :)
Och av vännerna är det nog rätt jämt fördelat.

I min umgängeskrets är det mest tatuerade killar… Tjejerna som har nå har alltid nån liten grej o undrar hur jag tänkt som enligt dem har så mycket. Min sambo har inte en enda tatuering. Den tatuering andra killar är mest intresserad av är den i svanken. Jag har fått kommentarer som att tjejer inte ska ha på armarna och inte så stora. Där jag tatuerar mig är den ena tatueraren tjej och den andra kille så där är det väldigt jämt. Jag tror att det bidrar till att även kunderna är ganska jämt fördelade. Båda har tatuerat o ritat åt mig.
I min umgängeskrets är tjejer som killar tatuerade. tjerna har fler småsaker emdan killarna har ltiet emr stora grejor…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

I min umgängeskrets, har oftast båda i paren tattoo o percing av något slag, oftast killarna som har mer…. När jag var på semester i somras blev jag väldigt förvånad, det var så många tjejer som hade liten tattoo på handen vid tummen undefär… snyggt!
Såg i en tidning på tattoo studion en artikel om kvinnor i 90 års åldern ifrån Bosnien(tror jag) som hade många tattoo just på händerna!
MVH Isnornin
Beror på vilken umgängeskrets man är i.. jag har vänner som är på "min sida" och har tatueringar och piercingar.. bland dem är de mest killar med flest tatueringar och tjejer med flest piercingar. Bland mina andra vänner är de inte en tjej som har en tatuering eftersom dem inte gillar de alls och är heller inte piercade. Så de är väldigt olika.
Men jag ser inte att tjejer skulle vara mera tatuerade, mer åt andra hållet faktist. Dock har jag bara varit med om killar som är tatuerare.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
I min umgängeskrets är det nog lite fler killar som är tatuerade än tjejer. Men de är nog fler som är tatuerade än inte :)
Har inte hört från någon av de jag umgås med att de tycker det är fult eller så med tatueringar, däremot har vi väl alla olika smak :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar