Tatuera innan 18?
Jag har funderat en hel del på detta. Min klasskompis, som är lika gammal som jag, alltså 15 år. Hon har tatuerat svanken (en ängel typ), och en som jag kände förut tatuerade svanken när hon var 13!
Jag är så otroligt sugen på att tatuera skuldran, jag har en bild i huvudet, jag har sett liknande, där det ser ut som en drake kommer inuti min kropp och river sig ut genom huden. Liknande dessa:
http://tattoo.about.com/library/graphics/curtpanther.jpg
http://www.zhippo.com/NickBaxterHOSTED/images/gallery/skinripfoliageNB.jpg
http://www.tattoospot.com/data/media/16/Tiger_Rip.png
Skulle ni tycka att jag är för ung för att göra det, det ska alltså inte vara en jättestor tatuering.
Och om min mamma följer med, finns det då något ställe som jag kan tatuera mig på, alltså studio menar jag nu. Det enda bra stället jag vet om är east-street och de har åldersgräns på 18 år vet jag…
Ja vad tycker ni? Jag är galet sugen på det! =)
För mig så är det ingen seriös studio om dom tatuerar folk under 18 år. även om föräldrarna är med. Men du gör ju som du vill. Men jag lovar, om du är galet sugen på det så är det värt att vänta! Jag tycker bara det är positivt att de är åldersgräns då man förmodligen hinner ångra sig tills den dagen då man är myndig.
(och en seriös studio för mig är de som är registrerade i någon form av branschorganisationer, då kan man vara säker på att de följer de lagar och regler som finns)

håller med #1. om du så gärna vill ha en så kan du vänta. jag hade bestämt mig för att göra en när jag var 18. långt i förväg hade jag bestämt mig för vilket motiv och var den skulle sitta. sen så fyllde jag 18 och då när jag kunde göra de så blev jag osäker på om de var de motivet jag ville ha. jag funderade och funderade. idag är jag glad att jag inte gjorde motivet som jag hade bestämt när jag var typ 16 år. Jag hade ångrat den idag.
men som sagt allt är upp till dig. testa med att rita upp motivet där du ska ha den med en bläckpenna (okej, man ska väll inte rita med en bläckpenna på kroppen enligt visa..) så ser du hur den kommer se ut på ett ungefär. den är ju lättare att ta bort än en riktig tatuering.
Håller med tidigare talare. Tänk även på att det inte är gratis och prioritera det som är värt att lägga pengar på.
/Christine
Jag gjorde en när jag var 15. Idag har jag tatuerat över den.
Så jag rekommenderar också att du väntar till du fyller 18 år. Det är värt det :)
Okidoki, ja ni vet bäst så :)

Ja, jag håller också med de föregående. Jag tycker att mammor eller pappor som följer med sina ungdommar är mycket oansvariga föräldrar för ofta ångrar sig hon/han när dom blivit äldre. Då är det ju föräldrarna som bär ansvaret, ett sådant ansvar vill inte jag ha i alla fall. Jag är både ganska piersad och har ett 10-tal tatueringar, men min dotter på 16-år får absolut inte göra någonting innan hon fyllt 18 år. I början var hon sur för att hon inte fick men nu har det börjat gå upp för henne varför jag säger nej.
Jag brukar säga att hon har all tid i världen för att pryda sin kropp och att hon bör vänta tills hon är mogen att ta vettiga beslut.

OM jag hade fått tatuera mig och hade haft pengar till det när jag var ett par år yngre, 14 eller något, så hade jag haft massa skumma tatueringar nu. Jag hade haft en steckkod i nacken, det vill jag verkligen inte ha nu! ja, det finns massa saker som jag är riktigt glad att jag inte fick göra. dock tatuerade jag mig ca ett år innan jag fyllde 18 och jag fyllde 18 i maj. Men den är jag nöjd med, och har gjort en likadan till.
Håller med de andra. En tatuerare som gaddar minderåriga är inte seriös i mina ögon, skulle aldrig gå till någon jag visste gjorde något sånt.
Sen håller jag med om att man behöver tänka.. Skulle också haft en massa i mina ögon idag fula tatueringar som jag skulle ångrat, om jag tatuerat mig i tonåren. Är glad att jag väntade tills jag var äldre och lite smartare ;)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar