Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: tatueringar
Läst 2069 ggr
skrellet
0

Kommer som dom vill?

Är det bara jag som har varit med om att tatuerare kommer sent till avtalad tid? Har konstiga öppettider?

Gick ner till tatueringsstudion där jag påbörjat en tatuering för att boka en tid. men dörren var låst, alla ljus släckta och ingen lapp eller annan info om vart dom var eller om några öppettider.

Dessutom så har ingen av tatuerarna jag gått till kommit i tid.

är det bara jag som har haft otur eller är det generellt så i resten av landet?

[jenkass]
0

haha ojdå.. Enligt mina erfarenheter så har du nog endast otur? När jag har tatuerat mig har det alltid varit fullt med folk i studion, nästan för mkt :/

Sen när det gäller öppettider så kan det ju vara väldigt olika, speciellt nu runt jul.. Men man tycker ju ändå att det borde sitta en lapp på dörren iaf. Har dom ingen hemsida där det står om öppettider osv.?

skrellet
0

Dom har en hemsida, men den har inte fungerat på ett år ungefär

[jenkass]
0

Okej… Ja, att vara egen företagare har ju sina för- och nackdelar. Så länge dom är duktiga och trevliga så är det väl ingen fara, och skulle dom ha gått på semester kunde de ha talat om det sist du tatuerade dig, om det inte var allt för länge sen? Sen för att kunderna ska få förtroende för dem borde de ju ha öppettiderna synliga någonstans, så man vet om dom finns kvar överhuvudtaget

Liss
0

Ja, jag har upplevt det också.. tyckte de var lite komiskt att de var en lapp på dörren som de stod "gick iväg på ärende klockan 15.00 kommer inte tillbaka" Och dem öppnar klockan tre.. ..

Sen en annan gång när jag kom var de nersläkt och en amstaff stod innanför dörren:P

Annars tycker jag dem har allmänt konstiga tider. Som när jag tappade pluppen till min piercing fick jag vänta tills klockan halv fyra på en fredag.. och då han de bli infekterat.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[jenkass]
0

hahaha "kommer inte tillbaka" ååå va skönt å ha ett sånt jobb

Karmatarerskanise
0

Jag har inte varit med om något sådant :)

Beafer
0

#0 var det på redrum kanske? ;P

Ilokay
0

nej det var inte på redrum, det var på custom.. tycker PJ är bra mycket bättre så än danne ärligt talat!

Karmatarerskanise
0

Ja det låter inte seriöst om tatueraren inte kommer då den ska.

Beafer
0

#8 ja, jag har hört mycket olika om dom två. men en grej jag vet är iaf att Danne inte anstränger sej om det är en tatuering han tycker är tråkig (han har tillomed sagt det själv till min kompis). så fast han är duktig kan tatueringen bli jätte ful. och en grej jag vet om PJ det är att han inte är den bästa på att passa tider. däremot har jag bara sett välgjorda tatueringar av honom.

SaraC
0

Det kan vara svårt att få tag på min tatuerare via telefonen, eftersom hon har öppet mellan 11-16 och när hon väl är där är det stor chans att hon sitter o gaddar och inte kan svara. Men då är det bara att prata in på svararen. Att hon eller nån annan inte kommit till en avtalad tid har jag aldrig varit med om.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Ilokay
0

jo har oxå hört det om danne, men har sett hur j*kla bra det blir när han gillar tatueringen han gör med..

och sant att PJ inte är bra på att hålla tider, första tatueringen jag gjorde fick jag vänta 40 min på honom och min andra i ca 20 min, och trots det så går jag till pj:) just för att jag vet att han uppfyller mina krav och är trevlig att ha en sittning medSkrattande

emsems
0

domjag har gått till har alltid varit i tid och beredda…

AnneN
0

Har aldrig haft problem med att de inte har vart i tid

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

CBA
0

Min tatuerare tar en depositionsavgift som man förlorar om man kommer för sent *hepp*

Dessa killarna verkar väldigt seriösa och har normala öppettider.

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

skrellet
0

jag började på den tatueringen den 2a oktober. efter 3 veckor gick jag tillbaka och ville boka tid för fortsättning, men då sa han att jag skulle komma tillbaka i november för att han var fullbokad. sen runt 7e november gick jag dit igen, då sa han att jag skulle återkomma i slutet av november.

jag går dit den sista nov, då är han inte där.

jag går på högskolan i gävle och har lite svårt att komma ifrån alla dagar, men dom dagar jag har slutat lite tidigare (runt 16.00) så har han stängt när jag kommer dit.

nu senast var 13e dec, då var det igenbommat.

Liss
0

#16 Då tycker jag att du bestället en exakt tid för fortsatt tatuering ist för att ta en "kanske" tid. Alltså gå dit någon dag då han faktist är där och BOKA tid. Tatuerare brukar ha en hel del att göra dock. Här i Norrköping får man boka 2 månader innan man vill göra den eftersom väntatiden är så lång och dem har så många att tatuera.

Karmatarerskanise
0

Här kan man vänta 4 månader ibland, beroende på storlek på tatueringen.

Liss
0

Jo de finns säkert längre väntetider också.. men just min fd har beställt tre tider nu för tre olika tatueringar han vill ha gjort.. och då är de 2 månader imellan hela tiden:)

skrellet
0

#17 det är ju det jag har försökt. men dom gånger jag har tid så är det ingen där som man kan boka hos. det är bara tatueraren och hans lärling som jobbar där.

Liss
0

#20 Okej? de låter lite som om dem inte bryr sig allt för mycket om sitt företag eller sina kunder. För har dem öppentider ska dem ju vara där menar jag:) Du får vara utanför varje ledig tid och kräva en tid;) hehe

Beafer
0

#21 det är så jäkla många här i Gävle som vill tatuera sig, så dom behöver inte vara rädd om sina kunder. det kommer nya. inte för att man ska tänka så. men det är ju faktist så det är. jag har iaf kommit fram till vad jag ska tatuera nu, men jag lär ju ska få vänta ett bra tag ;P

Liss
0

#22 Jo de är väl klart, de är många här i Norrköping med. Men för det så tar Lucky 7 väl hand om sina kunder ändå genom att boka tider som hålls och dem har alltid öppet när dem ska osv. Så de tycker jag är riktigt dålig stil av en studio.. då kan man inte klassas som seriös.
Dock har studion här attityd problem, men de är en annan femma:P

Liss
0

Nej, nu glömde jag ju fråga.. vad ska du göra då Emmsan?:)

[jenkass]
0

#22 väldigt dålig stil om dom tänker så! dom borde räkna med att det kan öppna en ny studio, och behandlar dom sina kunder som man ska så dröjer det inte länge innan ryktet sprider sig att dom är bättre, och då går det inte lika bra för den studion du pratar om, så det borde dom verkligen tänka på! (precis som du säger, men var tvungen att skriva av mig) :P

Karmatarerskanise
0

Ja fy vad oseriöst!

Beafer
0

#24 jag ska göra som ett stjärnfall typ.. från nacken ner på skuldran. och så ska det vara 9 stjärnor.

Liss
0

#27 Varför just nio stjärnor.. tänkte om de fanns en innebörd bakom de?:)

skrellet
0

ja dom verkar inte ha så mycket konkurens här i gävle. trots att det finns 3 st här och någon(några?) i sandviken med. även om jag och 50 till kunder slutar gå dit så finns det säkert 500 till på kö som vill gå dit.

men lite till deras försvar så när man väl sitter där i stolen så är det ett väldigt bra bemötande man får.

jag tycker endå att han borde ta hand om mig lite bättre, jag har ju trots allt lagt ut 7000 kr på hans bmw Oskyldig

mjioo
0

jag går till ett ställe som heter ink station i gbg och dem är alltid trevliga och om man kommer in i studion när dem gaddar så pratar dem med än ändå och tar en paus ifrån det dem gör om de ska boka en tid om de som blir gaddade tycker att det är okej såklart och de gör de oftast eftersom pauserna blir väldigt korta. dem  har väldigt bra ordning så allt går fort och väldigt bra öppetider. stängt på helgera men annars öppet länge och är duktiga på att svara i tlefenonen.

när jag och andra jag känner kommit dit för att gadda sig så är allt klart fem minuter innan avtalad tid, de har lagt fram allt och det är alltid skön stämmning där inne Glad när jag skulle boka tid så sa han "när vill du bli gaddad då? imorgon?" eftersom de har öppet så mycket så är det lätt att få tid men ibland kan man ju få vänta men då skriver han in de i boken och så har man en vecka på sig att betala dep.avgift. han som inte har gaddat lika länge gaddar de enklare motiven och den er erfarne gör de stora mer avancerade sakerna och på så vis sparas det mycket tid.

fördelen med att bo väldigt när gbg är ju att man har en hel drös med studior att välja mellan. 

oj vad långt det blev haha.

Beafer
0

#28 det är en stjärna för varje person som betyder något speciellt för mej :)

ja, får man inte ett bra bemötande heller när dom är sena skulle jag bara be dom dra nånstans ;) men nu har jag ingen aning om vart jag ska tatuera mej. fick höra lite annat skrämmande om en av dom idag :P

paivi
0

Aldrig haft problem!

Ett litet tips: fungerar inte hemsidan är det tveksamt om annat fungerar heller…

skrellet
0

Nu har jag fått kontakt med dom. Ska göra klar min ängel på insidan av biceps, sen får jag se om det blir fler motiv där.