Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 3534 ggr
Karmatarerskanise
0

Har du haft problem?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har något varit med om problem med tatuering eller piercing?

Själv har jag problem med min tatte på armen, den tappar färg. Jag har redan fått fylla i den en gång, men den ser lika kass ut igen. får be dem göra den en tredje gång :(

Telefonkontakt
0

Det kan vara så att din kropp stöter bort färgen. Det hönder en del tyvärr..

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Zandra---83
0

Jag har problem, tillfälligt kommer och går, med piercingen i navel som jag tog för 1,5 år ungefär. Vissa skulle ha tagit ur den när den har krånglat så som den har gjort, men nej. Vad jag har hört sak man väl ej ta ur en piercing som delvis vara eller varvattnar sej för risk att den växer igen på fel sätt eller hur ser det ut med det? Nyfiken! Jag kommer troligvis ej ta ur den, men vill ändå gärna veta hur det ser ut. Jag har ej ont av det på något sätt.

Karmatarerskanise
0

#1; Inte kroppen, bara armen.

[jenkass]
0

problem med min tatuering på armen, eller problem å problem, den är allmänt ful! ingen vidare duktig tatuerare…. Sen min piercing i bröstvårtan började vara efter ett halvår. var tvungen att ha plåster på eller papper i bh:n för att det inte skulle vara, det riktigt rann nästan :(  fick äta några tabletter mot det, men det hjälpte inte, sedan fick jag en salva och då försvann det… var något virus… bläää va äckligt det va…

Liss
0

#4 Ja de låter inge vidare när de rinner från bröstet:P

Jag har nog inga problem.. Tatueringen i svanken är allmänt ful och ojämn.. men de får jag väl skylla mig själv. Annars funkar de, mitt öra gör förbannat ont just nu för att jag håller på och töjer. En av stickorna jag hade i 8mm var visst inte 8mm.. för har köpt spiraler och dem ska vara i 8mm och går inte i;P Rörigt värre..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SaraC
0

Inga med tatueringarna, men navelpiercingen kröp ut, så jag fick ta om efter ca 1 år.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Zandra---83
0

Jo nu kommer jag på att jag även fick problem med helixen jag gjorde för snart ett år sen (fyra dar efter jag gjorde den), men det var mitt eget fel, råka klippa mej och fick sen in hårspray i hålet, mindre smart! Det svullnade upp till max och jag fick en kväll åka in akut till vårdcentralen en kväll och fick äta pencelin i en vecka och tillsägelse att ta ut den och senare göra om den senare (men det med att ta ur den lyssnade jag ej på, som vanligt, men den blev helt bra efter en veckas pencelin).

Zvintos
0

Hade en piercing i naveln som jag tog ur pga problem.
Efter 1.5 år hade det fortfarande inte läkt.
Tog ur den då det började spricka lite.

Hade liknande problem med den i ögonbrynet.
Vägrade läka efter 1 år.

Tatueringarna har jag däremot inte haft några som helst problem med alls. ^^

Tezza
0

Jag har piercat mig i ögonbrynet 2 gånger, men båda gångerna så växte ringen ut….. Det var rätt många år sen men mitt ögonbryn ville tydligen inte ha någon ring där

mjioo
0

råkde töja ena örat lite för snabbt en gång men det läkte snabbt annars har jag inte haft några somhelst problem, jag läker bra :D

AnneN
0

Har bara problem med hålen i öronen som varar så fort jag har örhängen oavsett material

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

mjioo
0

#11 men du kan få material som man har till skruvar som vissa har i ben som kroppen inte ska stöta bort, kanske inte är materialet utan hygien det beror på? jag säger inte att du inte tvättar öronen^^utan att alla människor kräver olika sortes hygien, man kan ju tvätta för mycket också.

har du frågat en piercare vad det kan bero på?

AnneN
0

Har frågat, piercare och läkare men de hittar inte felet. Jag har testat flera olika rengöringsmedel (allt från mild oparfymerad tvål till receptbelagda saker) men inget funkar. Men piercingen i tungan och i läppen har jag inte haft minsta problem med

_**/Mvh Anne

Liss
0

vad har du för material i öronen då Anne? kan bero på de också.. jag tålde inte ens plasten som de är på pistol!

AnneN
0

Har testat guld, plast, silver, titan, kirurgiskt stål… de e dom jag kan komma på just nu iaf. I tungan å läppen använder jag titan eller kirurgisktstål

_**/Mvh Anne

Liss
0

#15 hum, låter som mina öron.. har alltid haft så jag också. De kommer vätska då och då. Nu håller jag på och töjer iof men innan de var de likadant.

Så nu kom jag ju faktist på att jag haft MYCKET problem med öronlobe piercing. Har nog gjort dem 7ggr fören de funka relativt. Vägrade ge upp. Men nu är de iaf bra förutom vätskan som kommer ibland. Har alltid haft värre i höger, mamma fick sitta och trycka som tusan för att få i örhänget igen en gång.

Sånt förtränger man visst:)

AnneN
0

Kan problemen ev bero på att jag tagit hålen med en sk pistol ist för piercingnål?

_**/Mvh Anne

Liss
0

Jag gjorde också de, så de vet jag inte.

De är absolut bättre att ta med en riktig kanyl ist för pistol. Så vem vet, de kanske beror på det. (Men de tror jag faktist inte.. )

Telefonkontakt
0

#17 kan vara en möjlighet om det inte läkt ordäntligt. När gjorde du hålen?

Mina hål som jag gjorde när jag var liten läkte inte på 3 år, och då down sizade mamma dem (fast hon inte visste om det) med såkallade läkringar, och då läkte de minsan.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

AnneN
0

Första gången då jag var 10 år men då vart det så infekterat att jag var tvungen att åka till läkare och få bedövning för att få bort läkörhänget. Fick då även veta av läkaren att det inte alls var bara plast i det örhänget utan även metall med nickel…

Senaste gången var då jag var 12 och då var det plastörhängen som inte satt speciellt tajt. Den gången funka det bättre men det ville inte sluta vätska och vara svullet, sen har jag bara stuckit igenom samma hål med steril nål nån gång/år för att det inte ska läka igen helt. Men så fort jag gör det så vätskar det i flera dagar även om jag inte har smycke

_**/Mvh Anne

LinLin
0

Jag har haft lite problem med min i läppen, den har läkt långsamt. Men det är nog helt självförvållat, tror jag omedvetet pillat ganska mycket med den.

Sen hade jag en i ögonbrynet också. Läkte fint, sen blev den infekterad men det läkte bort jättebra men drygt en månad senare kröp den ur under en natt. Bittert :s

Cherridwen
0

Mina första vanliga hål i öronen piercade jag och har haft lite problem med dem till och från om jag inte tvättar dem noga varje dag med tvål när jag duschar. Jag har numer bara titanringar, verkar funka bäst. Och jag kan inte pilla och greja en massa för då blir det problem igen.

I november var jag smart o gjorde två nya hål med ringar och en lång stav i vänster öra så nu har jag sammanlagt 6 ringar och staven där. Kroppen verkar tycka att det blev lite väl mycket så det är stora psoblem med läkningen nu. Lite kan ju bero på att de är i brosket allihopa…

Karmatarerskanise
0

#22 Har du ingen bild?

Morrhoppan
0

Min första tatuering som jag gjorde när jag var 17, brukar klia och svullna i konturerna. Färgen bleknar också. Har fått höra att det kan bero på dålig färg och att han körde för djupt.

Karmatarerskanise
0

#24 Vad obehagligt att den kliar :/

isnornin
0

#0 jag har hört att det beror på att de kör för djupt! ingen idé att fylla på, den är redan sabb:(

MVH Isnornin

Karmatarerskanise
0

#26 Det tror jag inte dom gör. Detta är en mycket bra studio med en massa priser. Och den i svanken är gjord av samma man och den är bra.

Så jag försöker till det går :)

Cherridwen
0

Ingen bild än.

Kör de för djupt blir det riktiga ärr o de går ju att fixa till sen.

Min arm kliar till o från o står ut o har lite taskig färg medan mina andra funkar bra. Alla är gjorda på samma ställe. Oxå studio med bra rekommendationer o priser

Tydligen är svart den svåraste färgen att få att fästa

Cherridwen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en någorlunda bild på örat. Ringarna sitter inte i storleksordning, de ska flyttas om när allt läkt.

Staven och de två översta är de som inte läkt än

Linn
0

#29 hmrf.. sådär vill jah också ha! Skrikandes

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

[Inana]
0

Jag har massa problem med min earlpiercing, alltså mellan ögonen. Det var två år sen jag gjorde den och jag vet inte om den någonsin varit läkt ordentligt :/ Borde tagit ut den för länge sen men nu är det så fula ärr att piercingsmycket faktiskt döljer. Vill inte tänka på hur fult det skulle se ut utan :( Den ångrar jag faktiskt. Det är ju verkligen mitt i ansiktet med :(

isnornin
0

mina tattueringar har jag inte haft några problem med, peppar peppar..

En jag känner gjorde ett armband, svart med röda pärlor, hon var allergisk mot den rödafärgen, ingen vacker historia…. Jag gör inget med färger efter att ha sett hennes tattoo!

MVH Isnornin

Cherridwen
0

Det beror ju alldeles på vilken sorts färg som används. Har tydligen kommit nyare, bättre nu. Annars kan man ju testa en liten prick för att se om man tål

Karmatarerskanise
0

Ca 1 på 1000 pers får en allergisk reaktion på färg, men det brukar inte vara mer problem än att tatueringen tar längre tid på sig att läka.

Färgerna idag är så pass bra.

Cherridwen
0

Beror ju lite på hur seriös tatueraren är, vad de använder för färg. Bara för att de har studio behöver de ju inte va superseriösa…

Karmatarerskanise
0

Nu pratar jag om riktiga tatueringsstudios som är godkända.
Det är ju upp till var och en hur mkt dom vill riskera med sin tatuering. Jag hoppas att alla föredrar seriösa tatuerare :)

Cherridwen
0

Jag skulle nog inte lita på de riktiga godkända i alla lägen heller…

Karmatarerskanise
0

det är upp till var och en. oftast hör man ju ryktesvägen vilka som är bra och inte.

Cherridwen
0

jo det är klart men en del verkar överleva på gamla meriter eller att de lyckas göra typ varannan bra

Cherridwen
0

tänkte bara att man inte ska vara alltför godtrogen…

Karmatarerskanise
0

Som sagt, alla måste ta sitt eget ansvar och kolla upp studion och tatuerarna.