Tatuerare
Ja efter en hel del tänkande, och efter att ha läst en hel del om min förebild, Kat Von D, så har jag tänkt, det skulle verkligen vara något, att vara tatuerare =).
Det skulle nog passa mig.. Jag gillar tanken att inte bli dömd på sitt jobb för att man har tatueringar/piercingar. Och jag som älskar att teckna, och som många säger att jag är bra på, att få göra det på andra människor, skulle verkligen vara spännande och kul, just tanken att varje tatuering är speciell!
Det som överasskade mig var att mamma tyckte att det skulle vara kul!
Hon sa att hon tror att det skulle passa mig, och att bara jag skaffar en bra grundutbildning, så att jag har något som jag kan jobba med, när jag inte längre kan vara tatuerare. Eftersom det är så att man inte kan jobba som tatuerare när man är lite äldre… Eller, visst kan man nog det, men ni fattar nog =).
Täntke kolla vad ni här inne tycker? Jag har ett stort intresse i piercings och tatueringar. Nu är jag bara 15 år, och har ett bra tag kvar. Men det skulle vara kul att ha något mål att sträva efter, då jag under depressionen hade inga tankar på framtiden alls, och gick med tanken "äsh, kommer ändå dö innan jag behöver bry mig om sånt". Men nu har jag mer energi än att sitta o tänka sånna tankar! Jag vill ha ett mål att sträva efter. Så jag får öva på att teckna mer, så att jag kan bli en bra tatuerare! Jag har läst att man ska vara lärling först. Och att det är bra att läsa om hur huden fungerar och så! Men jag har nog en hel del kvar att lära mig =)
Bilden ritade jag för ungefär ett halvår sen… Jag övar mest på porträtt nu! Och ritar en hel del med photoshop =)
Brinner du för det tycker jag du ska satsa :) Alltid bra med en morot genom studierna :)