Tungpiercing
Nu har jag haft min Tungpiercing i 5 veckor. Efter 3 veckor böt jag till ett kortare smycke, men nu har svullnaden lagt sig ytterligare lite, så staven känns lite för lång. Grejen är att jag är lite orolig, jag har lyckats bita riktigt hårt i den flera gånger när jag äter, senast igår knakade det så jag trodde hela tanden sprack… Har ännu inte gjort det, men det är ju inte kul om det skulle hända.
Ni andra med Tungpiercing, gör ni också det? Är det för att staven är för lång som jag så ofta biter i den?
jag har ingen Tungpiercing, men det låter som att det är din stav är för lång

Om staven är fär lång så finns det risk att man biter i ena kulan större än när staven är kortare. ONT är bara en liten del av alla känslor man får just då, men man kan även bita i kulan när den är i "normal" längd. Det har hänt mig ett par gånger.
ja, din stav är för lång, men det kan precis som fettmedkevlar säger, hända att man biter den i trots att längden är ok.
Jepp, antingen för lång stav, eller så sitter din piercing långt ut på tungan, och då finns det inte mycket du kan göra tyvärr :/
Efter att jag bytade till kost stav har det väl hänt ett par gånger per år att jag bitit i kulan, ofta då jag blir för ha galen när jag ska äta ;) Som tur är har jag inte bitit loss ngt . *peppar peppar*

Säger som de andra att staven kan vara för lång men att det händer att man kan bita i den även om den är rätt längd. Jag har haft min piercing i tungan några år nu och det händer fortfarande att jag råkar bita i kulan då jag äter, men har aldrig bitit sönder en enda tand sedan jag pircade mej.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

#4, samma här, är oftast när man är vrålhungrig och kastar i sig maten som det händer :P (ganska ofta för mig alltså!)
Piercaren satte piercingen långt in just för att den inte skulle ligga på tandkött och tänder. Ska köpa en kortare stav så snart som möjligt!

Jag har aldrig lyckats bita i min stav iallafall… har bytt till kortare stav 2 ggr, en gång efter 2 veckor, sen efter nån månad igen.
golf.ifokus.se
jag var livrädd för att tugga på själva piercingen, jag drömde till och med mardrömmar om det. Första månaden åt jag sakta och väl kontrollerat eftersom jag var rädd för att tugga sönder en tand el piercing.
Men nu sitter vanan inne, men visst tar jag det lugnt när jag tuggar på saker med motstånd 

#8 Haha, det var ju skitsvårt att äta de första dagarna och de sa: bara flytande… men jag åt pizza samma dag :| Fast det gick myyycket sakta.
Men ta det lugnt såhär långt efteråt? Enda som jag har kommit på är jobbigt att äta är Dumle eller Riesen, för de fastnar på piercingen så den hänger med upp i gommen när man tuggar :P
golf.ifokus.se

Tips: Älskar man Dumle men har piercing i tungan som kladdar fast jämt och ständigt - köp istället Dumle Bites! ^^ Dom är enligt mig lika goda men inte alls lika sega så dom är inte lika omöjliga att få bort från staven! <3
(Lät som någon jäkla reklam, heheh)
#10 Haha.. jaa de där lät bra:)
Jag har med haft lite problem att vänja mig vid den här spiralen jag har i läppen. Den är ivägen när jag dricker och när jag äter kommer de av sig själv att jag tuggar maten på andra sidan av munnen:P rätt störande.. hehe. Men jag vänjer mig mer och mer. Kan tänka mig hur de är i tungan då ist.
Men som dem andra sagt helt enkelt, låter de som du behöver byta igen. Fråga dem i studion vad du ska ha för längd.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Haha , Jag har en jätte lång stav på 2 cm i tungan jag tycker att det är bekvämare men det är större risk att man får tandlossning av en för lång stav. Alltså är din förlång. Jag biter i min hela tiden och det är inte mysigt. hehe ..
man ska ju inte ha för tajt stav heller. man kan alltid gå till en studio där de kan mäta hur tjock den ska vara :)