OT: Smärta
Eftersom smärta är något som de flesta här utsätter sig för frivilligt när de på olika sätt smyckar sin kropp, så kom jag på tanken;
**Vilken är den största fysiska smärta Du har upplevt?
**(Behöver inte ha med bodyart att göra).
Fysiska smärta … öroninflamation precis innan trumhinnan spricker.
Bara för att hera skrev om öroninflamation så kom jag på min halsböld jag hade flertal gånger. De är de värsta jag vart med om tror jag.. de är som sagt de jag kommer på just nu iaf.
Att inte kunna svälja, äta eller dricka utan en fruktansvärd smärta.. jo men de måste vart de värsta.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Öroninflammations och halsfluss, brrr… Inte kul.
Det värsta jag har varit med om hittills, var nog när jag skulle ta bort en permanent tand hos tandläkaren. Tanden hade tydligen växt fast i tandbenet så efter en halvtimmes dragande med tång utan resultat fick de borra bort den. Bedövningen hann släppa, och efter en timme var den loss. Minns att jag tänkte att jag aldrig ska föda barn, för det måste vara värre än det där :P
Jag rev upp hela undersidan av överarmen på en krok när jag var liten, ända in till benet. Först kändes det såklart inte alls, men chocken släppte påväg in till sjukhuset och det var absolut det värsta.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#4 Åh, vad härligt de lät då.. *iiiihhh!!*
#5 Haha ja eller hur ;)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Min pacemaker operation som gick snett, där inte lokalbedövningen tog och jag kände när de tex sydde ihop mig….DEEET känndes!!
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Tandvärk 

migrän. Jag får sådan migrän att allt måste vara knäpptyst och kolsvart och jag bara ligger och grinar för att det känns som att huvudet ska explodera. spydde en gång pga migränen..
eller när jag gjorde en undersökning hos läkaren. en… gastroskopi? det var vidrigt. Gjorde svin ont under tiden och hade ont i matstupen i flera dagar och kunde knappt äta.
CBA men USCH!!! :/
detta går inte alls att beskriva med den smärta som man "utsätter sig för självmant" när man tatuerar, piercar sig eller what ever. Den värsta smärtan jag upplevt fysiskt är när man drar ut en tand eller klämmer sig i dörren. eller om man är nagelbitare som jag å man biter för långt in eeeuu
körtelfeber!! fy fasen, det önskar jag inte ens mina fiender :S

#12, det hade jag i över ett år! Men jag hade inte ont?? 
En elakartad urinvägsinfektion är min skräck. Drar nog hellre ut en till tand!
jag hade i tre veckor och kunde inte äta eller prata och jag va så svullen att jag inte hade någon näsa :S och så kan jag ju säga att jag har din skräck, jag har kronisk uvi. jag har det kanske 10-15 gånger om året ;)
#14 Kronisk uvi, visste jag inte ens att man kunde ha:S
#14 #15 Det har min kompis också :(
#15 jopp, man kan :) fast jag trodde att kronisk menade att man hade det heeela tiden. men det kallas kronisk uvi om man har det mer en 4ggr/år. och det har ju jag.
#17 ahaa okej.. vad jobbigt! Men då har väl jag kronisk halsfluss då:P har haft halsfluss ca 400ggr under min livstid säkerligen och halsböld tre ggr.
Doktorn har alltid sagt att "en gång till så opererar vi bort mandlarna" Men har alltid lyckats flytta DEN sista gången.. så har inte blivit av:P
#18 haha, vet inte om det är samma med fluss men ;D om jag hade vart du hade jag tvingat dom att operera bort dom! finns väl ingen anledning att dra ut på de hela? :P
#19 Neh, men nu har jag inte haft de på 1-2 år iaf;) och mamma hade samma sak, hon opererade bort halsmandlarna och nu när hon har ont i halsen får hon ont längre ner ist.. som om de hjälper:P

#14, Då hade jag nog också kronisk. Fick under september-april 6 stycken urinvägsinfektioner, det var ett rent h*lvete! Och varje gång när jag åt pencilin fick jag svampinfektion…… Sista gången fick jag en extra stark penicilinkur, och sen dess har jag varit fri! Peppar peppar.
Då hade väl jag tur med min körtelfeber, fick bara halsfluss och feber, men sen var jag ju övertrött hela det året.
#20 ja, då kändes det ju lite onödigt om man bara flyttar smärtan ;D
#22 Hehe precis;)
Hmm, måste vara när min mensvärk var som värst. :o) Det värkte tills jag spydde och/eller svimmade. Tyvärr hjälpte inga värktabletter jag visste om då ö.h.t. Det var ångest varje månad och jag svor att ALDRIG skaffa barn. ;o)
Oj oj, jag vet mkt väl hur JÄVLA ONT urinvägsinfektioner gör. Hade det minst 8 gånger under samma vinter för många år sedan. Jag kissade blod, eller det snarare droppade. FY FN..
Men jag väljer nog blindtarmsinflammationen jag hade och opererades för den 14/11. Jag åkte in akut dagen innan och fick morfin och dropp på en gång för att jag var så dålig. Allt kom som en blixt från en klar himmel. Läkarna hade sina misstankar, njurar, äggstockar el blindtarmen. Fick stanna över och vid ett tillfälle så tog det för lång tid innan jag fick smärtlindring att det gjorde så ont att jag slutade andas. Då blev jag akut opererad. Den smärtan var outhärdlig.

Hm, migrän eller ingen hud under foten plus en stor spricka som man kan köra in med en sax! 
Måste varit när jag vred mitt knä ur led mitt under ett uppträdande.. Satte mig på scenkanten men försökte resa mig 3ggr.. Kan juh berätta att jag svimmade 4ggr den kvällen.. först när jag vred knät sen alla 3ggr jag försökte ställa mig upp igen.. 

Hmm har vart med om en hel del men tror nog att det var efter min knäoperation:/
#9, sääääääg inte så !!! jag ska göra en gastroskopi den 8e januari. =/

den gången jag fick sån migrän så läkrana trodde att jag hade fått en hjärnblödning och sa till mina föräldrar att jag kanske inte skulle överleva…Av migrän?!
Håller med Paivi…. tandvärk
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

den kroniska huvudvärken jag har, att tatuera sig är Ingenting jämfört med det!
#30 VA? Trodde läkarna att din migrän var en hjärnblödning?
Såvitt jag vet så kan man se en hjärnblödning.
Eller iof inte om den sitter inne i hjärnan. då lär den ju vara dold.
Men jag undrar varför de trodde det var en blödning?
Måste varit fruktansvärt för dig och familjen!
Tur det bara var migrän :)

#33 jag vet faktiskt inte , det som var jobbigast var väl att jag inte kände igen någon i min familj.. det var läskigt ..
#34 Kände du inte igen din familj pga av migrän? Det har jag aldrig hört om innan.

#17 hm då borde jag oxå ha det, har haft det 8-9ggr på 7månader =/
det som gjort ondast på mig är att gå i 3månader med epifisiofys (stavning?), vilket betyder att höftbenet glappar 3mm, 1mm till och jag skulle fått ha gå runt och haft ont resten av livet.. kan tilläggas att det nästan bara är överviktiga killar i sen pupertet och grisar som får det :S , ndra vilket av det jag är =/
#36 ja, då är det nog det :P har du gjort nå undersökningar? för det kan finnas anledningar att man får det. typ fickor i urinblåsan och njurstenar och sånt. och då går det ju att göra något åt :)
riktigt starka migrän attacker.. usch, får jag inte mina tabletter så kan jag ligga i två till tre dagar…

Att föda barn helt klart! Gjorde det helt utan smärtlindring och det intensivt. Dottern vägde 4475 gram. Pust!
Nästan bröt armen, de gjorde ont haha.. blev bara svårt stukad som tur var :)
Ja det var när min son kom till världen, förlossningssmärtor alltså!

# 35 nä det hade inte jag heller.. Inte dom på falu lassaret heller. eller i ludvika..
men som tur har jag aldrig haft det igen , men man är ju ite rädd när man får migrän..
När dom satte sond på mej, gjorde fruktansvärt ont när dom var i näsan och typ skullle ta sig igenom slemhinnorna ..

När min tand dog. Värre än båda mina förlossningar