underläppen..
Hej alla! Jag har i tre år vart sugen på att pierca underläppen, inte i mitten utan på sidan (inte en aning om vad det kallas)
Men är så rädd att det sk nöta på tänderna. Jag vill ha en ring så då är väl bioflex utdömt, eller?
Förslag? Egna erfarenheter? Ge mig inlägg så jag kan stilla hungern ;)
Paulina
när jag tog hålet i läppen(på sidan) så hade jag stav eftersom det läker bättre och då klagade tandläkaren på att det låg emot och skavde men så bytte jag till ring och sen dess har det inte vart några somhelst proeblem :)
man kan ha plastringar i men de är väldigt lätta att bita sönder tycker jag men sålänge det inte ligger emot tandköttet så borde det ju inte vara några problem om man har kirurgiskt stål, titan eller nåt.. :)
det finns faktiskt plast ringar i 1,6 numera.. Va dåligt med det innan fast det har kommit mer å mer.
TEX http://www.barbarella.se/Public/Store/showProduct?id=9000&from=230
Det som kan vara bra att tänka på e att om man skaffar ett hål för ring så ska det sitta högre upp än om man ska ha stav. Så det e bra att ha bestämt det innan om man ska ha stav eller ring alltså..
För att förtydliga: Ett hål som man ska ha ring i ska sitta högre upp för att man då inte behöver ha en ring med så stor diameter. Om man har en ring i större diameter så kommer denna att förutom vara obehagligt stor även att slå mot tänderna väldigt lätt. Och om man sätter en stav i ett hål till för en ring så skaver det mycket lättare mot tänderna.
Aha, tack för infon =) Underbart med iFokus :D
Paulina

När jag tog i mitten a underläppen så fuck jag ring, och jag har råkat tappa en liten liten bit av en av framtanden så jag var ute och körde häst och kom i någon grop.
När jag efter det bytt till stav så var jag vid ett tillfälle till tandläkaren (en rutununderskökning) så var inte tandläkaren glad över staven och gnällde över att den skavde på tandköttet, men det gör den inte utan bara upptill undertanden. Men de sa inget om den jag hade i tungan fast jag råkat bita söner en tand med den oh det tror jag de märkte (de lagade det stora hålet som mer eller mindre ner till nerven). Så som sagt så gnällde de bara över den i läppen och den skaver ej för mej på något tandkött.
Men jag har ingen erfarenhet av sidan av läppen (än så länge i alla fall ;)).