Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 2049 ggr
Karmatarerskanise
0

Låta hålet växa igen ..

Idag sade min tandläkare åt mig att jag bör ta ut min Tungpiercing då den skaver bort tandköttet på en av mina tänder. Han är orolig att min tandrot till slut kommer att blottas.

Och det vill jag ju inte, varken ta ut den eller att tandroten blottas.
Men jag har ju bara ett val, att ta ut den.

Men det känns så fel att ta ut den efter 8 år :( den är ju en del av mig nu… Gillar verkligen den. Älskar den.

Usch, känns inte bra alls. Kommer inte ta ut den idag. Vet inte när jag tar ut den, men ut ska den. :/

bubbelbubbel
0

usch så tråkigt, jag vet hur det känns, min tandläkare är inte heller glad på mina, hon vill hellre att jag sätter ett döskallesmycke på tanden :P

Karmatarerskanise
0

Hehe :)

paivi
0

Det finns väl inga tandläkare som älskar piercingar i munnen…

Men visst, har smycket redan börjat skada tandköttet då är det dags att låta gå Ledsen

Karmatarerskanise
0

Dom har inte sagt ngt innan, därför tror jag på dem nu. Jag kan även känna att tandköttet är "mindre".

juliapettersson
0

Var skaver den? Alltså, uppe, nere? Är jätteorolig att min också ska börja skava… Fast jag gillar inte riktigt min tunpiercing om jag ska vara ärlig, tycker att den känns ivägen. Kanske är för att jag är ovan, gjorde den i nov.

Karmatarerskanise
0

#5 Den skaver på en av framtänderna i underkäken.

Mjo, de e lite skillnad på 8 år och några mån ;)
Men oroa dig inte för skav fören dú får de, OM du får de :)

Ceciliaolucifer
0

Hera, byt till plaststav då! Bioflex eller vad det nu heter :)

Karmatarerskanise
0

#7 Det skaver ju det med. Tandköttet är så känsligt att till och med för hård tandborstning kan dra tillbaka det. :/

Ceciliaolucifer
0

#8 Alla säger ju att det ska vara så mkt konsammare? Förvånad
Kan du göra om piercingen och sätta den längre in? använda kortare stav?

Jag tog ut min piercing i naveln för några veckor sedan, hade den i 8 år men var illa tvungen. Det är TOMT! känner mig naken.

Karmatarerskanise
0

#9 Min sitter redan långt in, och även om det är skonsammare hjälper det inte mig nu :( Och staven är jäkligt kort.

Så jag får helt enkelt försonas med tanken på att leva utan den :( Men tack för omtanken :)

mjioo
0

hade ett par större kulor ett tag som var i plast och jag fick skavsår av dem så jag bytte till mindre kulor igen ist och det hjälpte emot skavsåren, men det kändes tomt så jag töjde tungan :) och när jag hade stav i läppen så klagade tandläkaren men jag sa att jag skulle ha ring i hon klagade ändå men nu kan hon inte säga nåt för den skaver inget och det har hon vart tvungen att erkänna :)

men det låter ju som om din stav ligger emot tandköttet där nere? min sitter liksom lite snett framåt så kulan där nere sitter litelite längre bak än den där uppe går det inte att göra nåt sånt? eller ha en platta under ist för kula?

juliapettersson
0

#11, kan man ha en platta under? Min piercare har alltid satt i en stav med två kulor så jag visste inte att det "gick".

Karmatarerskanise
0

#11 Det ligger mer bakom. Jag har bryggor, alltså faketänder på några ställen i munnen. Och igår berättade tandläkaren att om jag skulel bita av ngn av dessa tänder med min piercing så får jag betala det ur egen ficka. Och det kostar många tusen. Så jag vågar inte chansa. För nu när jag vet att jag får betala så lär jag säkert råka bita av en tand ;)

Annars hade det kanske fungerat med en platta under, om det bara gällt tandköttet. :)

mjioo
0

#13 okej trist :/ men du fick iaf ha den i åtta år! :)

#12ja man brukar ju ha två kulor men det ska funka lika fint med en platta under, ett långt labrettsmycke borde funka finfint men det är ju ifrån person till person eftersom en platta skaver på ett annat sett, kan vara en lösning för vissa och mer problem för andra.

Liss
0

jätte tråkigt, usch de händer alldeles för mycket medans jag är handikappad utan dator.. :(

men finns de inget allternativ som hjälper är de ju tyvärr bara att ta bort den då. hur tråkigt de än är..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mjioo
0

putt

(i inlägg #13 har du svaret :))

Denna kommentar har tagits bort.