Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 3194 ggr
Beafer
0

Töjar.

Vad jag har hört så kan man töja 10-12mm innan örat slutar dra ihop sig om man tar ut töjen. Hur bra stämmer det tror ni? För jag tänkte att om man har t.ex. 8mm som jag har, och har det i flera år så borde ju inte örat dra ihop sig om ma tar ut smycket. Eller?

Theres
0

Jag har hört 9 mm.

Men har 6 mm nu och ska försöka hålla mig till det (lyckades få det till 6 mm i andra örat idag så har lika i båda nu).

Men om det inte drar ihop sig fast man vill det så kan man skära ett slitet snitt i hålet och låta det växa ihop :D

golf.ifokus.se

mjioo
0

jag har hört 10mm men det är ju ifrån person till person.. har en kompis som hade 14mm och det drog ihop sig utan problem..

sushi
0

Det beror ju säkert lite på hur bra läkekött man har.. JAg har hört 12-13 men som sagt så är det nog väldigt olika..

Jag har 20 nu, och även om jag har jättebra läkekött så är det nog kört för min del :P

mjioo
0

#3 haha ja vid 20 är det nog kört :)

sushi
0

#4 Hmmm typiskt, jag som hoppades att det fortfarande skulle funka.. Usch vad det kommer se illa ut om jag nångång tröttnar och tar ut dom ^^

mjioo
0

#5 men det finns ju lösning på det ;) iförsig kommer det nog kosta en del att göra ett sånt ingrepp.. men det går ju!

Theres
0

#5 Ta fram kökskniven, sen sätter du ihop ändarna och håller fast tills blodet koagulerar :P Sen hoppas på det bästa :D

golf.ifokus.se

mjioo
0

#7 haha ja så kan man ju också göra! *fniss* fast kanske lite väl brutalt :)

Liss
0

Vad min inteligens säger och mina källor;) så är de 20 mm som gäller.. när man har 8-10 mm så kan de alltid gå tillbaka men de är också individuellt som allt annat. Men när man töjt ut till 20 mm så finns de ingen återvändo:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

sushi
0

#6 Det får jag göra om jag blir stenrik, annars skär jag upp, det är nog inte så farligt :P

#9 Nu tycker jag att du låter liiiiiite negativ. Man kan ju alltid få hoppas iallafall ^^

Beafer
0

#9 va? 20mm? så mycket har jag aldrig hört :S tyckte det lät lite väl stort för att det ska kunna dra ihop sig igen. men jag ska gå in och fråga på redrum och se vad dom säger :) jag vill veta säkert.

mjioo
0

tycker också att 20mm var lite väl för mycket.

#10 nej det är inte farligt sålänge det är sterilt och är en person som kan sin sak som skär örat måste ju lääka rätt också så det är nog lite klurigt att få det rätt men det är ju en lösning:)

SMMM
0

En "tumregel" när det gäller att töja är att man kan gå till ca 100mm och få det att dra ihop sig bra. Finns dock inga som helst garantistorlekar. Vet ett par som inte har mer än mellan 5-8mm som inte drar ihop sig alls oavsett om de har ur de länge.

Sen vill man va mer "avancerad" så kan man juh göra som så att man "spräcker" töjningen (rekomenderas INTE) då brukar det generellt sett dra ihop sig snabbare och lättare. Om du funderar på att göra så tala med din piercare så det kan göras under kontrollerade former.

sushi
0

#13 Haha, så 10 centimeter säger du.. och jag som trodde att det var kört för mina 2 centimeters :P
(jag tror och hoppas att det var felskrivet av dig :)

SMMM
0

Hahahaha..

OJOJOJ thats some big f-ing holes…

Ja det va en riktig miss… Skriver för fort för mitt eget bästa.. Ska kanske sluta dricka Red Bull till frukost.. Skrattande

Liss
0

#11-12 Jamen jag skrev ju när man töjt till 20mm så går de INTE ihop, då finns de ingen återvändo? så antingen missförstod ni mig eller jag er:)

mjioo
0

#16 tror det var " Vad min inteligens säger och mina källor;) så är de 20 mm som gäller" vi båda reagerade på. tolkade de som att det var där man skulle sluta töja för att det skulle gå tillbaka :P

Liss
0

#17 Jo jag förstod de sen att de lät lite konstigt.. men de jag menade med det, som sagt, var att när man är uppe i 20mm så går de INTE tillbaka:)