Nu är tiden beställd!
Vad kul :)

Vad tycker ni om den? Gärna kommentarer om den. Ska jag göra om den eller låta den vara så? 

Nu menar jag inte alls att låta negativ eller någonting och menar absolut inget illa, men är du säker på att du ska ha den på handleden? Jag har en tatuering i tankarna och vill egentligen ha den på handleden men väljer att inte göra den där för att den inte alltid går att dölja. Jag antar att du redan har tänkt igenom placeringen och så men jag tänker som så att det kan vara dumt att ha en tatuering på handleden i jobbsituationer med mera. Det finns alltid tillfällen som man kanske inte vill visa sin tatuering. Hoppas att du inte ser det här som något negativt mot dig, det jag menar är bara att JAG tycker att man ska vara så säker som det bara går att bli på att man faktiskt vill ha en tatuering på handleden innan man gör den. Den är också väldigt fin. :) Hoppas att du blir nöjd! ^^

#3 Tack för att du säger vad du tycker:). Men jag är säker på placeringen, jag har en annan tatuering på andra armen på undersidan så. Jag tycker det är fint att ha där men jag förstår vad du menar. Jag har tänkt ut placeringen i flera år nu:).

#4 ok. bra att du tänkt igenom det du ska göra ordentlit! :)
#0 Känner du att det är den du vill göra, så ska du göra den. Fråga inte vad andra tycker :) Det handlar bara om dig :)
Meeen, jag tycker den är fin ;)

Jag tycker den är jäte fin, inget för mej och framföra allt ej ying och yang är inget för mej, men det är ju du som ska ha den och ingen annan om jag säger så. Så är du nöjd med den så är det klart at du ska ta den ;) Sen när det gäller placeringen så tycker jag själv att den ska synas, annar tycker jag personligen att det inte är någon idé att göra dom (även om mina bara är för mej och min historia, så vill jag de ska synas), men visst som #3 säger så finns det ställen som ej vill ha synliga varken tatueringar eller piercingar så det är något man får tänka på också.
Jag hoppas det går bra för dej ;) Vill gärna se hur det blir efteråt! ;)
Jag tycker alla tatueringar i princip e nice. Oavsett motiv / placering så brukar det alltid finnas nått som man kan uppskatta.
Men OM jag hade varit i ditt läge så skulle jag nog försöka ändra lite på den då det e ett väldigt använt motiv.. Just det som du har lagt upp alltså. Se om "killen" du ska till kanske kan rita om själva "solen" omkring den. Och kanske passa på att anpassa den lite efter just din handled?

Tack för alla svar:). Ja personligen tycker jag oxå den ska synas som #7 säger. Kommer nog ialla fall höra med tatueraren vad han tycker, dom brukar ju alltid veta bäst. Tack än en gång för svaren. Ja jag kommer att lägga upp bilder på den så fort jag har gjort den
.
ja lycka till och hoppas på bild sen, på de slutliga resultatet:)
har själv ying och yang i en sol jag ritat själv.. men ska ändra ying och yang eftersom de inte alls står för mig:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Jag har en på handleden. Lätt att dölja om jag skulle vilja. Antingen har man bara en långärmad tröja eller så sätter man på sig en bred klocka eller ett brett armband.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#11 det är visserligen sant.. suck, nu blir det ju ännu mera så att jag vill ha den tatueringen som jag har tänkt att göra nästa gång på handleden.. Har du bild på din på handleden någonstans?

Sen annan sak som är bra om man vill dölja saker är ju svettarmband, det finns de som inte är så breda och sen ett som är dubblet så brett (av det jag har sett, nu har jag ej tittat efter något sånt på många år utan senaste gången var innan jag gck ut med till en lärare och bad om hjälp för att jag skar mej). Men funkar de för att dölja skärskador funkar de ju också för tatueringar.
Sen vill vissa också INTE dölja sina tatueringar;) Och så finns de måånga saker att dölja/täcka med.. som nitarmband eller bara skinn/läder armband som kan vara breda och otroligt snygga:)
jag själv ska ha två av mina fjärilar nere på handleden.. och som sagt får jag väl ha långärmad eller någon accesoar ifall de skulle vara viktigt

Suck! Nu lutar det verkligen åt att den hamnar på handleden med alla era fiffiga förslag att dölja med i situationer där det kan krävas! Nu får jag beslutsångest!
#12 Japp, men ingen bra :) Skickar en iaf
#14 Precis, jag har då inte velat/haft något behov av att göra det på 4 år..
#15 hehe, handleden är ju en av dem snyggaste platserna att tatuera sig enligt mig;P så lyssna inte på mig gör de du vill:)
#16 neeh de tror jag inte heller.. jag kommer inte ha något behov av de iaf. Och om de är en jobbsituation brukar jag iaf ha långärmad oav tror jag. Sen får dem ta mig som jag är, då reagerar dem nog mera på piercingen.
#17 Har haft praktik på två hotell förut och i receptionen var det känsligt med tatueringar o piercingar. Men där och på de flesta ställen där sådan är känsligt, har man nästan alltid sådan klädsel så det inte syns ändå. Där hade vi vit skjorta eller top. Då är det värre med piercingar i ansiktet, som man brukar bli tvungen att ta ut medan man jobbar.
#18 Precis, dessutom tror jag just tatueringar är mera accepterade nu för tiden. Iof har jag väl ingen som syns jätte mycket just nu, brukar inte gå med kort kort linne;P men de är iaf ingen som har reagerat när jag har linne eller liknande då den på skuldran syns.

#17 den sitter egengliten på handleden i mina tankar. det är där jag vill ha nästa planerade tatuering egentligen..
#20 Ja men då tycker jag inte du ska låta något annat som inte kan lösas hindra det? eller vad säger du?:)

#21 så sant så sant..
Den var ju jättefin!
skatroligen göra goomba och bob-omb på handlederna och de drar ju säkert till sig blickar lätt då de kommer vara i färg men jag tycker inte att det är stötande motiv och eftersom jag kommer plugga i några år till så hoppas jag på att det kommer vara mer accepterat på olika arbetsplatser, och om det nu skulle vara så att det inte går för sig så får det bli armband eller långärmat(om det är så att jag hinner göra en sleeve innan man kommer ut i arbetslivet och stöter på motgångar)