När ska man ta ut en piercing?
gjorde mina båda piercingar för ca 5 månader sen, båda i öron varav ena i brosket. Ena blöder och den ena varar lite lätt. Vill ju inte ta ut dem i onödan men inte heller riskera hälsan. Har pratat med piercaren men han har inte gett mig nåt råd hur jag ska göra, och dessa är mina första så jag vet inte riktigt vad som är normalt. tacksam för svar
Efter fem månader ska de absolut inte blöda och inte heller vara när dem är i öronen. Gå till en annan piercare och fråga om råd. Antingen är valet att ta ut dem så de läker eller så kan du testa med att tvätta med koksaltlösning och badda med.
Alltså vatten och havssalt och så håller du en liten kopp med det över piercingen två-tre ggr om dagen och se om de blir bättre.
När den sitter i brosket kan de vara svårare för de att läka, men blöder de är de nog bäst att ta ut den som sagt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
man ska passa ig lite med att ta ut piercingar också när det är problem så man inte stänger in problemet. gå till en annan piercare de ska alltid kunna ge råd och om de inte gör det så får du fråga igen och igen och ännu en gång.
En av mina piercingar tog 2 år på sig att läka…hua…Men kan inte ge något annat tips än våtvarmt omslag av koksalt.
Ett tips e att byta ner till ett tunnare smycket ett tag iaf.. Så det får lite utrymme att andas på. De flesta smyckena finns juh i 1,2 mm så.
Sen som andra sagt koksaltlösning och tålamod. Sen inte plocka ut den som varar utan läka ut den tills det åtminstonde slutat vara. Annars kan man stänga inne infektionen och i värsta fall så bildas det nått som liknar en böld.