Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 4895 ggr
MarHai
0

Tatto på handleden

Vill gärna ha en tatuering på underarmen, men jag har hört så mycket om det. Det ska tydligen vara riskabelt, blöda mycket och göra otroligt ont?

Stämmer det, eller är det lungt att tatuera sig där?

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Zandra---83
0

Jag har jort en på min högra underarm (visst den ärväldigt enkel), men jag fick inga problem och jag tyckte inte det kändes något alls att göra den. Men hur ont det gör är personligt. Men det enda är att det kan bli problem med jobb då alla jobb ej godkänner tatueringar.

[jenkass]
0

tycker inte det var någon skillnad till mina andra tatueringar, varken till smärta eller läkning… (visst vissa ställen känns väl mer än ändra men det beror ju helt till person till person)

Linn
0

jag är inne på att göra en tatuering på handleden också. Har tatuering på höftbenen (kolla gärna min tråd "MazarinRebus") och ena gången gjorde det ruskigt ont och andra gången var det helt ok. Dock tror jag att det kommer göra riktigt ont på handleden pga alla nerver och den tunna huden… Men jag har inte hört att det ska vara svårare att läka där än på andra ställen..?

I tråden "Nu är tiden beställd!" har folk tipsat om många bra saker att dölja tatueringen på handleden med om man är tvungen.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

SMMM
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Handled/underarm e inte mycket värre än andra ställen på kroppen med lite tunnare hud.  Har ganska ordentligt på handled/underarm med.

Se där ja jag hittade en bild tillåmed.

Linn
0

#4 hur är det precis där handen börjar, alltså slutet på armen?

Linn

MarHai
0

Tack för alla svar!
Har planerat att tatuera mig i april om jag har bestämt mig för vad. Lite beslutsångest.
Men skulle så gärna vilja tatuera in mitt smeknamn någonstans, underarmen är det de lutar emot. Det blir då mittemellan armbågen och där handen börjar.
Men som sagt, inget bestämt.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Liss
0

Som andra sagt är de individuellt hur ont de gör, för alla har olika smärttröskel. Men de är inte outhärdligt:P
Att de skulle läka svårare har jag aldrig hört och de tror jag inte, en tatuering läker så bra som du sköter den.

Lycka till med valet:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SMMM
0

#5 Mitt på e det inte så farligt lite obehagligt över de ytliga senorna. Fast ute på sidorna känns det bra mycket mer..

Linn
0

#8 det kan nog stämma..

Linn

Ilokay
0

enligt mig så gör det inte ett dugg ont! men som sagt, det beror ju helt på från person till person

Allamej
0

Jag har tatueringar på handlederna och jag tyckte inte att det gjorde ont. Jag trodde att det skulle göra ont men tji fick jag :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

emsems
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har tatuerat handleden.. kändes knappt och var otroligt lätt att ta hand om till skillnad från den jag har efter hela sidan…

tyvärr kass bild… svårt att få skärpa på sig själv… haha
Tatuerare är Ingela på Amazing Tattoos

SaraC
0

Min är på ovansidan av handleden och den kändes inte alls. Har aldrig hört någon jag känner säga att de gör nåt särskilt ont eller skulle blöda där heller.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar