Piercing i örat
sådan har jag, och den typen av piercing kallas för tragus =)
mitt läkte med en gång kan man säga… har aldrig haft några problem.. har haft det i ca. 1 ½ år nu… Dessutom gjorde jag det med pistol :/ men rekommenderar att gå till en riktig piercer om du känner dig otrygg.
Tragus läker ungefär inom 3 månaders tid, så de tar inte allt för lång tid. Jag har inte hört något speciellt om just tragus, de kan vara lite svårare just i brosket och man måste sköta de.. men de är också individuellt hur bra de läker.
Tycker du kan försöka:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Absolut, det ska jag göra. :) Det är ju lika bra att boka tid så fort som möjligt så att man kan bada i sommar ;)
det enda som jag kan tänka mig är lite krångligt är ju om man lyssar på musik eller nåt med sånadär snäckor eller trånga hörlurar.. stickade mössor kan man ju också vara duktig på att undvika så det inte fastnar i:)
och ja det kan nog göra rejält ont att slå emot det, men det gäller ju bara den första tiden
ja, det där med hörlurar har jag fått skippa, men det funkar om man luskar runt lite :P men lyssnar inte så mkt i hörlurar ändå så för mig har det inte varit i vägen. har aldrig fastnat i någonting heller, och tror inte det är så vanligt att man gör det heller.
#5 tror det är lite lättare att fastna om man får en stav i som är lite längre än vad smycket man har i sen är, möjligtheten finns ju så man kan ju försöka passa sig lite. :P
Jag har i båda tragus, den ena hade några månaders läkningstid och den andra 2 års läkningstid(denna längst ifrån hjärtat
). Detta är 12 år sedan och båda är piercade med nål och 1,6 mm smycke. Alltså med andra ord väldigt olika läkningstid på en och samma person! Hade problem med av och påsättning av hjälm. Annars är dessa mina favoritpiercingar!

Nu har jag bokat tid hos piercing studion här :) Så på Måndag blir det av! :)
Åh, kul! lycka till:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#6 ja det är ju sant förstås, själv tog jag ju på vanlig frisörstudio med pistol så har ett vanligt pluppörhänge i..
#8 kul =) hinner du kanske ta en bild å medverka i vår fototävling? :)

Jag kan försöka :) Om jag inte svimmat av hela måndagskvällen så ;)