Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 2546 ggr
_troll_
0

tungpiercing, läkningsstav?

Har funderar ett bra tag på att ta hål i tungan, men vi får inte ha piercingar som "syns" i skolan, sånna som går att dölja med kläder är okej, eller om de sitter i öronsnibbarna och är små och diskreta.

Tungpiercing ska vara okej enligt dem, om man har en "genomskinlig" stav isf.

Så min fråga är, finns det genomskinliga läkningsstavar? eller finns det bara dem som är i kirurgiskt stål? 

Karmatarerskanise
0

Måste bara fråga vad det är för skola du går på?

_troll_
0

#1John Bauergymnasiet, det är HRlinjen som har bestämt det.. de andra linjerna får ha det, förutom typ industri och fordon pga att de kan fastna om de inte kan tejpa över dem…

Men fortfarande någon som vet om det finns genomskinliga läkningsstavar?

Karmatarerskanise
0

Jag gick HR också. De sa att man inte fick ha Tungpiercing, men det var inte för synes skull, utan för risken att man kunde tappa en kula eller så.

Vet inte om det finns läkestav i plast.

_troll_
0

Hos oss säger de att vi får ha det, så länge den inte syns, och vi ser till att kulan sitter ordentligt fast.

okej, får fråga vidare :)

mjioo
0

hum la in en länk om tungstavar som var genomskinliga.. tror man kan få tag på såna som är ganska långa men ett tips då är ju att ta en "gummisnodd" som är en storlek mindre än staven så den sitter kvar..

men frågan är ju om det är bra med plast när du måste ha en sån lång stav.. inte tålamod att vänta till nåt längre lov? :)

_troll_
0

#5 nästa långa lov är inte fråns sommarlovet :P fast det borde iofs vara bättre att vänta tills dess, då jag ändå tar studenten.. men det känns så långt tills dess.

aja får se vad jag hittar :)

mjioo
0

#6 hehe hur dags tar du studenten då? jag passade på att göra det på ett novemberlov så jag slapp läspa och ha svårt att äta i skolan^^ fast kunde lika väl gjort det på en fredag och sluppit det men de visste jag inte då :)

har du ingen studio i närgeten där du kan fråga om de går bra med plaststav? kanske är nån mer som tänker samma sak och då är det ju kul att veta :D

_troll_
0

#7 den 13juni så det är ett bra tag kvar!
men får åka runt till de olika piercingstudiorna och fråga när jag blivit frisk igen.

mjioo
0

#7oj galet sent! tar minsann studenten 28maj :D först i stan.

ja gör så!

_troll_
0

#7 gah fusk! jag vill oxå!! aja, imorn blir det till att kolla piercingstudios