Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettideer-och-tips
Läst 2594 ggr
mjioo
0

Dölj piercing

för de som nån gång behöver dölja sin Tungpiercing länk om den är förlång så kan man även klippa av den, man kan ha den i labret också :)

Theres
0

Jag vågar inte ta ut den, är rädd att jag inte ska hitta hålet i tungan igen :P De två ggr jag har bytt staven i tungan har jag gått till piercingstudion Generad

golf.ifokus.se

mjioo
0

#1 jag tar ut min jätteofta.. man måste göra rent ibland precis vid kulorna för risken finns att de fastnar :/ fast jag borstar där med tandborsten samtidigt som jag borstar tänderna :D

inte så svårt att hitta hålet om det sitter i mitten.. då är det bara att dra staven långsamt så "fastnar" den tillslut där hålet är

Theres
0

Men gör det inte ont då? :S

golf.ifokus.se

mjioo
0

inte ett dugg :)dra nåt på tungan får du se(tex tänderna). man har inte så mycket känsel i/på tungan. om du är osäker men vill lära dig så kan du ju gå till en piercingstudio och testa där om det inte går så har du nån nära som kan sätta i den. alltid bra att kunna om man råkar tappa en kula.

när jag töjde tungan var det lite bökigt att få i den.. gjorde inte ont när den gick i men "spände" lite man kände bara ett tryck emot och blev lite öm. men det gick över efter nån dag.

Theres
0

Ja, men man måste väl stick in piercingen underifrån? Tungan är ju känsligare under… och det kanske gör ont I hålet? :S

Jag har nämligen fått lite ont i tingan de ggr jag bytt stav…

Har du TÖJT tungan? Till hur mycket då? :O

golf.ifokus.se

Karmatarerskanise
0

#5 Du väjer själv om du sätter i den ivanifrån eller underifrån. Du kan ju välja vilken kula du ska ta av.

mjioo
0

#5 jag tycker det är jobbigt att sätta i den underifrån så jag sätter alltid i den uppifrån men det verkar som om piercare föredrar tvärtom, lite enklare att skruva på kulan som sitter uppe..

nu är den bara 2.4mm men ska nog fortsätta ett tag till så fort jag skaffat en tjockare stav :) vet inte hur tjock jag kan ha eftersom man måste gå upp i storlek när det gäller kulorna också efter ett tag och jag får skavsår av förstora kulor :(

Theres
0

Har du någon bild så man ser hur det ser ut med 2,4? Det är 1,6 mm man får först va? Men tar du bara en tjockare stav på en gång, eller är den konformad så den är tjockare i ena änden? :S

golf.ifokus.se

mjioo
0

#8 nej jag har ju inte de :/ jupp 1.6 man får först men man kan få större också om man frågar :) man kan använda en töjsticka, vissa får även in 2.0 så att det töjs lite och sen går det få in 2.4mm efter ett tag för vissa. jag använde gängtejp på min gamla stav tills jag kom upp i samma tjocklek som den nya staven :)

_troll_
0

någon som vet om man kan använda de stavarna som läkningsstav?