OT Sluta röka.
Är inne på andra dagen utan cigg nu. Jag hoppas jag klarar mig utan de där äckliga ciggen denna gången!!
Någon här som klarat av att sluta röka?

Jaja men! 7 år nu!!
Lycka till, jag håller tummarna för dig!
MVH Isnornin
har inte ens testat :) känns bra när folk slutar röka hit och dit, pressen att börja för att det är "tufft" osv minskar väldigt mycket.
håller tummarna för att det går bra för dig hera!
Min mamma har försökt hur många ggr som helst och vissa gånger har hon klarat sig utan i månader och sen börjar hon helt plötsligt igen =/ Men min mormor har varit jätteduktig!=) Hon hade rökt i 40 år och slutade bara tvärt en dag och hon har varit rökfri i snart 10 år nu tror jag! Så det går bara man vill =)
Lycka till och hoppas att du blir rökfri!=)
Tack vänner :)
Isnornin det är ju jättebra :)
Måste bara fråga.. Har du piercingar och tatueringar? Mest nyfiken, för de säger ju att allt sånt läker svårare då eller iaf tar längre tid. Har dina läkt bra? En fd vän till mig rökte hur mkt som helst och gjorde en piercing i läppen (övre läppen) och hon var alltid röd där och hennes ville aldrig riktigt läka. Dock rökte ju hon som en tok och höll på med annat skit också, så det kan ju ha varit därför. Tror att hon även snusade..
#6 Frågar du mig?
Lycka till Hera! Jag har aldrigt rökt öht och har inga planer på att börja heller. Men har man tillräckligt stark vilja så klarar man vad som helst 
/Christine
#7 Jo =) Mest av nyfikenhet. Tänkte om det är många som röker som har svårare med läkning å sånt. Iofs kanske det var svårare för henne med tanke på att hon röker flera paket om dagen, känns det som iaf :P
#9 Jag rökte då jag piercade tungan och när jag tatuerade mig. Om det påverkade läkningen vet jag inte. Tyckte de läkte som de skulle.
Har aldrig gjort ngt utan att jag rökt så jag kan ju inte direkt jämföra :)
Inne på tredje dagen nu.

Jo du;) jag är glad att jag klarade det.. Blir fortfarande sugen.. men jag är starkare än ciggen!!
MVH Isnornin
Det ska jag också vara :)

Heja Hera!!!
MVH Isnornin
hehe.. precis heja hera!:) lycka till
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#10 Ok, förlåt för att jag var nyfiken iaf!=) Ville mest veta om rökning påverkar läkningen.. Kanske beror på hur bra läkkött man har också.
Så bra!:D Hur känner du dig då? Mkt sug efter att få röka eller? Måste vara jättejobbigt om man är beroende av de där rackarna!
#15 Suget kommer och går :/ Det har gått bra hittills. Värre lär det bli när man dricker alkohol. Men den dagen den sorgen :P
#9 Jag kan bara svara för hur det är när man röker, har inte gjort något innan jag började röka… Men för mig har det läkt jättebra, visserligen bara tre piercingar i öronen :)
Jag håller också på att dra ner på rökningen, tillåter mig själv att feströka dock… :)
#17 Så har jag gjort innan, feströkt. Och det fungerar ett tag, sen faller jag tillbaka igen. Så denna gången ska jag inte tillåta mig det.
#18 Jag tror faktiskt att jag kan hålla det på feströkning, tills jag bestämmer mig för att sluta helt… :) Men FY för dom 2-3 minutrarna då och då när suget kommer…!
#16 Ja, jag har en kompis som bara måste röka när hon dricker, men hon röker aldrig annars.. Så jag kan tänka mig att det blir svårare vid fest! Men bra iaf att det verkar gå framåt och du klarar dig utan det =)
#17 Ok, ja, det kanske beror på hur bra läkkött man har också då =)
#19 Lyckost om du klrar det :) De hade jag också velat. Sitter just nu uppe mitt i ett sug! gaaaaaaaaaah *suger på inhalatorn*
Jag har inte tagit ett bloss sen nyår *stolt* Shit, det är 19 dagar nu… Dock kommer det bli öl i morgon… Uhoh…

jag håller på att sluta har sugtabletter de funkar kanon men det e som du säger att festar man faller man dit lätt
Jag slutade röka för ca 4 år sedan, då hade jag rökt i ca 5 år. Det gick hur lätt som helst, eller det gick av sig självt. Kom hem från en utlandsresa där jag rökt som en kamel och hade helt enkelt ingen lust att röka längre. Fast jag var dum och inte tillräckligt duktig och började snusa istället, för att underlätta. Nu kan jag inte sluta med det istället, mycket svårare. Idag kan jag ta en cigg nån gång, när jag festar eller så, utan att jag känner nåt sug att börja igen.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#24 funkar inte med hjälp av onico då? :) och att priset höjs hela tiden..
Och jag är en såndär lycklig jäkel som kan röka och snusa utan att bli beroende. Rökte en del ett tag, speciellt feströkte och efter de gick jag över till snus mer och mer. Men jag hade inget behov utav de eller att de var ett måste någonsin. Jag slutade bara feströka för de vart så äckligt dagen efter:P och snusar gör jag någon gång sådär när jag känner för det. Men var väl 1-2 år sen nu:)
#25 onico är det värsta jag testat i hela mitt liv! det smakar saltgurka ;D
#27 haha.. saltgurka? jamen om man gillar de så:P
#28 haha, men det blir fel ju när man förväntar sig att det ska smaka snus, och så smakar det saltgurka :S dessutom är jag inte så förtjust i saltgurka heller ^^
#29 haha.. förstår inte riktigt hur snus utan nikotin och tobak kan smaka saltgurka.. men under nikotinsmaken och tobaken kanske de gör de;)
#27 finns ju olika smaker och det är väl inte smaken man är ute efter när man börjar med onico utan att ha nåt där under läppen(sägs ju att det berondet kan vara lika jobbigt att sluta med som nikotinet) :) liksom ta ett steg i taget
#25 Har inte provat det än faktiskt. Känns sådär jobbigt skrämmande att ens tänka tanken att inte få snusa mer! Priset spelar ingen roll när man är beroende av något tycker jag, tyvärr :/
#32 kan inte tönka mig hur det känns eftersom jag aldrig testat men vad är det som lockar mest med snus, smaken, nikotinet eller att ha nåt under läppen? :) om det är det sista så borde det ju inte vara några problem att bli av med nikotinberoendet.
för vissa kan ju det vara ett stort problem, här har de höjt till 40spänn för en dosaoch det tycker tillochmed jag som borde tycka att det är bra är att ta i lite väl mycket! om det inte är såndär billig snus då..
#31 Jo fast man måste ju ändå gilla smaken, iaf jag skulle inte vilja snusa något som smakar skit:) Men visst är de just de med att ha något under läppen som är en del av beroendet, precis som rökare oftast vill ha något mellan fingrarna.
Här är en film som borde motivera en masssa; http://www.exet.nu/html/video/400cig.shtml
#33 Det är väl alla tre ;) Vanan och att det är en skön känsla som man är beroende av. Snusade rapé förut men köper nästan bara Granit nu istället eftersom priset höjts. Sist jag köpte en stock Granit kostade de 270 kr, men vet inte om och hur mycket de ökat nu.
#35 Fast de där vet väl alla som röker egentligen, att de är farligt menar jag:)
Jo, men det är skillnad på att SE tjäran och att bara veta om att den finns.
Snus e farligt det med. för magen och tarmarna och munnen.
Har sett en äldre man som kan typ peta i näsan genom munnen …jääääääk
#36 va 260 spänn för Granit? :O det betalade jag för en stock Rapé! sen betalade jag 175 för en stock Granit. vet dock inte hur mycket en stock kostar nu. men jag gissar på att den inte kostar mycket över 200 spänn.
#39 men de har ju höjt priserna sjukt mycket?
De är bra att handla på TAX FREE då;P
#40 jo, det har dom ju. men vad jag har hört så kostar inte Granit mycket endå. jag får veta imorn, för då ska det handlas :)
Hahaha hoppsan. Blev en 2:a istället för en 1:a ;) 170 kr skulle det stå! Ska köpa en stock idag, så få se om de höjt. Innan de höjde förra gången kostade de 150 kr.
jag köpte en stock Granit idag. hade höjts till 210 här :P
200 spänn kostade min. 50 kr höjning sen jag började köpa dem, blää
det är ju helt värdelöst att dom kan höja så mycket ju :S
Japp, utsugare!

Förstår inte riktigt varför man höjer skatten så mycket på snus som, hur man är ser det, är så mycket bättre än att röka.. :S Snart kostar en dosa snus lika mycket som ett paket cigg… galet! Undrar hur mycket snusandet respektive rökningen kostar samhället varje år.. Lär ju vara bra mycket mindre på snusar-sidan.
Vet att du klarar att sluta röka gumman, bara du själv vill. Du får komma upp till mig i skogen ett par veckor så slutar vi tillsammans. ;)