Bodyartare är ofta alternativa???
Grundkurs i shamanism: 7-9 mars, Borlänge
med Thomas Eriksson
Shamanism är ett världsarv av traditioner och metoder som syftar till att bevara hälsa och upprätthålla balansen mellan människa och natur. Den natur som är runt oss, såväl som vår egen.
Kursen lär ut hur man genom att använda urgamla shamanska tekniker, med t.ex. trumma & skallra, kan komma i kontakt med andelärare, kraftdjur och den inre sidan av naturen för att t.ex. bota eller söka svar på frågor. Kursen tar också upp lite om shamanismens världshistoria och hur det kan komma sig att den är i livet än idag.
Sedan talar vi om ”shamansk attityd” och hur man kan se på världen med andra ögon. Synen på sjukdomar och behandling tas också upp men är inget vi går in närmare på i den här kursen.
Fokus ligger på att få egna upplevelser, praktisk kunskap + direkta erfarenheter och handfasta tekniker att arbeta vidare med på vägen. Inga förkunskaper krävs.
Kostnad: 1500:- inkl boende, middag fre-lör + frukt och dricka
Anmälan (bindande) skickas till arrangör Sebastian: s.wassgarden@live.se
Sista anmälningsdag 1 mars.
Väl mött!!
Thomas föddes –74 i norrland & har praktiserat shamanism i över 13 år. Hans sätt att jobba har blivit beskrivet som "jordnära, ärligt & utan hokus pokus.” Han har en holistisk syn på människan & står stadigt på jorden med en fot i vardera världen
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag är iaf det, och tänkte påpeka en kurs i andlig och kulturell anda, som hålls av Thomas Eriksson.
Jag var på kurs med honom förra hösten och var mycket nöjd med mina upplevelser. Det var en mycekt stark upplevelse och jag lärde mig oerhört mycket om mig själv i och med denna kursen.
Man akn väl nästan påstå att man delvis är på en "lär känna dig själv-kurs"
jag kommer åka från vänersborg, men samåker gärna istället för att ta tåg!
Ursäkta mig men sånt här blir jag irriterad på.
Att anta att bara för att man e intresserad av bodyart så ska man vara intresserad av att sitta i ring och leka med trummor och skallra.Skallror e till för barn och trummor för rock n roll. HUMBUG säger jag och skäms på han som tar stora pengar för att lära folk sånt dravvel!
Min högst personliga uppfattning!
Jag är inte intresserad av sådant, inte ngn av mina "bodyart" vänner heller.
Fast man ska aldrig säga aldrig :)
#2 bli du irriterad för det finns kanske folk som är intresserade. Jag är intresserad.
Men du har inte förstått vad skallran och trumman gör (och verkar itne heller vilja förstå), och då tänker inte jag tvinga dig till det.
Men jag blir ledsen av att läsa hur du praktiskt kör över ett stycke kultur och spiritualism som för mig är väldigt viktigt.
Mina två gaddnignar jag har gjort har gjorts med andliga/spirituella syften. När jag har gjort mina två gaddnignar har jag upplevt samma rus som när jag reser till trumman eller skallran. Så praktiskt taget så säger du att mina gaddnignar är humbug eftersom de är gjorda efter kulturella magiska kraftrunor…. *mopy-face*
du säger att trummor är för rock n roll o skallror för barn, hur kommer det sig att kulturer långt innan kristendomen använt sig av dessa instrument för att nå ett alternerat medvetandetillstånd för att tala med andarna och bota sjukdomar mm??? Även svensk kultur har använt sig av detta långt tillbaka i tiden…. waaaaaaaaaaaay back mao.
Sedan hade jag aldrig rekommenderat en kurshållare som jag itne själv har erfarenhet av och litar på. jag har vart på 2 kurser innan (med andra kurshållare) som inte gett mig mycket utan bara kostat mig pengar. men det är som man säger, tredje gången gillt. ;) Jag har hittat en kurshållare som är bra, som inte är en massa humbug o skitsnack och som är överväldigad av sin egen storhet… sådana är bara pengasugare, men inte Thomas, där har vi en genuinitet utan onödigt omkringsnack för o verka märkvärdig.
#3 man vet aldrig som sagt. Det kanske finns någon som är intresserad, bara för att en eller två inte är intresserade så vad säger att inte den tredje skulle vara det? ;)
Jag syftade mer på mig LinaN :) Jag är ju intresserad av det överaturliga. Men har aldrig testat på en trumresa t.ex. Just nu intresserar det mig inte, men kanske i framtiden :)
Men vet att mina vänner inte tror på sånt. Så de skulle nog aldrig testa heller.
Först och främst så syftade väl inte Lina på att alla som är för bodymods gillar det där, utan det var väl mera en fråga?Så att hon antog nått tycker jag inte..
För det andra- jag är inte riktigt in to that, men annars är jag mycket för övernaturligt och andligt. :)
Jag gillar mera att titta på isf:) hehe
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

#0 oh är det med "Trumman" han och jag är med i samma förening, men har aldrig träffat honom tyvärr. Men det sägs att han ska vara en väldigt trevlig människa!
Tyvärr så är nog inte Shamanism min grej riktigt..
#7 jo det är Trumman, har träffat honom IRL och han är verkligen en brunbjörn, stor och snäll :) Som en stor nalle puh ;) (säg bara itne att jag sagt det ^^)
Pratar med honom en del på telefon och så, o ska själv arrangera en kurs så småningom nu senare i vår. blir troligtvis en fortsättningskurs eftersom han nu på det senaste hållt ett par nybörjarkurser som fått bra betyg av deltagarna i efterhand.
#6 o som lisette säger, det var en fråga, annars ahde ajg aldrig satt 3 frågetecken efter….. JAG har upplevt att många bodyartade människor har intresse för det ockulta.