pierca sig på mässa
när jag bodde i usa körde vi i 2 h enkel resa för att gå på piercing/tatuerings mässa.
jag piercade mig där och nu i efterhand så funderar jag på renligheten.
egentligen är det lite sjukt att jag ens vågade göra det där.
har ni piercat er på ngn mässa? hur var renligheten?
De flesta mässor i sverige så är renligheten i princip samma som på studiosen. Så jag skulle utan tvekan pierca mig på en mässa i Sverige.
håller med. men det får man även som person bestämma själv hur man upplever att tatuerare/piercare på en mässa sköter renlighet m.m. Är det någon man märker missköter detta så får man ju ta sitt eget ansvar om man vill utsmycka sig eller ej.

Jag har både tatuerat och piercat mej på mässan här i Karlstad, pircingen gjorde jag hos samma person som alltid bara att det var på mässan och det har inte varit några problem. Jag har inga problem med det.
Jag piercade mig på en tatueringsmässa förra året. Funderade också på det där med renlighet och även om det kändes lite halvdant så hade det varit precis likadant på en studio. Så länge utrustningen är steril, piercaren använder handskar och tvättar av området som ska tas hål i så är det ju ingen stor grej. Ont gör det ju vilket som 
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
De är ju oftast mycket seriösa tatuerare och piercare som står på mässor. Att dem inte skulle vara renliga har jag svårt att tro. På mässor är det alltid också förbjudet att röka inomhus, iaf på dem jag vart. Och de är ju en självklarhet för mig..
Men absolut, jag skulle kunna/vilja göra på mässa eftersom de finns mycket duktigt folk där och jag tror på renligheten åtminstone. Om man ser något specifikt borde man säga till.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

i sverige är det förbjudet att röka ja. har för mig de rökte på mässan vi var på.
jag tyckte nog att han som piercade mig inte var ngn höjdare. jag hade ju ingen aning om vem det var och han var inte speciellt duktig. den blev sned.
#6 Neh det finns ju såklart nyare också som gärna vill ha en chans just på mässor.
Och att de är förbjudet att röka inomhus är en rätt ny lag. Jag menar under alla år jag har vart på mässor:) (dock går åren så fort så de kanske var ett tag sen)

lisette, givetvis är det förbjudet i sverige. men i inlägg #0 skriver jag att vi var i usa på mässa där. ;)
Aha, där ser man vad jag kan missa:P hehe.. Ja där är det väl tyvärr tillåtet.. och röker dem inomhus tycker jag inte renheten är så jätte bra eftersom röken förorenar så dant.
Men fortfarande kan ju redskapen vara renliga och sterila.