Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 4347 ggr
Liss
0

Töja Helix?

Jag försökte mig på att töja min helix nu. Jag tog den när jag var 15 år med pistol. Jag måste säga att .. de går inte:P hehe! Brosket är ju skit hårt och trycker ut de jag försöker trycka in.

Jag har väl kanske 0.8mm eller ännu mindre och vill iaf ha 1 mm så jag kan ha lite coolare smycken. Men de vill inte alls.

Men de är svårare i brosket, eller hur?:) mitt öra vart tomatrött efter 2 sek och nu är de jätte varmt fast jag inte ens kommit någon vart:) haha!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[jenkass]
0

oooh… hade aldrig vårat göra detta… pga. av det jag det som jag hört kan hända med ett öra om man piercar genom brosk… har själv funderat på att töja min conch… men jag skulle rekomendera att gå till en piercer och rådgör med dem! allas öron är ju individuella..

Liss
0

Jo de är ju just det jag med tänkt på.. så jag vågade inte göra nått när mitt öra blev rött. Men jag har alltid haft bra läkkött, så ville testa iaf:) hade inga problem med den när jag gjorde den:)

SMMM
0

Det GÅR att töja brosk men det gör ONT och tar TID….

Sen finns det mycket större risk att det går åt hell dessutom. Det bästa om man vill ha större hål i brosk är juh att punsha det i rätt storlek på en gång.

Punsh är dessutom riktigt lindrigt .. Skrattande

Liss
0

Mjo, men jag har ingen dermal punch:P och sånt vågar jag inte göra själv heller eftersom jag inte har någon egen erfarenhet utav det.
Men får se om jag kommer någon vart med det.. tar de sakta och säkert iaf. Nöjer mig nog me 1mm:P hehe

SMMM
0

Ahhh… Lite mesig där kanske…. Räcka ut tungan

nej jag ska vara snäll vet hur jävla illa det e då jag försökt töja i brosk själv men fick komplikationer som gjorde att jag va tvungen att ta ur det och numera har jag en lite fin bula där. Ska punsha nån dag… ska bara få tummen ur typ..

[jenkass]
0

ja som sagt… det finns ju komplikationer… desstom större i öronen om man piercar i brosket… som jag skrivit i tråden "skraj" så KAN örat bli missbildat och ruttna ihop….

Liss
0

Tss.. jag är ingen mes heller:P hehe!

Jo jag vet, jag vet.. inte för att "ruttna ihop" är speciellt vanligt vad jag vet. Men jag tar de jätte försiktigt eftersom jag vet om komplikationerna.. och vid minsta tecken på något fel slutar jag:) och de är ju bara en stl upp så de borde väl gå fint.

SMMM
0

"ruttna ihop" för att det ska gå så långt ska det mycket till dock…

Men anledningen e främst att om man piercar med pistol så kan det bildas sprickor i brosket där infektioner för grymt fäste. Kan faktiskt hända när man töjer med om man har för bråttom eller gör fel.

Därför så e det förmodligen mycket bättre att antingen pierca med nål eller om man vill ha större hål så punsha direkt.

[jenkass]
0

vadå "mkt ihop" ? jag såg ett program där ett flertal människor som piercat helix, så "ruttnade" deras öron ihop och fick göra en operation… så komplikationer finns även om man inte "töjer" hålet…

SMMM
0

#9 Det jag skrev va att det ska mycket till innan det ruttnar ihop bara. Klart det finns massa exempel på att det hänt. Men det finns även exempel på att i princip alla piercingar som lett till att det "ruttnat" ihop. Men för att det ska gå så långt så ska man själv missa ganska ordentligt med varningstecken för det går inte från en dag till nästa. Kroppen e så fiffigt uppbyggd så den varnar när nått inte står riktigt rätt till.

[jenkass]
0

#10 så behöver det ju inte alls betyda… tar man ett "normalt" hål i helix så ska man räkna med att det kan komma komplikationer (inte bara i helix) enligt mig så borde man alltid förutspå det värsta, man kan inte tänka att "det kommer inte hända mig"… utan det kan det absolut göra! det handlar bara om att man har otur.. så det behöver inte att det "ska mycket till" att det ska gå snett..

SMMM
0

#11 Det jag skriver/menar är att det ska mycket till innan det "ruttnar". Klart att det kan tillkomma komplikationer. Det jag vill få fram är att det man kan göra e minimera riskerna för att det ska hända genom att 1: göra det rätt och riktigt 2: LYSSNA på sin kropp då den varnar INNAN det blir riktigt allvarligt.

För att det ska ruttna så ska det alltså gå en bra tid med infektion med tillhörande feber och nedsatt allmäntillstånd sen tillkommer det att det svartnar och om man inte gjort nått åt det innan dess då ska man inte pierca sig helt enkelt.

Jag skriver absolut INTE att man ska ha en "laidback" inställning till sin piercing eller eftervård. Men man ska juh inte förutsätta det ABSOLUT värsta heller. Om man går och är rädd hela tiden då kan man juh lika gärna lägga ner hela grejen… Förhoppningsvis så går man till nån som vet vad de sysslar med som upplyser en om vilka risker det finns med just den piercing man gör.

[jenkass]
0

#12 haha nej då jag förstår dig precis!! men när jag läste din försa "beskrivning" så lät det som att det är ingen risk att det kommer bli några komplikationer… men man kan ALDRIG veta.. lixom det värsta kan hända vem som helst beroende på hur mna behandlar det..

SMMM
0

#13 Jag kanske uttryckte mig klumpigt… Skrattande

som sagt det finns risker med allt… Jag har råkat ut för infektioner i det mesta och även en del andra konstigheter så jag skulle aldrig säga att ääähhh gör det finns inget som kan gå fel.. hehe

SMMM
0

OT Förresten så e det helt otroligt jag e inte den enda som inte har ett liv…. Räcka ut tungan

Sitter och kollar på film och kollar av forum lite då och då kl 6 på morgonen en söndag.. hehehehe

Liss
0

Haha, jaa vad tusan gör ni i min tråd sådär tidigt:P

Jag använder iaf en sticka och jag har bara fått in sjävla spettsen i hålet.. de vill inte mer än så. De är ju inte precis som öronlobben, som töjer ut sig och går tillbaka fort, utan de är hårt som tusan. Vet inte om jag klarar de faktist..

Men som SMMM sa så får man ju singnaler från kroppen när de är något som är fel, och just nu är örat inte ens rött..

Skulle vilja pierca om den helt enkelt med en riktig kanyl, men jag har inte pengar till det:(

[jenkass]
0

#14 hehe okok! inte så lätt å formulera sig via text över ett forum.. men nu är vi nog överens tror jag :)
OT. nu vaknade jag :P

[slo]
0

Äsch då… Jag som hade en liten liten plan på att kanske töja industrialen en storlek… :P

Liss
0

Ja nu är det gjort iaf! De var något ivägen på baksidan så tog bort det, sen tröck jag igenom stickan när jag duschat (och örat är uppvärmt av vattnet- då går de bättre) och japp! nu är den igenom.. förhoppningsvis är det 1mm på den här stickan:P för mer vill jag inte, de gjorde nog dubbelt så ont som öronlobben:S

mjioo
0

men sticka på 1mm? oj en tunn sticka då ju.. jag tycker 1.6 är pyttelitet ju :)

Liss
0

#20 Jo, alltså saken är ju att jag inte är säker.. jag har en hel del stickor kvar sen jag gjorde öronlobben.. och nu tog jag den minsta jag hade helt enkelt. Den är större än sjävla ringen jag hade i förut iaf, mycket mer. Det kan vara så att den är mer än 1mm.. men de vore lite tråkigt eftersom jag just vill ha smycken som är för helix - och dem är i 1mm..

har ingen måttgrej tyvärr:(

hihi, tänk om den är 2 mm.. vad onödigt.. vad ska jag då ha i hålet:P

mjioo
0

men 1.6 är ju det vanligaste för piercing eller? inkl. helix? och varför inte jämföra stickan med smycket du har i läppen ;)

jag utgår alltid ifrån 1.6mm så nu när jag ser ett piercingsmycke tycker jag nästan alltid att det är lätt att säga om det är 1.6mm eller inte :)

Liss
0

hehe, joo jag kom på det med!:P

Gick och kollade nu, den är tjockare än min labrett. Så jag har nog töjt helixen till 2 mm.. jaja! nu har jag iaf utrymme för smyckena jag vill ha..

jag vet dock inte hur de är i brosket, går de tillbaka eller håller de sig så? de måste ju gå att läka menar jag..

mjioo
0

du har väl bytt smycke i läppen ganska nyligen? byt ut stickan emot ett gammalt smycke i strl 1.6 så kan det säkert gå tillbaka eller dra ut sticken en bit. men om du låter stickan sitta i tills det har läkt så kommer ju inte brosket tillbaka, brosk försvinner tillslut men de runtom växer tillbaka.

Liss
0

Nja jag har spiralen, men har beställt en ny till läppen.. kan ju ha sprialen i sen isf. Men just nu kan jag iof byta till labreten ist.. För jag kan nog ändå inte sova me den här stickan i örat..

Neeh precis.. brosk kommer inte tillbaka.. men skinnet måste ju dra ihop sig på någe vis ändå. För dem som haft helix och inte har de längre har ju bara ett ärr efter det.

mjioo
0

labret borde ju funka toppen! jag hade barbell i min helix men nu en ring men örat mådde helt klart bättremed barbellen i örat.

ja skinnet växer ju tillbaka men det är ju bra att ha kvar så mycket broskt som möjligt tycker jag :) så det är stadigt och fint hehe

Liss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jo jag har labreten i nu.. och de verkar funka bra. De ömmar inte lika mycket och rodnaden har gått ner.
Dock får jag inte på kulan.. jag suger på sånt, när den bara snor runt sig och aldrig hamnar i hålet.. så har bara "staven" i.. men de funkar det med:)

Jo jag märker ju det med min piercing i läppen nu.. har en spiral som sagt och den snurrar ju runt hela läppen i princip.. (se bilden) och har börjat få ont, så kollade i munnen och mycket riktigt.. de har börjat växa skin typ runt hålet och de har gått upp eftersom ringen vrider sig och inte är rak som hålet var i från början- nu kanske jag snackar gojja så ingen förstår.. men jaa, jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Ska ju ha en barbell snart ist och den är ju med "icke rak" så att säga. hum.. vet inte vart jag vill komma.. hålet borde vara rakt men de kan det inte vara när jag har snea saker.. men jag vill inte att de ska vara "icke läkt" hela tiden då ist.

haha, ska nog sova nu!:P

mjioo
0

har ring i läppen och den "skär" ju in en bit men jag tyker det är bra för då sitter den där den ska och skaver inte. har ju iförsig haft den i snart två år så det är ju läkt och fint så jag tror inte det är någon fara om jag fattat det du skrev rätt :)

Liss
0

#28 Jo fast min är ju skruvad, kollade lite närmare igår och hålet är liksom avlångt eftersom den rör sig fram och tillbaka.. och så har det blivit som en skinnflärp som är lös och på andra sidan har skinnet växt uppåt som en vägg. Så de gör ju ONT.. De är väl att flärpen går upp hela tiden när spiralen rör sig.

Kanske blir bättre med en "rak" barbell som sagt.

mjioo
0

har också haft spiral ;) men lärdemig ganska snabbt att få den inte att snurra allt för mycket. mjo kanske de

Liss
0

De har gått jätte bra med helixen iaf. Den är inte öm alls längre och jag kan sova på de örat utan att de är nått. Nu behövs bara ett bra smycke också:)