Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 4654 ggr
Cattiiis
0

Piercing i läppen

Vädigt sugen att ta piercing i läppen. Men jag undrar hur stor chansen är att hålet blir infekterat och om man skulle vilja ta ur piercingen och låta hålet växa igen, blir det något ärr eller liknande kvar? Hur sköter man hålet bäst? Något annat att tänka på?

Behöver lite bra argument för att övertala mor också, då är det bra att veta lite mer ;)

Liss
0

Hur stor chans om de blir infekterat: Beror helt på dig! Om du sköter det bra och inte pillar med skita fingrar eller liknande så kommer det läka fint. Infekterat blir det bara om det kommer in smuts eller något som stör läkningen:)

Blir det något ärr kvar: Det är helt individuellt, alltså från person till person. Men det brukar oftast bli ett litet märke efter den jaa.. dock inget som syns jätte väl. (men som sagt, olika)

Hur sköter man hålet: Om du går in på fliken "artiklar" mellan forum och inkorg ser du alla våra artiklar. Där finns mer info om läkning och hur du ska sköta piercingar. Dock är det överlag att du ska hålla det rent med någon sorts piercintvål som du oftast får eller köper där du piercar dig. Och inte pilla eller något sådant, hålla det torrt. Och köra med koksaltlösning som jag skrivit i en annan artikel. De är jätte bra och förkortar läkningstiden avsevärt:)

Hoppas de hjälpte:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Cattiiis
0

Tack så mycket, det hjälpte verkligen! :)

mjioo
0

#1 hum kanske läste fel men som jag tolkade det så skrev du att man ska använda nån sorts piercing tvål och koksaltlösning? det borde räcka gott och väl att använda det ena och då rekomenderar jag koksaltlösning för jag tror det är lätt att tvätta för mycket om man använder flera rengöringskurer.. iförsig tycker vissa att det är jobbigt att göra koksaltlösning(går att ställa in i kylen och sen värma i micron, det håller sig i ett dygn) och då är det ju bättre med det man kan köpa i studion.

Liss
0

Jo jag menade det jag skrev helt enkelt:)
Koksaltlösningen var bara ett tips på att förbättra saken.. och ett tips på rengöring. Det får man välja själv helt enkelt.. men så finns de ju även piercintvålar som man ofta får från piercaren eller så:)

Klart man kan tvätta för mycket.. men nu var det tips och ider det gällde.. men det kan ju också vara bra att framföra- man kan tvätta för mycket så det blir överansträngt ist. Att tvätta med koksaltlösning två- tre gånger per dag i 5 minuter per gång i början räcker.

[tiiia]
0

skölj munnen med saltslösningen och tvätta på utsidan med piercingtvätten. bästa sättet att hålla rent tycker jag iaf :)

Liss
0

#5 De är ännu ett bra sätt:)
Var så jag gjorde, bara att jag redan glömt det:P

Cattiiis
0

Jag kommer nog inte kunna ha i läppen. Får min tandställning om ungefär ett halvår, ser nog lite dumt ut med piercing i läppen och tandställning. Men var är det snyggt att ha annars? Där det inte ser dumt ut pga tandställningen. Vill ha piercing ju! :P

Cattiiis
0

Tror ni jag kan ha i näsan? Eller ser det också dumt ut tsm med tandställning?

mjioo
0

jag hade i läppen och tunga tillsammans med tandställningen, tycker inte att det ser dumt ut och näsan borde ju inte heller se dumt ut :) du behöver ju inte ha ett smycke som har samma färg som tandställningen och gummibanden på tanställningen kan du ockå få i andra färger.

Cattiiis
0

Har du någon bild? :)

Liss
0

Jag förstår inte alls varför det skulle se dumt ut med piercing och tandställning? vad har det ens med saken att göra?:)

Cattiiis
0

Antagligen bara något jag fått för mig. Att det inte passar ihop liksom.

[jenkass]
0

själv anser jag inte vad som passar ihop och inte, utan vill du ha en viss piercing/tatuering så gör det för att DU själv vill. Det är ju du själv som ska leva med det och huvudsaken är att du är nöjd. Inte vad andra tycker.

Karmatarerskanise
0

Klart man kan ha läpp piercing och tandställning :)

Liss
0

Ja precis, håller med Jenkass.. Vill du ha en piercing just i läppen ska du väl ha de även om du får tandställning?:) Lyssna till dig själv och inte andra:)

Cattiiis
0

Tack tack, nu ska jag bara övertala mor också ;D

Liss
0

Fast hur gammal är du Cattiiis?

Cattiiis
0

13, hurså?

Liss
0

#18 Ja då får du ju vänta ett tag tills du kan pierca dig iaf:)

Cattiiis
0

Om man har målsmans tillstånd är det väl ok?

Liss
0

#20 Det brukar vara 16 år med målsman tyvärr:) Eller så håller dem flesta seriösa hårt på 18 år.

Cattiiis
0

Men borde inte det gälla i öronen också då?

Liss
0

#22 Öronen har dem flesta gjort hos frisörer eller liknande och dem gör ju i princip när som helst. Just i öronlobben åtminstone.

Annars gäller åldern alltid vart man än piercar sig, skulle jag tro. Någon som vill hjälpa mig i den här frågan?

[jenkass]
0

mja… piercingstudior använder sig ju inte av pistol som de gör på frisörsalonger… Tycker det är bra av piercingstudios att använda sig av 18 årsgräns då man själv är "ung och dum" och vill så mkt, då har man tid på sig att ändra sig och verkligen vara säker på sin sak den dagen man fyller 18. (INGET PERSONLIGT MOT DIG CATTIIIS)

Cattiiis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För jag och en kompis gjorde på en studio här i byn för nåt år sen, jag gjorde precis jämte den "vanliga" i örat och hon gjorde längst upp, som 1 på bilden.

Liss
0

Neh det var just det jag menade, när man piercar sig hos en riktig piercare gäller det alltid 18 år eller 16 med målsman på mindre seriösa ställen. Eftersom dem använder sig av riktiga grejer och inte pistol tycker jag man kan vänta. speciellt för att få en seriös piercare så inget händer.

[jenkass]
0

#25 men just vanlig öronlobb är ju inte detsamma som att pierca naveln exempelvis.

Cattiiis
0

Tyvärr inte ;) Får väll bli till att skaffa fejk piercing. Enkeria Nights har ju väldigt många häftiga.

[jenkass]
0

#28 kan ju vara en smart lösning så du kanske vänjer dig och inser hur du vill ha det, vem vet, du kanske inte alls känner att du vill ha piercing just där och ångrar dig, då är det ju tur att det inte "var på riktigt" Inte slängt pengarna i sjön precis ;)

Liss
0

Helix, den som är längst upp i örat gjorde jag som 13 åring med pistol. Vilket inte är att rekomendera. Som sagt öronlobben och helix som då var väldigt vanligt att göra, är inte samma sak som att pierca läppen eller annat.

Du får vänta ett tag helt enkelt. Och då får du tid att tänka över de ytterligare och behöver inte din mammas medgivande då heller, eftersom du bestämmer själv:)

Cattiiis
0

Precis, har för mig en ring där kostar 49kr så det är väldigt bra. Och om jag tröttnar kan jag ju bara byta och ha den nån annanstans. Bättre blir det inte ;)