orolig.
jag tog hål i näsan för 4 veckor sen och det har blivit som lite svulet just runt hålet eller som en liten knöl det gör inte ont och ser inte infekterat ut, men jag är orolig för att det håller på bli en infektion jag gör rent runt varje dag men ibland om jag ser på tv så kan jag pilla på det omedvetet. Och nu är jag super orolig. Men det är bara som en liten utbuktning mamma tyckte det knappt syntes och huden runt är mjuk så den har nog inte läkt. men vad tror ni och har ni något tips?
så länge det inte blir värre så tror jag inte du ska vara så orolig. försök att undvika att pilla på den, iaf om du inte tvättat händerna. sen ska man ju inte tvätta för mkt/ofta heller, och efter 4 veckor så tycker absolut inte att du ska behöva rengöra varje dag… Jag är ju ingen piercer men har själv hål i näsan och jag gjorde bara rent dom två första veckorna typ… Ring till studion du gjorde piercingen och rådgör med dom om du är orolig.
Jag har också hål i näsan och tvättade väl noga i ungefär 2-3 veckor. Men sen tvätta jag enbart om de vart skitigt av något speciellt:P
Men att pilla är aldrig bra i början sådär, kör med koksaltlösning över med en bomulls pad eller något och låt den vara över piercingen i 5 minuter ungefär. Sen kan du bara låta de vara så ska du se att de löser sig.
Om de fortsätter så rådfråga den du pierca dig hos.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆