Surface-piercing på underarmen?
Hejhej alla (hittade ingen tråd om detta, kanske jag är blind, men jag startade ändå en ny :P )
Jag har i säkert 7 år funderat på att göra en piercing på ovansidan av överarmen nere vid handleden. Vet att en tjej i en parallellklass hade 3 sådana i gymnasiet. Men jag pratade med min piercare när jag piercade naveln igen för 3 år sedan och hon hade gjort en sådan piercing och fått så mycket besvär att hon fick ta ut den. Hon vaknade helt plötsligt en natt med jättemycket feber och läkaren sa att det var piercingen som var infekterad. Hon blev riktigt dålig alltså, och hon sa själv att det berodde på att piercingen var jättesvår att hålla ren. Därför ville hon helst inte göra en på mig om jag inte var helt beredd på sjukhusbesök och att den kanske inte kunde läka. :/
Jag har ju velat ha en (eller helst 3-4) jättelänge. Vågar man? Det finns ju även mycket nerver som går just där man gör piercingen, men med en duktig piercare ser jag inte riktigt något problem, har själv piercat mig på samma ställe en gång, även om det bara blev en ganska kort stav och piercingen aldrig läkte.
Någon som har erfarenheter?
Den enda piercing som min kropp har stött ut är min första navelpiercing som jag till slut kunde dra ut vilket har lämnat ett fult ärr, men den hade jag inte skött så väl som jag borde, så det är kanske inte så konstigt. Alla mina andra piercings har läkt på ett bra sätt i själva hålet.
Hittade en lite småful bild på samma piercing som jag funderar på: http://bmezine.com/pierce/11-surface/A80124/high/nr3w-wrist-bar.jpg
Om du kollar på startsidan har jag PRECIS skrivit en artikel om bland annat surface piercing:) artikeln med namnet "nya bodymods?" Där har du lite info iaf och surface piercing är väldigt svårt att få och stanna, men de kan gå bra:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
som precis alla andra piercings så är ju läketiden väldigt individuell.. jag har en kompis som gjort detta på fingrarna och kunde inte ha kvar dem då dem inte ville läka… och en annan kompis som aldrig haft problem med detta (hon har på samma ställe) så det beror ju helt på sin egen kropp + ev. jobb/utbildning/vad man sysslar med. (den första som jag beskrev praktiserar inom restaurang och då man håller på med mat och måste tvätta händerna hela tiden så leder ju detta till problem då dessa smycken är ivägen… så mkt hänger ju på vilken livsstil du har oxå)

Den hade jag missat ;)
Det finns ju någon ny teknik att göra surface-piercings där man gör två hål med en dermal punch och sedan sticker ett hål mellan de två hålen, och sedan använder ett sånt smycke som du visade i artikeln. Det borde ju vara bättre eftersom det inte stöts ut lika lätt, men samtidigt är det ju djupare och borde vara svårare att hålla rent.. Innan använde man, vad jag vet, bara raka barbeller.
Tror det är extra viktigt att ta hand om kroppen (kanske borde börja äta rätt, sluta dricka och sluta röka), om det ska fungera.
Usch vad svårt det här blev.. :P Tack för informationen :)
#3 Ja, sluta röka och dricka är det bästa ;)