Min första tatuering
Hej jag ska skaffa mig en tatuering snart. Jag har tänkt över det länge och igår gick jag och min syster till en tatuerare. Jag hittade ett fint hjärta med tribalmärken bakom
Men jag vet inte riktigt vart jag ska ha den. Först har jag tänkt mycket på handleden, men nu går det mer mot att ha den på ryggen vid axeln. Vart tror ni det skulle vara snyggast? Tyvärr har jag ingen bild på den men…
För de första, välkomen hit:) För de andra, jag vet inte alls hur tatueringen ser ut.. men är de en tribal som sträker ut sig endel kan de vara snyggt mellan skulderbladen eller i svanken. Är de bara en mindra tatuering kan de vara snyggt vid höften eller på skuldran som du säger.. eller kanske vid vristen. De är bara din egen fantasi som sätter begränsingarna. Men tillsut är de du som bestämmer:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
även jag passar på att välkomna dig hit, och det är verkligen kul att du vill få tips av oss… jag säger som lisette, om det är en bild som jag föreställer mig så skulle den nog passa jättebra på ryggen mellan skulderbladen… sen kan jag tänka mig på underarmen precis nedanför armvecket… Hoppas vi får se bild på slutresultatet=)
//jennie, medarbetare
Tack så mycket
Det blir som en ring det är liksom 12 sträck som böjer sig….hmm hur ska man förklara det. Det är lite som bilden jag hittade på google. Men hjärtat är helt och ska vara rött tror jag. Bakom hjärtat är tribalmärkerna. Det är som dom tre sträcken som böjer sig lite mer och det finns då två till under. Det är nog det bästa sättet jag kan förklara det på hehe
Hjärtat är också större än det på bilden och…äsch jag rör bara till det nu haha
Jag vill nog hellre att den ska kunna synas som på ena skuldran så syns den om jag har linne men jag kan ändå gömma den med en tröja om jag vill:) Ja nedanför armvecket låter som en bra idé faktiskt det får jag fundera mer på:)
tror även den skulle passa neråt på vaden, alltså på sidan av benet. Men som sagt… ser fram emot att se bild på det slutgiltiga resultatet =) Och det vore kul att höra hur du tyckte det kändes, då det är din första =)
Vad fin:) Ja jag visar definitivt bilder på hur den ser ut sen. Men nu återstår det att säga det till föräldrarna också. Jag är 18 och har ID-kort och så men man vill ju ändå att dom ska veta innan:) Annars blir det väl ett himla liv om jag inte sagt något alls om det. Vi får se om jag plötsligt bara säger det eller om jag visar en bild och säger att ungefär en sån tatuering ska jag skaffa mig snart, bara så du vet! Haha nä så kanske jag inte säger det men
haha, lika bra att få de sagt.. så är de gjort sen:)
hhaha oj… har inte sagt till min mamma en enda gång… men efteråt så har hon bara sagt "det var fint" typ.. :P men min syster däremot tycker jag är "söndergaddad" då jag ändå bara har 6 st. :P
Hur många har din syster dårå?:)
Naa jag berättar i princip allt för min mamma. (vissa hemlisar har jag ju) så när jag ska tatuera mig berättar jag.. dock berätta jag inte om att jag töjt till 8 mm fören i onsdags.. hehe.. men de var väl inga problem. Hon skaka bara på huvudet och sa.. jaha!
haha hon har inga.. :P
Jag funderar på att berätta det imorgon på julafton då också min storayster är här med hennes man och jag tror att hon skulle stödja mig också:) Hon har själv en tatuering och är verkligen jättesnäll. Så jag ska visa upp den där bilden på hjärtat och säga att ungefär en sån här tatuering vill jag skaffa mig snart:D God Jul på er:D Jag kan nog inte logga in imorgon då min pappa och bror ska greja med internet idag så det komer nog vara nere:)
Hehe, jag berättade inte för mina föräldrar. Jag vet vad de tycker om tatueringar och piercingar. De råkade se den när jag böjde mig fram och tröjan åkte upp lite bak… :o) Jag tar hellre tjafset efteråt när allt är gjort för då slipper jag alla övertalningsförsök om att INTE göra det. ;o)
När jag var 15 år följde mamma med mig när jag skulle tatyera mig :)
#14 Samma här:)
#12 Jo men de är lika bra som sagt.. hehe "jag ska skaffa en tatuering, god juuuul!;P" De går nog bra ska du se.. du är 18 år och får bestämma själv.
jag sa att jag skulle boka tid och när jag kom hem samma dag så sa mamma "men visa mig då hur det blev!" men jag skulle inte tatuera mig förens månaden efter så hon hann smälta det litesen tyckte hon bara att det blev stort men fint :)
piercade tungan ett halvår innan och då ringde jag henne och sa "får jag pierca tungan nu?" och hon kunde ju inte säga annat än ja men hon sa att hon inte tyckte om det hehe. och sen sa hon "nu får du vänta tills du fyller 18"
tror att det blir mindre tjat om man är uppriktig och säger vad man vill, om man inte törs säga det så kanske man inte vill tillräckligt mycket? jag har iaf alltid kunnat stå för mina piercingar och tatueringen även om det inte är omtyckt, blir ju värre om man drar ut på det ;)
JAAAAAAAAAA!!!! Jag har hittat den perfekta tatueringen! Den passar mig perfekt!! Jag har bild på den också. Jag ritade av den på skärmen för det var en sån där sida där man skulle behöva betala men det är ju onödigt om man kan rita av den
Den har så fina färger också, här kan ni se den: http://www.tattoofinder.com/find_tattooDB.asp?pagePN=1&pageN=4&txtKeyword=tribal+feather&SearchRtype=&txtIsAdult=yes
Jag har desutom visat den för föräldrarna nu, jag tog äntligen mod till mig. Dom var lite förvånade att jag ville skaffa mig en tatuering men dom tyckte den var fin. Storleken var dom lite oroliga för, dom vill inte att den ska bli för stor men det ska den inte heller. Den ska sitta på min högerarm
snygg :)
Tack:D Jag gör den när jag fått mer pengar, just nu måste jag betala för annat:) Jag tar bilder sen så ni får se hur den blev:)