Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 4553 ggr
LinaN
0

Reser sig

Urr, idag när jag vaknade så kliade det mitt i min tatuering på benet. Jag vet att det är exakt där för jag har en hårsäck som ibland kränglar precis i kanten på tatueringen.

SÅ jag brukar klia litet försiktigt, men idag, när fingrarna gled över stället så kändes det som om gaddningen var helt ny, dvs att den hade åsar och man kände tydligt mösntret med fingrarna (geometriskt mönster)

Denna gaddningen har jag haft i 3 år, den borde väl itne bete sig på det viset?

Ngn mer som vart med om detta? 75% av gaddningen är upphöjd just nu….. Tänker smörja med helosan o se om det lindrar/förändrar situationen…..

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[jenkass]
0

det kan bli så när man kliar på dem.. bara att låta det vara

Momla
0

Blir så ibland för mig då jag dricker alkohol :-)
Fast bara den på armen, inte skuldran eller höften

isnornin
0

LinaN, har du sprunning inn i något? Så blev det med en av mina engång vad jag minns, då hade jag kommit emot något, så det blev som ett rivmärke, hum svårt att förklara, men det gick över på ett par dagar;)

MVH Isnornin

LinaN
0

ignet insprunget i något. men efter litet helosan vart det fint igen ^^

isnornin
0

Vad bra!!

MVH Isnornin

Isobel
0

#2 Vad lustigt! Precis så blir det för mig med! Bara den på armen också, inga andra!

LinaN
0

idag finns där inget spår av svullnaden, inte överhuvudtaget….

SÅ antar att det var väldigt tillfälligt.

Har aldrig märkt av ngt när jag druckit heller.

vivalaferret
0

ni som har en gadd med som har lite fullning i sig kan ju pröva att klia på den ganska hårt så ska ni se att de reser sig rejält speciellt tribaler…inget farligt alls huden reagerar bara så när den blir irriter på ett tattooerat ställe, går oftast ner efter en kvart nått.

Liss
0

Vissa ställen kan huden vara känsligare och ha svårt att ta till sig.. då kan de reagera på olika sätt, men de brukar gå ner efter ett tag igen.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

mjioo
0

#9 tatueringen är ju flera år gammal och hon har inte reagerat så innan därför det är lite knasigt :)

Cherridwen
0

Min på armen reser sig då och då, särskilt när jag solar. Helt normalt. Vissa har mer problem än andra.

Liss
0

#10 Jo jag läste de, men kan även reagera när den är äldre.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Junction
0

Min tatuering i svanken brukar bli så där "svullen" helt utan anledning. Första gången blev jag rädd… Nu är jag van :p