Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 4550 ggr
Liss
0

Mest ont 2?

Vad tyckte ni gjorde ondast att göra, inom piercingar?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

AnneN
0

Läppen… Hade massa ärrbildningar där sen innan så huden var extra seg enligt piercaren… I tungan kändes det knappt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

ooOLexOoo
0

Tungan tog sån läketid. Träffade nån nerv så den var absolut det värsta. Kan inte en s jämföra med tatueringarna.

White_Trash
0

Det ondaste av de jag gjort var det uppe i brosket i örat. Ajajaj alltså. Har gjort det två gånger dessutom och glömde mellan gångerna hur ont det gjorde. Piercade näsan samtidigt som brosket och näsan var ju ingenting i jämförelse med örat.

#1 gjorde inte tungan ont? Då kanske man skulle fundera på det i alla fall. Fast jag lär väl skrika halsen av mig. :-)

ooOLexOoo
0

Brosket i örat e ingenting mot vad det är att ha i tungan. Har haft där 2 ggr jag med. Å näsan e lugnt. Äsch om dom prickar rätt så e d väl helt okej.

Denna kommentar har tagits bort.
Theres
0

Har bara tungan och töjningar i öronen och tungan kändes ju inget och töja öronen för fort (fast man inte ska det) tycker jag bara är skönt :P

golf.ifokus.se

TacoBelle
0

Naveln helt klart! Gjorde sjukt ont.

Karmatarerskanise
0

Hara tyvärr bara i tungan mes som jag e ;) Och där gjorde det inte ont alls. Knastrade bara lite ;)

Dock hade jag ont i underdelen av hålet väldigt länge, det tog lång tid innan det läkte där.

tokage
0

Näsan faktiskt, tycker jag. Gjorde ondast och ta. Visserligen gjorde det inte ont efter, men så fort man kom åt piercingen så tröcks ju udden in i näsan och jag började blöda näsblod. Nu har jag dock bytt till ring och har inte sånna problem längre… Men ja, näsan tycker jag, har dock bara näsan och läppen… :) (men tycker att det gjorde ondare att ta helix i örat än näsan faktiskt)

[jenkass]
0

conch (har i näsan, tragus, bröstvårtan å naveln resten) men det gick så snabbt så det gick ju över lika snabbt, men om jag är tvungen å säga någon så var det conch, det är ju lixom bara brosk eller va man ska säga…

Liss
0

Jag har inte varit med om någon som gör riktigt ont än faktist. Läppen gick hur enkelt som helst.. går så fort så hinner inte ens reagera. (gjorde lite ont dock när smycket skulle i och när jag tappat kulan och köpte en ny, och piercaren drog åt den för brinnande livet)

Näsan kändes inte ett dug och helixen kändes inte alls heller.. Jag har nog rätt hög smärttröskel också iof. Eftersom jag inte alls tycker tatueringar gör ont tex. Mina äronlobben gjorde inte ont att göra men har gjort ont i mellan när dem krånglat. Och nu när jag tröck för fort, när jag töjde.

Vad jag hört, så ska visst septum göra otroligt ont?:)

lisette
0

navlen helt klart!

har piercat bröstvårtorna över 10 ggr, kappan, tungan o navlen. navlen var det som gjorde mest ont. det var helt sanslöst.

Liss
0

#12 Hehe.. vilken tur att jag ångra mig när jag tänkte göra de för flera år sen då;)

vart de roligare nu när de blev bodyart lisette:)

[jenkass]
0

#12 att det kan va så olika egentligen… jag tyckte att naveln var "skön" att pierca :P

Linn
0

naveln tog jag ju när jag var 15 och kommer inte riktigt ihåg hur det kändes. den blev dock sne första gången så hon fick dra ur nålen halvägs och igenom igen. så andra gången gjorde det ont.

Bröstvårtan gjorde ont på ett väldigt annorlunda sätt. Jag fick inte så ont i själva bröstvårtan, utan jag fick ont i sidan av bröstet, nästan vid armhålan.. och där hade jag ont hela dagen.

Men jag tycker ingen av dom jag har har gjort så himla ont, det går ju så fort.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

juliapettersson
0

Tycker inte att man kan snacka om någon "smärta" direkt, eftersom det är över på ett par sekunder.

Men näsan gjorde lite ont, eftersom jag gjorde det själv. Naveln ont, de fick ta i så mycket för att komma igenom.
Minst ont gjorde tungan.

E_hjo
0

Har en i läppen och en i näsan.
Tycker ärligt talat att det inte gjorde ett dugg ont i läppen men näsan därimot. Det gjorde väl inte heller spec ont men det kändes.  ;)

bejtedejte
0

Helt klart klitoriskappan… Därför jag går och skjuter upp att göra det igen… Det gjorde ont både att tvätta av (sved som sjutton), att göra hålet och att sätta i ringen var nästan värst.. :S

Och Hera, börja inte snacka om att det knastrar och grejer… Nu kommer jag aldrig våga pierca tungan! :P

AnneN
0

Knastra??? Då jag piercade tungan så var det varken knaster eller smärta… då han hade gjort hålet och skulle hämta smycket så fråga jag varför han inte stack hål först, men till svar fick jag att det var ju redan gjort!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Liss
0

#19 hehe, så var de för mig när jag gjorde näsan.. frågade henne varför hon inte gjorde de någon gång. men de var redan gjort.

Läppen gjorde ju lite ont, men ändå trodde jag de var mer än hälften kvar när emma var klar.

juliapettersson
0

När jag gjorde tungan förvarnade piercaren att om det knastrade var det för att han använde en bit frigolit under som nålen kunde gå igenom. Men jag hörde inget ljud. Gick väldigt snabbt och smidigt.

bubbelbubbel
0

industrialen, helt klart. fyyyyyyyy.
när första hålet var taget kändes det lite jobbigt att det var ett kvar…:P
och det var vinter och blåste fruktansvärt ute, och det blev så kallt om stackars örat.

sen krånglade den länge med läkningen men jag härdade ut ! :D

Karmatarerskanise
0

#18 Det gjorde ju iaf inte ont, så det är klart du ska pierca tungan :)

#19 Ja, när nålen gick genom min tunga, knastrade det. Kanske är min tunga väldigt stark och muskeln väldigt hård ;)

fettmedkevlar
0

När jag piercade näsan så satte jag först en "stav" i den. Dvs en näspiercing utan krok på, gjorde ont som fan när jag råkade komma åt den så staven pressades emot näsväggen. Men bytte till krok istället efter 2 dagar. Gör inte ont nu alls, förutom att om kroken sticker ut litegrann så kan folk tro det är snor..

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

sofie
0

Näsan gjorde ondast. Kändes som det tog en evighet innan han hade tryck igenom nålen. Varken tungan eller läppen gjorde ont.

lisette
0

#13 japp mkt bättre tyckte jag! =)

[slo]
0

#22 Japp, det var helt sanslöst vad det gjorde ooont! Men så värt det :D

isnornin
0

naveln!

MVH Isnornin

Tesan
0

Bröstet, men det var ju ett antal år sedan nu o har ej kvar den!

paivi
0

Bröstvårtan.

Och att töja dom.

SMMM
0

ganska dött lopp mellan att töja septum och göra erl (gjordes på frihand då jag har väldigt mycket kött som nålen skulle igenom och med tång så e det lättare att det svullnar mer)

Ittna
0

Bröstvårtan fast jag gjorde sjäv oxå. Kanske gör mindre ont hos en piercare. hehe

_troll_
0

naveln helt klart

fhs
0

Min industrial. Helix-hålet på den gjorde inte ont, men det hål som är längst upp på örat…fy…ja. :P

Stj3rnfallet
0

Tungan tyckte jag!

Karmatarerskanise
0

#35 Där ser man, jag tyckte inte de gjorde alls ont :) Så olika man känner!

mjioo
0

#36 håller med! iförsig var inte tången så mysig men annars kändes det ju knappt :D

Stj3rnfallet
0

#36 Jo, men jag har inte så mkt att jämföra med :P Har i öronen (vanliga pistolhål), en i läppen (som inte kändes alls :D), naveln och tungan. Måste jag välja mellan naveln och tungan, får det bl tungan :D För piercaren hade en lärling och visade henne hur man skulle göra osv. så jag tycker att den gjort mest ont :P Hittills iaf.

Karmatarerskanise
0

#38 okey :)

SaraA
0

Jag tyckte inte att tungan kändes det minsta, bara knastrade som Hera också skrev.. :P läppen gjorde inte heller speciellt ont men naveln var fan ett rent helvete, tog lång tid för piercaren att få igenom nålen där också.. det va inte skönt nånstans vill jag lova.

Mstar
0

Jag blev så sur när jag äntligen vågade pierca mig. GJorde det i naveln. stack till lite. sen var det klart. Jag som har förväntat mig att jag skulle vara så modig för att de gjorde ont. -.-

Men brösten var hemska. :D Och där var jag modig. Men jag känner hur ont det gjorde när jag läser era inlägg.. *brr* Tur att jag gjorde båda på samma gång, hade inte vågat gå tillbaka en andra gång

Cherridwen
0

industrial

CarolineJ
0

jag piercade näsan på det billiga sättet alltså med pistol och det sved. Tungan kändes knappt när det gjordes, bara lite segt hehe. däremot så tog jag ut min Tungpiercing en gång så att det nästan växte igen. när jag sen ville ha tillbaka hålet så att säga så fick jag traska ner och fixa det. jag tänkte att det skulle va hur lugnt som helst eftersom att pierca den från början knappt kändes men fyyyy faaaaaan vad töjningen i tungan gjorde ont

Pandae
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

industrial i örloben..
(det är den vita staven fotat både bak och framifrån..hade bara denna 3 år gamla bilden på dåvarande piercingar..tyvärr:/.. men man ser den iaf=)!

Den gjorde ont as hell, efter de har inga piercingar gjort ont:D

Catti
0

omg näsan! fyyy vad ont det gjorde

TienMu
0

näsan….här me…..blödde som faan…..

Liss
0

näsan, menar ni näsvingen eller septum eller vad?:)

TienMu
0

näsvingen mena jag…

måste fått nålen rakt på nå, fö ja blödde som fan….kände lixom hur de började kittlas långt upp i näsan å så började de rinna ner blod……fast igentligen gjorde de no itne så ont va mest att ja blev förvånad att de blödde så mycke på mej….va svullen å blå i flera dar…

Liss
0

#50 Ja de låter ovanligt.. min i näsvingen gjorde inte ett dugg ont och de blödde inte heller för den delen:) Kanske kom åt nått som sagt..

slaughter
0

septum var helt klart mest smärtsamt,men det gick över väldigt snabbt,bröstvårtan gjorde ont som fasen o ömma mycket efteråt,medans näsvingen sved utav bara helvete,men jag skulle nog säga att septum är den värsta jag gjort

Liss
0

#52 Äsch då! fjönt!:P septum var ju underbart .. nu ljuger jag, men ändå:)