Nu är hjulen i rullning!
Jepp, fick hem en 2mm och en 2,5mm ring från star-piercing idag. Klämde i 2mm hur lätt som helst med hjälp av lite helosan :) Hur länge bör jag ha kvar den, innan jag går upp till nästa?
Läs artikeln om töjning.. kan putta den åt dig:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Okaj, tackar och bockar ;) Väldigt kassa ringar dock, Ball closure (stavas det va?) i plast… Tänkte inte så långt, kulan sitter ju knappt fast för att dom är lite väl slappa :P Men men, ska inte ha kvar dom så länge, och dom var billiga iaf :)
#2 hehe okej, de låter ju inge vidare faktist:P Vad kostade dem då? för man kan få billiga saker som också ÄR bra;)
25 för den lilla och 35 för den stora :)
Ja de var verkligen billigt:P
enda tipset är att du byter när det känns rätt men om du är en ivrig person så sa du gärna låta det vara en eller två dagar extra. :)
grejen med plastsmycken är att de ska vara lite böjligare än andra smycken, väldigt bra till nytagna hål så det är inte så konstigt att det inte sitter fast så värst bra..
#7 när jag töjer med ring så har inte jag kulan på och vänder upp ringen så det serut som om den sitter genom två hål :D fol brukar tycka att det är tufft(tills jag avslöjar att det är ett hål) på så vis slipper man pilla med kulor hela tiden..
iförsig brukar jag bara använda två 1.6mm ringar och tops så det går långsamt att töja(om jag inte blir för ivrig) men bytena går väldigt fort och då är det redigt jobbigt att sätta på kulor.. fast det är iförsig enklare att sätta på kulor på plast så det kanske inte är så användbart tips med att vända upp ringen :P
vända upp ringen? nu hängde inte jag med alls^^
tänk dig att du har ett hål till i snibben så trär du in en ring i båda hålen fast istället för att ha två hål så är öppningen på ringen där hålet isf skulle suttit :P
okej, som en spiral menar du?^^
Ja, typ som en spiral. Borde det bli. Du vänder ringen ett halvt varv och trär öppningen (där kulan borde vara) över örat en bit ;)
#8 Mjo, det är en idé faktiskt… Eftersom jag redan tappat en kula :P
hehe.. joo jag förstod tillslut^^
Ja dessa jäkla kulor.. har jätte svårt för att få på dem också. Så vart nästan chockad nu när jag fick på kulan direkt på helixen:P
vadå spiral?? nej en vanlig ring som går genom två hål!! fast eftersom den inte är helt sluten när man tar bort kulan så ser det bara ut som att det är två hål.. ingen spiral alltså!
detta är en lösning för att personen i fråga ska slippa ha kula på ringen och eftersom den var lite liten så kan man ju vända upp den lite så den inte fastnar i allt..
#12 din beskriving verkade stämma faktsikt men det blir ju ingen spiral! :P
Behöver ju inte märka ord! Men jag vet att de är en vanlig ring men det blir som effekten av en spiral helt enkelt..Var så jag menade, lättare att förstå då. Jag har redan förstått.
#16 men jag förstod inte jämförelsen spiral.. tycker inte alls att det blir som spiral på nåt sett därför jag påpekade det.