Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettproblem
Läst 1316 ggr
Liss
0

Spiral har förstört!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Först hade jag spiralen i labretpiercingen och då vart hålet snett inne i munnen och vart infekterat efter ett tag. Eller ja, de gjorde ont iaf. Så byta jag till en vanlig cirkula barbell och nu är det toppen bra.

Töjde helix och satte i spiralen där eftersom de var de enda jag hade förutom de vanliga labret smycket. Nu har även den blivit dålig och ömmar.. är som en stor bulle på baksidan och håler har blivit snett. Så stoppade i labretsmycket nu och skruva på kulan så de får andas lite på baksidan.

Har ni varit med om det här? Jag börjar tvivla på att sprial är ett så vettigt smycke. Eftersom den skruvar sig blir piercingarna snea osv.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

svartelbas
0

jag tvivlar också… förr tyckte jag det var kul att byta navelsmycke, hade ballclosuren, en bananbarbell och en spiral. vet inte om det var barbellen eller sprialen, men nånting fick hålet att flytta sig, så jag har ett litet litet ärr innanför hålet liksom. det stannade dock när jag bytte till vanlig ring igen, och nu håller jag mig till det. det är som du säger, den är ju trots allt snurrad så den borde göra hålet snett, eller iaf dra hålet åt olika håll…

hoppas örat blir bra igen…

mjioo
0

har inte haft några som helst problem med spiral och då hade jag en i ett halvår ungefär, vred ofta upp den för att den inte skulle vara i vägen också men inga problem. har du testat spiral i ett annat matrial? kan ju vara så att kroppen försöker stöta bort den spiralen.. och sen så mår ju alltid helix bättre av en rak stav.

Liss
0

#1 Ja precis! tack så mycket, hoppas jag med:)

#2 Jag har precis samma material i den nya cirkular barbell nu.. så att de skulle vara materialet tror jag inte.
Neh, och att jag låg på sprialen i örat gjorde väl sitt också:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Telefonkontakt
0

Just därför använde rmanite spiraler :P

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se