"Bakat" töjar :D
snygga! :)
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

smart tänkt! Dom är säkert bättre än dom i plast också som inte "andas" något!
Oj vad kul :)
#2 tack :D
#3 njäe, det tror jag inte. det är ju inte direkt naturmaterial. men jag har bara tänkt ha dom typ en dag och sen byta till mina vanliga :) bara så att man kan variera sig lite :)
#4 ja, det va riktigt skoj :) och lite svårt :)
är det typ cenitlera eller ngt sånt ni köpt? riktigt snyggt blev det i alla fall :)
snygga! och billigt jaa, men de kan också vara dåligt eftersom cenit har dåliga ingredienser.. eller vad man ska säga. Dem utsöndrar dåliga kemilkalier.. så att bara använda dem en dag sådär är nog smart. eller så kan man måla dem i lack:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
som lisette skriver så innehåller cernitlera gifter. man bränner ju cernitlera i ugn för att få den att stelna och då släpps gifterna lösa så även om du bara tänker använda dem nån dag så är det bäst om du målar de med en slags lackfärg(borde gå att fråga i affärer vad du ska använda för slags lack)
#6 det kan vara cenitlera. men det stog inte på förpackningen.
#7 och #8 jo, jag vet att folk säger att det är så. men dom flesta jag känner som har töjar använder cenitlera. dom har inte haft nå problem. det jag har hört ska vara farligt är om man är nytöjd och har sår. men som sagt, jag ska ha dom i en dag och så ska jag kanske lacka dom sen :P man kan ju aldrig vara riktigt säker, så jag är försiktig endå :)
#9 man ska aldrig jämföra med hur det gått för ens kompisar, du kan ju faktiskt vara allergisk emot det.. men håller tummarna för att du inte är det! sen är det väl kul att lacka dem också så du kan använda de flera gånger? :D
#10 nej, jag vet :) det var därför jag skrev att jag är försiktig endå, eftersom att man aldrig kan veta ;P jag är inte helt säker på om jag vill lacka dom. det är så grymt snygg matt färg på dom. kanske om jag hittar just ett matt lack :)
#11 ska inte vara några somhelst problem att hitta matt lack :)
Neeh även matt lack finns att köpa:) och föresten emma så är väl inte dina töjningar så gammla precis.. dem är väl rätt nya ändå.. några månader. ??:)
#13 jag har ett par till nu som jag fick i julklapp ;) men som sagt, det är alltid kul att variera sig och matcha till olika saker :)
#14 ah kul! jag absolut.. jag vill ha massa annat:) funderar på att ta de till 10mm :)
#15 jasså? :) jag funderade också på 10mm ett tag. men sen insåg jag att jag faktist bara har blivit storleksblind. jag vet ju att innan jag töjde så tyckte jag att 10mm och över var fult. så nej, inte större för min del även om jag tycker dom jag har nu ser pluttiga ut :P
#16 haha jaa.. hehe jag vet att de är det, att jag blivit stl blind.. men vad tusan ska jag göra då när pluggen som är i 8mm glider in i örat (alltså sjävlaste bilden som är större) så då kan jag lika gärna gå till 10 mm.. haha! Och jag tyckte ju med de var fult förut.. men va tusan, är bara vackert:P

d är kul att baka töj :) av cenitlera
#18 ja, riktigt roligt! lite svårt att få två att se precis lika ut dock ;)
haha vad smart :D
Det jag vet om cerinit lera är att om man låter de brännas i ugnen FÖR länge eller i för HÖG värme, det är då de utsöndrar "farligheter" i LUFTEN. Men jag tror inte det ska vara någon fara att ha de i öronen.. jag har aldrig haft det iaf :p =)
Såsom jag ser det så är det minst lika illa att sätta i cernitlera och invänta resultat som att använda högnickelhaltiga smycken. På samma sätt som man kan utveckla nickelallergi så kan man få problem med cernitlera efter en tid, fast att det till en början fungerar problemfritt.
och om man även råkar spräcka örat lär de bli värre eftersom cernitlerans gifter då går in i blodomloppet.

gör inget att dom blir lite olika.fabriksgjort är ju lite tråkigt om man jämför :)