läskigt
http://wiki.bmezine.com/index.php/Galvanic_Corrosion
kanske man ska bli norgrannare med vad man använder för smycken..
hum.. skumt! varenda gång jag piercat mig nu- dem två sista (off center labret och septum) så har jag fått ont i halsen.. har de just nu också. Men jag har liksom aldrig mixat? har ju bara en i läppen som är titanium och den i septum når väl knappast den i munnen^^
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#1 Har inte du en i tungan också…?
#2 Nepp:) Har bara läppen, septum, näsvingen, och öronen olika.. så de är ju inga som liksom går ihop mot slämhinnor.
Och när jag gjorde den i läppen var den ju helt ensam, men ändå fick jag ont i halsen.
Vet inte vad jag har för metall som sitter på ett par av mina tänder, men den metallen rörde min Tungpiercing och jag kände aldrig ngt.
det är en risk som finns och behöver inte alls hända och att man reagerar på det är nog ganska sällsynt, men jag tror det kan hända helt klart men väldigtväldigt sällan att man regerar på det..
att du får ont i halsen lisette kanske har att göra med att kroppen koncentrerar sig på din piercing så imunförsvaret inte funkar för någon infektion du haft ett tag? man kan väl bära på en infektion som inte behöver slå ut direkt eller kanske inte alls? bara en tanke..
#4 Det är antagligen titan om det kommer från tandis :)
#5 Jo fast lustigt att jag fått ont båda ggr just när jag piercat mig ändå. Alltså ligger halsont i min kropp hela tiden i mellan^^
iof ska jag väl inte säga nej.. jag har typ haft kronisk halsfluss när jag var liten så.

någon som skulle kunna förklara för mig vad det står? min engelska är inte den bästa precis =/
#8 De står ungefär att om man har två olika metaller (tex titan och stål) där slämhinnor finns så som munnen och dem är tillsammans så kan dem sammanstötas eller vad man ska säga så man får olika bieffekter.. men de är väldigt ovanligt.
slo, jag är inte säker på det då det inte är i tanden, utan det är en metall tråd som ska hålla dem på plats. Är det titan i tandställningar? för det är en dån tråd jag har :)
#10 Oftast, japp ;) Har haft fast tandställning i 5 år eller nåt, och har också en retainer bakom tänderna som jag är rätt säker på att den är gjord i titan :)
retainer; en tråd som sitter kvar även efter tandställningen är borttagen för att tänderna inte ska flytta på sig?
Exakt ;)
Ahhhaaaa :D haha