Pierca Tungan?
Hej!
Jag har funderat ett tag på å pierca tungan. Tycker själv att d e snyggt å har alltid tyckt att d vore coolt å skaffa när jag fyllde 18. Nu är jag 18 och har bokat tid på torsdag! men nu när jag sitter hemma en vecka innan börjar jag få beslutsångest som jag alltid får. SÅ jag har väl några frågor till er som redan har piercat er.
Är den mycket i vägen när man kysser någon? Alltså även om man inte grovhånglar =P
Syns den hela tiden när man pratar eller kan man lixom prata lite diskret på typ jobbintervjuer? :D
har ni fått mycket negativa reaktioner? Inte för att jag bryr mej så mkt men är ändå nåt ja undrat.
Tack så mkt! =D //Malin
Jag tycker inte det varit jobbigt att hångla nej haha :) Piercingen blir ju en del av dig kan man säga. Och om piercingen syns var gång man ptratar beror helt på var i tungan piercaren sätter den och på hur din tunga ser ut och på hur du pratar :)
Har inte fått någon negativ reaktion, vad jag vet :)
Mitt fösta inlägg på Bodyart 
För mig tog de 10år att komma över barriären att våga pierca tungan . Avbokade tiden flera gånger till slut blev de av. Både tungan och strängen under :-)
Själva piercing tagandet känndes knappt, men efterläkningen va hemsk, tungan svälde enormt och nått pratande blev de inte va på några dagar
Har sedan töjt upp den till 3.4
Tungpiercingen är mycket uppskattad av de manliga sällskapet ;-) , om man har bra kyssteknik så är den inte i vägen, men måste erkänna att jag kysst okunninga kyssare med piercade tungor och de har väl inte varit en höjdare, men de va kanske inte stavens fel.
Jag har som sagt ganska stor stav/kul och dessutom ganska långt fram på tungan, men det är sällan folk kommenterar det, kanske för att de är så accepterat och vanligt nu förtiden ?
Varning, man kan frysa fast i isglass, och fastna om man kysser en annan piercad tunga… ;-)
Lycka till …
#2 vad menar du med frysa fast?
min tunga fryser fast med eller utan piercing. Inte piercingen :/?
Och angående svullnad och så. Jag svullnade, men jag kunde både prata och äta ändå. Och svullnaden var bara ett par dagar.
Men undersidan av tungan tog lång tid att läka på mig, gjorde ganska ont rätt länge.
det som var svårt för mig i början när jag hade tagit hål i tungan var att äta, jag var lite rädd att jag skulle bita i den när jag tuggade, eftersom man puttar runt maten i munnen med tungan på att speciellt sätt, men när väl piercingen sitter i är det lätt att komma på ett nytt knep att putta runt maten i munnen på utan att bita i pericingen. =) allt känns ju annorlunda till en början, men man vänjer sig snabbt.. jämnför att pierca tungan med att klippa sig i en ny frisyr, det känns konsitgt i början, men efter några dagar vänjer man sig =)
de första mornarna gjorde oooont! men så tycker jag det var med läppen också på morgonen, bara att tvätta rent så var det bra igen.
ont gjorde det också att äta men bara första dagarna och eftersom man har så lång stav den första tiden så är ju allt lite bökigt, speciellt äta utan att råka bita för hårt i den eller låtan den vara så den läker bättre..
innan jag piercade tungan sa en kompis till mig "att hångla utan Tungpiercing är som att dricka alkohol utan att bli full" tilltalar nog inte alla men jag håller nog med honom idag, känns helt enkelt tomt utan och den har aldrig varit ivägen för mig :)
läkningen gick jättefort för mig och har aldrig haft några problem förutom då jag bytte till stora kulor och fick lite skavsår^^ de försvann snabbt när jag bytte ner mig igen
Nu när jag tagit ut min Tungpiercing efter snart 9 år med den, så känner jag att det är mycket mer sensuellt att hånga utan piercingen. Tungan är ngt vis mer kännsligt nu :P

Det känns inget att ta den, den är inte ivägen… bara om man äter banan och tar för stor bit :P Man kan prata diskret… men på vissa personer syns den alltid typ… jag har visat för både mormor och farmor att jag har hål i tungan och de överlevde ;)
Fast i början ville inte mamma att jag skulle visa för mormor att jag hade den så jag försökte prata diskret och dölja den… men sedan när jag beättade för mormor så sa hon att hon redan hade sett den fast jag hade varit supernoga med att inte visa :P
golf.ifokus.se
hum man kan ju även byta staven så att de inte syns om man ska på arbetsintervju tex glömde jag skriva :P

Två tre dygn fick jag suga isbitar, annars var det inte alls hemskt :) Det gjorde inte särskilt ont, och läkte väl. En vecka ganske läspade jag något, men sen var det helt okej att prata / äta / kyssas.
Kör hårt, det blir bra!

Gjorde min för en vecka sedan. Gjorde inte alls ont att ta den, konstigt nog. Men sen var jag inte så kaxig längre. Har precis vant mig vid att tugga mat igen :) Min svullnade inte alls men å andra sidan har jag haft 1 cm stav tillgodo i munnen hela tiden.
Annars sitter jag mest och rullar tummarna och väntar på att få byta stav, har ledsnat på läkningsstaven och jättekulorna i munnen.
Carpe Diem
#10 jättekulor? läkstaven är ju lika tjock som stav man brukar byta till sen så kulornas storlek borde det inte vara någon som helst skillnad på
Ja, kulorna brukar ju vara "vanliga" kulor? Kan du fota?

#11 Jag var inne och frågade om jag kunde få en mindre kula under tungan, den ligger och skaver på strängen. Men de sa att jag skulle vänta tills den var helt läkt.
Jag struntar i om det är standard i så fall, jag ska ha mindre kulor än jag har på denna staven i vilket fall som hellst
Carpe Diem
#13 Du kanske vänjer dig. Det gjorde iaf jag :)
Och nu vänjer jag mig att vara utan, inte lika kul.

#14 Vänja sig när man kan göra de bekvämt för sig? :P
Carpe Diem
Jomen eftersom du ska ha kulan ett tag så kanske du inte ens störs av den sen, då är det ju inte obekvämt. ;)

Jag har så liten tunga så just nu ser det ut som om jag har en golfboll i munnen :) Sexigt värre :)
Carpe Diem
hahaha :) Då förstår jag att du vill byta ;)

Vill man va fin får man lida pin.
Illa om man får lida pin och man sen ser dum ut :P
Carpe Diem
Precis :)
#14 har du fortfarande läkestaven kvar kommer det bli skillnad när du byter, tycker du självklart ska ha mindre kulor om då så vill då det säkerligen bättrar för tandhälsan om inget annat.
≧◔◡◔≦
inte ivägen eller jo lite första dagen då de e svullet o man har en stor jäkla pinne i käfften som man inte vet hur man ska hantera, men sen är den absolut inte ivägen alls.
klart du den syns om man pratar med jätte öppen mun men inte annars, och vill du inte att den ska synas kanske du ska ta dig en längre funderare om du värkligen ska göra de, för de e juh ingen vits att göra något man ska gömma?!? eller ?
#22 "dolda" piercingar tycker jag nästan är "snyggare" än dom man konstant ser.
≧◔◡◔≦
#22 Det är änna olika. På vissa syns tungpiercingen aldrig, på andra alltid, även om de inte gapar stort.

Man får hoppas på att man har en bra tunga :)
(eller en bra piercare som placerar den bra)
Carpe Diem
min syns ganska ofta men ände har jag en kompis som inte upptäckte den förens jag började prata om den efter ett halvår ungefär.. så det beror nog mycket på hur uppmärksamma folk är också :D