SEPTUM :D
Idag kom jag äntligen iväg till piercaren och tog min septum.
Första gången han gjorde den var inte så farlig, men den blev lite sned pg av att mitt näsben tryckte emot ringen, så jag fick göra om den, och då gjorde det asont
Men det var det värt tycker jag :) Men fan så stolt man blir ;) var bara tvungen att skriva av mig lite här :P *wie*

hahaha.. DU OCKSÅ!^^ fått göra den två ggr menar jag:P Visst blir man stolt:) hehe.. välkommen in i tjurgänget då;)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
haha ja, när han sa att vi var tvugna att göra om den för att den vred sig, så tänkte jag direkt på dig faktiskt :P
Tack så mkt ;) gött o va med bland de stora tjurarna i hagen ;)
haha berättade för min pappa att jag ville göra en sån här piercing, han frågade om det var för att jag var oxe ;) haha. ;)
hehe.. jaa inte så konstigt. De är ju inte jätte vanligt att behöva göra om antar jag^^ Men min hamna visst också mot näsbenet på någe vis först så den inte hängde ordentligt.
Men du fick ju minsan den piercings smycket du ville ha direkt? min piercer hade ju bara closerrings som var sterila på de viset.
haha.. jaa men de är kul att vara en av dem faktist^^
Joo, jag får en hel del kommentarer med.. min mamma säger åtminstone att jag är en SÖT tjur^^ Och jag är ju vädur, vet inte om dem kan ha ring i näsan?:P
enligt han som piercade mig idag så var det ganska så vanligt om man hade en smal näsvägg.
De hade tre olika smycken man kunde välja på, vanlig sluten ring, öppen med två "pluppar" och en böjd stav typ.
så länge man är en söt tjur så ;) Klart som f att vädurar har ring i näsan ;) du är ju själv ett levande bevis :P
Jasså? där ser man.. då har jag smal näsvägg då..
humff.. och jag fick bara välja inte alls!^^
Jaa bara man är söt så:P hehhe.. visst är jag levande bevis!
du passa bra i det tiiia!
#6 tack så mkt :)

yeah, supersnyggt!! :)
Ja de glömde jag ju säga^^ De var skit snyggt på dig med! .. är bara lite avis fortfarande för att du fick en cirkular barbell direkt:P Jag vill me ha öppen ring!
#9 lite dumt att de bara hade en sorts ring att erbjuda dig tycker jag :(
#8 & 9 Tack så mkt :)
Snyggt :)
#10 joo.. konstigt att dem bara hade stängda som var sterila!? Men men.. kan ju byta om någon månad iaf.
Kanske ska berätta också, eftersom han gjorde två ggr fick jag två hål på ena sidan och ett på andra. Så på den sidan jag har "två hål" så har jag antagligen fått ett blåmärke i näsan. Så fort jag kommer åt en punkt ute på näsan på den sidan gör de så in i heee** ont! Så just nu låter jag den vara bara.

#12: stackarn, det där låter så fruktansvärt smärtsamt. det kan ju va själva såret med, jag fick sår i näsan när jag var förkyld och snöt mig tusen ggr om dan nån gång, och det var verkligen fruktansvärt. så fort man nuddade näsan kändes det som om man fick tårar i ögonen av smärta… så näsan är nog rätt känslig, speciellt septum. blåmärke kan INTE va skönt!!
#13 Jo de kan ju vara det också, att de är ett öppet sår efter de andra hålet fortfarande! Näsan är otroligt känslig! riktigt jobbigt^^ Jag kan ju inte vända upp och glo innuti heller, för du börjar jag gråta eftersom jag irriterar tårkanalerna:P

#14: naaaw, stackars liten! ;) jag ser framför mig nån som står och bänder upp näsan och gråter och gråter och försöker se nåt…
så nu vet du vad du har att se fram emot under läkningen, tiiia… ;)
#15 haha.. jaa fin bild va!?:P
Neeh.. säg inte sådär nu^^ de blir väl inte så för alla. Men de är ju iof en liten varning så eftersom du tiiia också har två hål antar jag:)
#16 haha, det har du nog rätt i ;) Jag hoppas innerligt att det läker bra :O
usch, tvättade med varmt vatten nu som han sa att man skulle göra första dagen :/ det sved som f*n sidohålet eller vad man ska kalla det, resten av piercingen känns ju bra än så länge. Var det så det vart för dig också Lisett?
#18 Första dagen var de rätt lungt, men sen vart de som du säger.. svider som in i jaa! .. Men kör med koksaltlösning också. De gör så att de andra såret drar ihop sig mera åtminstone. Inte för att de hjälper i längden fören de är helt läkt:P en klen tröst. hehe.
#19 jag fick en rengöringsgrej av dem, men den skulle jag inte använda redan första dagen sade han. Så imorse använde jag den för första gången, blev lite imponerad över hur öm och svullen min näsa faktiskt har blivit, trodde inte att den skulle bli det, men där ser man :P
Att jag dessutom vaknade genomförkyld gjorde väl inte saken bättre
. Igår var jag inget förkyld, men idag så. f*n ! Fast han sa ju iofs att jag tycktes vara lite överkänslig mot rengöringen som han använde innan han tog piercingen så det kanske är en reaktion på den. Vilket var en liknande rengöring som jag fick med mig hem, men det skulle tydligen bara vara att ta en torr tops och torka med efteråt för att minska reaktionen.
#11 tack så mkt :)
Hum.. okej? Men om du är överkänslig mot rengöringen ska du naturligtvis inte använda den?:) Jag använder faktist enbart koksaltlösning just nu. De förkortar ju läktiden och är mest naturligt..
hehe.. klart man blir öm efter en piercing, men vi hade nog lite otur med att få de piercat två ggr så de blir nog lite överkänsligt just nu. Som sagt, jag har bara låtit de vara nu i 4 dagar så de får vila. Kroppen brukar läka rätt bra själv också..

Säg att man skulle vilja dölja den, fast inte ta ut den… kan man böja upp den in i näsan då? 
Och som jag sa på bdb; snygg ;)
golf.ifokus.se
#23 De finns septum kepers- dem är typ formade som U:n och dem kan man vända upp i näsan. Och så finns de även septum bullets som är bara som en rak, liknande pluggar man har till öronen, då syns ingenting.
#24 min piercare sa att man kunde vända upp den som jag har i nu i näsan om jag skulle vilja det.
man kan vända upp allt som får plats och inte är slutet :P frågan är ju vad man tycker är bekvämt och det finns idag lösningar för att dölja alla piercing på ett hyfsat snyggt sett.. tillochmed töjda öron!(hudfärgade pluggar)
Ja som mjioo säger.. hehe! visst kan man vända upp en cirkular barbell med.. men frågan är om det är så skönt med kulorna i näsan. Jag tror nog med på en slät u- formad:) eller bara rak sådär.
Visst finns de mycket.. jag har kollat upp det mesta med sånt där ifall de skulle vara något jobb som inte tillåter.

#27 Ja, om man döljer ett töjt öra på 30 mm så tror folk att man är missbildad och har JÄÄÄÄÄTTEstora öronsnibbar ;)
golf.ifokus.se
#29 haha ja det förståss.. men då är de så töjda att man kan tejpa upp dem bakom öronen!! :D enklaste lösningen då är ju att täcka med håret eller om man har kort hår så funkar det ju med kombon mössa och tejp :D
septum måste nog vara den enklaste synliga piercing att dölja utan att ta ur smycket!
Jo det kan det nog vara.. jag rädds för att någon ska säga att jag inte kan ha den i läppen. Den är lite jobbigare på det viset.. att behöva byta varje dag till en genomskinnlig keeper eller nått.. pust!
Ögonbrynnet måste vara svårt^^
#31 många som verkar rädda för just det.. jag skullekunna tänka mig att ha en genomskinlig eller hudfärgad plaststav med en o-ring på hela veckan och sen byta på helgen om det är så att jag inte får ha den på jobb eller nåt.. sen så tycker jag det inte är ett dugg jobbigt att byta piercingar helta tiden :)
sorry att det blev lite ot..
#32 Naa iof är det ju inte jätte jobbigt. Men det känns lite så att de är tråkigt att de inte syns om veckorna. Man piercar sig ju just för att de är snyggt och vill att de ska synas. Men de är väl helt enkelt så man får göra. Ha det man vill om helgerna.. hehe.. sweet girl om veckorna och bad girl om helgerna^^
för att gå tillbaka till ämnet lite så kanske.. Tiiia, vilken omkretts stl har du på barbelln? är det 10 eller?
Och är du lika öm ännu? mitt börjar släppa liiite iaf. Men fortfarande en punkt utanför näshålet som är jätte ömt.
#34 jo ganska så ömt än så länge, är fortfarande lite svullen. Oj vilken omkrets, ärligttalat så vet jag inte riktigt?! kan tyvärr inte mäta denna just nu, men jag har en annan till min läpp som är ungefär lika stor (kanske exakt vet ej säkert) men den är iaf 10. Så det är inte omöjligt :)
Hur går de tiiia? är du fortfarande förkyld?
Jag delar din septumtråd med dig då ist;)
För mig går de väl bra.. punkten på näsan som gjorde så ont har avtagit ytterligare lite grann. De känns fortfarande när man kommer åt där, men inte så farligt. Dock gör de skit ont att röra ringen fram och tillbaka just på den sidan de är ett sår efter de andra hålet. Så tar väl ett tag till tills de där jäkla såret läker ordentligt.
Har beställt en cirkular barbell nu iaf så jag kan byta när de inte gör ont mera:) Tog 10 mm i omkretts så får väl se hur de blir.
Hoppas bara de här går över snart.. så fort jag kommer åt ringen börjar jag gråta^^ dumma tårkanaler. hehe

#36: ja skyll på tårkanalerna, tunnis… ;)
#37 haha.. tyst me dig du:P de är faktist så att såret gör ont och går imot tårkanal punkter.. eller vad tusan de kallas^^ haha
#36 jupp fortfarande förkyld. kan inte snyta mig så jag "rensar näsan med tops" haha, känns skitmysko. ;) Piercingen känns fortfarande öm, inte lika öm som tidigare så det går väl i rätt riktning. Blir dock jäkligt frustrerad på "kladdet" som kommer ur piercingen som torkar fast runt ringen, får inte bort det ordentligt trots varmt vatten och rengöringsmedel, så varje gång man rör ringen typ 1mm i sidled så gör det asont :S
#39 testat med riktigt varm koksaltlösning?
#40 inte än. Får göra det ikväll innan jag går o lägger mig :D tack för tipset :D
#39 Haha, jag rensar med me tops.. fast jag inte är förkyld^^ men kan tänka mig när man är riktigt snorig med.. hehe..
Ja de där gojset är inge vidare.. men har du testat koksaltlösning? Jag kör bara med de.. får bort allting ordentligt:)
Ja visst tusan gör de ont så fort man flyttar ringen åt sidan.. shit pomme! hoppas inte de fortsätter så^^
haha.. fy fan vad jag är trött i huvudet då!!:P Ni hade ju skrivit om koksaltlönsing.. jaja, nu fick du tips igen;P
hihi. tack lisette :) ärligttalat så glömde jag bort att testa saltlösningen igår, blev så jäkla trött :) får testa idag istllt :P