Kan töjning gå tillbaka?
Hej alla!
Jag såg så himla fina smycken på en sajt och blev så sugen på att töja mitt öra. Har nog inte tänkt töja så särskilt stort, kanske 6 mm. Men jag undrar om en töjning kan gå tillbaka? Om man har töjt fint och långsamt alltså? Finns det någon som har en bild på ett före detta töjt öra?
Tacksam för svar/ Linn
Om du läser olika trådar om töjningar kan du se svaret, speciellt i "töjar" av beafer.
Och mitt svar är, jaa de kan gå tillbaka ifall du bara töjer till 6 mm. De kan gå tillbaka även om du töjer till 10 mm.
Hur fint de blir när de går ihop är individuellt:)
Några bilder har jag inte:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
ja det kan dem men inte helt
#2 Kan en töjning inte gå ihop helt?
Kan kan den men oftast inte 100%
Vad jag vet så kan de gå ihop helt, speciellt om man gör som andra sagt förut- skär ett snitt så de läker ihop. De syns ju såklart att man har haft hål och grejer..
kroppen är ett fantastiskt maskineri.
tänk om magen inte hade gått tillbaka med sin hud efter att man fött barn? Det är därför man får bristningar, för att huden når sin sträckpunkt och inte hinner med självt, men oftast så går huden tillbaka till nästan normalt när man väl fött ungen.
Samma borde det vara med töjningar i öron o andra kroppsdelar. kroppen har en sjuk förmåga att anpassa sig, och det kommer den göra, har den inget som tvingar ut hålet, så kommer den inte heller behålla hålet :)
dock finns det ju vissa typer av töjningar som ajg tien tror går tillbaka sräskilt lätt….

Stoleken på töjningen och ingreppet för töjsningens skull spelar ju en stor roll för kroppens återhämtning efter modifieringen…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#3 det är väl individuellt samt hur mkt man har töjt… min sambo hade i båda öronen (12 mm) men dom har inte växt ihop helt..
Jag har töjt i öra och den går aldrig ihop helt även fast jag faktiskt spräckte den med flit då det hjälper till att få örat att dra ihop sig och så (och som vanligt så gör det inte själv hemma ta hjälp av din piercare så det blir gjort under kontrollerade former). Börjar kännas som om jag hakat upp mig men känner att det e lika bra att skriva det varje gång. Hellre en gång för mycket än en gång för lite??

Ja töjningar går ihop.8 mm går lätt ihop
#9 om man inte spräckt örat ;)
#10 Neeh då är de svårare:S Hoppas verkligen jag inte spärckt höger örat som jag hade så bråttom med.
#11 du märker om du spräcker ett öra.. det är inte alls mysigt och gör ont..:( jag gick snabbt ner några storlekar för att det skulle läka.
#12 Jo jag vet.. de blödde och gjorde jäkligt ont. Visade de i töjartikeltråden tror jag. men förhoppningsvis spräckte jag ändå inte sönder totalt.

#13 Om det blödde så spräckte du.. Jag spräckte bara lite i 3 mm och det räckte för att det inte drar ihop sig alls. Har 10 mm men had ei en 8a under vintern så örat fick vila. Gick inte ihop ett skit.
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#14 hum.. joo, de är sant! Men iof lär jag ju inte vilja få ihop de alls just nu och inte heller om några år.
Men får väl se om jag någongång vill de.. hur de går:)
har t om börjat fundera på att gå upp två stl till nu igen!^^ fast jag tycker ju typ olika varje dag så.. hehe
Jag har haft upp till 18 mm töjningar i öronen och de har nu krympt till rätt små hål, inget man ser igenom utan de är bara små och smått… skrumpna ;D Inget jag störs av eller tycker är särskilt fult - jag är nu sugen på att sätta i något i dom igen, dock inte så stort utan kanske upp till 10 mm.