Tjocklek?
Vilken tjocklek har en normal tungpiercingstav?
1.6mm är standard för alla piercingsmycken

1.6mm i tungan..
Men till andra piercingar är 1.2mm vanligt.
Man har 1.6 mm till ungefär alla piercings. De är standard..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

1.6 titan
Carpe Diem
#4 titan är en smaksak ;)

#5 Att rekomendera då det är en renare metall. Jag är nickelallergiker..
Folk skrattar när jag säger de :)
Carpe Diem
#6 men plast funkar utmärkt också och det sägs tillochmed vara bättre för vissa med nytagna hål ;) kirurgiskt stål är ju godkännt just för att det släpper ifrån sig väldigt lite nickel så många nickelallergiker kan ha det också och då titan är så rent går det rykten om att det kan det vara så att kroppen ser det som en kroppsdel helt enkelt så att det växer fast.
så det är nog ifrån person till person, själv föredrar jag plast och kirurgiskt stål

#7 Min kropp hatar plast kan jag ju säga med en gång - fråga inte varför!
Man ska passa sig med de billiga smyckena bara, en del har bara en ligering och själva piercingen utsöndrar nickel. Min navel har fått många otäcka upplevelser påså vis.
Carpe Diem
#8 klart man ska, köper mina grejer ifrån piercingstudios oftast, plastgrejerna också.
Min kropp tål inte heller plast.
Urk. Kommer ihåg när jag hade haft plasthöronhängen. Sen när jag tog ut dem följde HELA HÅLET med ut, alltså allt skinn i hålet stod ut från örat efter! rääääligt
#10 Eeeek, det lät mindre mysigt! Jag har nog väldigt tålig kropp, och bra läkekött :) Plastring i örat, töjt från 1,6 till 3,2 på 6 dar :P
Jag har också väldigt bra läkekött och min kropp tål de mesta och håller det bra. Men plast har jag dåliga egenskaper av också. Iaf pistolplast örhängena man fick när de sköts in. Därför jag hade så mycket problem med öronen när jag var mindre. Tills dem fick sånna i stål också.
#11 Jag töjde till 4 mm på typ fyra dagar i ena.. inget att rekomendera^^
Nja, sista gjorde lite ont faktiskt… Så nu tänkte jag försöka vänta en vecka iaf ;) Men det är svårt att hålla sig! :P
Förlåt för offtopic!
#13 Jo det är super svårt att hålla sig. Jag körde ju varje dag jag duscha.. och de blev varje dag helt enkelt.. men som sagt, de är inget man bör göra. Visserligen är de ju efter en själv vad man känner.. och jag tyckte de gick bra. Men de ska ju i princip aldrig göra ont när man töjer.
Jag töjde mitt vanliga (knappt brukbara öronhål) med tungpiercingen (hade inte en riktig i den storleken) skulle bara veta storleken så jag vet vilken storlek jag ska köpa härnäst =)

#3 dom flesta piercing ställena ja ha varit på har 1.2 numera.. Har 1.6 också ifall man vill ha.. men de kanske e olika beroende på vart i landet man är..
#16 Ja vad jag vet så är standard 1,6mm i alla piercingsstudios. Jag har aldrig hört något annat:) Alla standard smycken till piercingar är ju också 1,6mm ..
1,6 mm är standard. Själv har jag numera 3.2 mm i min tunga, känns bra! Skulle inte vilja byta ner i mm, skulle kännas… sladdrigt! ;D

Bytte stav igår btw. Och kulorna är mindre och det känns jädrigt mycke bättre med en 14 stav. Tungan känns genast mycke nättare inne i munnen, jädra läkstav. Det är rena tortyrredskapet.. *huga*
Carpe Diem
Vad bra :)