Är de fler än jag som har problem..
med tunnlar? (Alltså tunnlar för öronen)
Varenda gång jag sover så lyckas kanten (som är bredare) att åka in i hålet och göra som en blowout fast innuti hålet.. (som en ring av rött och köttigt i hålet) Jag bytta öra och satte i hornet i de ist. Och nu har de blivit likadant med de andra, fast bara på ena sidan.
Har ni sånna problem eller är de bara mina öron som är konstiga? Sover ni med era tunnlar? duschar ni med dem? .. varför blir de såhär för mig, blir sur! Tunnlar är så snyggt.. men förstör de hålen vill jag inte ha det.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

jag har alltid min tunnel i, tar bara ut och gör rent ca 1 gång om dagen. det blir irreterat om jag tar ut oftare.
den får sköta sig själv helt enkelt
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
#1 men du tar alltså ut den varje dag och gör rent?
För jag låter den ju vara helt.. tar aldrig ut den. Inte fören de blir såhär^^

jag tar ut nästan varje dag och torkar bort det där kända äckelluktande kladdet som kommer dit, gjorde inte det förut (visste inte om att det fanns där) och då blev det irreterat :P
// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se
Okej.. kanske ska ta ut den varje dag lite då..
Men de är ju just de där med att jag sover och den glider in. Och då blir de som infekterat i de yttre runt hålet.
tar också bort "äckelkladdet" nån gång om dagen ibland varannan dag men annars sitter de alltid i. den ena har jag tappat ibland men det är bara för att det inte är några kanter på den och det är det örat jag sover på :P
men jag har töjt upp mina öron så de har vart runt 11-12mm i några dagar och nu är de tio så jag vet ju inte om det kan ha med det att göra.. att de har vart större alltså så de inte trycker ut tunnlarna lika lätt.. kanske inte låter så vettigt, bara en tanke :)
Jo, fast mina är ju bara 8 mm och även tunnlarna är 8 mm.. så de är konstigt att dem bara åker in sådär.. alltså skinnet åker in i örat med tunneln på någe vis. Så de blir som en röd kant.
Men jag får väl ta ut den en gång om dagen och tvätta lite då, om de nu hjälper. Jag har ju bara låtit de vara helt och hållet. Men tror inte de hjälper dock eftersom att den åker in inte pågrund av att de är orent eller nått liksom:)