Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 3288 ggr
Liss
0

Förvaring

Hur förvarar ni era piercings smycken?

I askar eller påsar? eller ligger dem huller om buller?

Jag har inte införskaffat något bra ännu, och egentligen har jag inga bra ideer heller. Just nu ligger alla tillsammans i en återförslutningsbar påse. Inte det bästa kanske.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Klasson
0

jag har mina i en sammetspåse… som är slutbar

L8sson
0

jag har dom i en sån här liten påse, som ser ut som en liten knarkpåse ^^ haha hade ingen bättre föklaring.. har inte häller nått bättre :P

kanske ska köpa sej en liten snygg ask =) ??

mjioo
0

när man köper smycken så får man ju små eller stora påsar som går att stänga, såna använder jag.

har jättemånga i olika storlekar och det känns bäst då det inte kommer in nåt smuts i dem och inget ludd kan fastna.

en kompis kallar alla mina påsar för piercing-kit då jag har med mig de när jag ska vara borta länge och töjer eller har nya piercingar eller nåt. har då en stor påse med tops i, sen en mindre i den med sönderklippta tops som är rengjorda och i rätt längd.

sen har jag annan stor påse med tops och en liten i med ringar och i den har jag en ännu mindre påse med kulor.

sen har jag ytterligare en påse där jag har tops och en mindre i med stavar, både böjda och raka fast utan kulor.

sen har jag glasflaska för koksaltlösning, två stycken flaskor med klorhexiden, den ena för verka lite midlare än den andra(jag använder det inte som regelbundet rengöringsmedel till piercings så jag klarar mig utan åsikter om det :) en en såndär förpackning med platta bomullsgrejer som jag inte öppnar om jag inte har rena händer.

en himla ordning här :D men har tappat bort så mycket så började få lite smått panik.

Liss
0

#3 Varför har du tops i nästan varje påse?^^

#2 ja de är en sån påse jag har med.. "knarkpåse"^^

Men jag har bara fått EN sån. så allt ligget tillsammans. Vart tusan kan man få tag på fler sånna påsar annars? För när jag skickat efter senaste har jag bara fåt sketna engångspåsar som man måste klippa upp.

L8sson
0

#4 hehe aa knarkpåsar hmm jadu man brukar ju få de med smycken synd att du bara ha fått sånna påsar :O engångspåsar.. en smyckes affär kanske?? hehe gå och fråga om dom har knarkpåsar ^^

Liss
0

#5 haha.. tror inte det blir så populärt dock^^

L8sson
0

#6 haha

Liss
0

neeh men man kan ju iaf kolla om dem har några påsar. Kanske med orden "återslutningsbara påsar" ist. hehe

L8sson
0

hehe kanske de ;) bäst så tror jag

[slo]
0

#4 Du får väl gå ner och leta upp några skummisar på stan och fråga om du kan få köpa påsar utan innehåll :) I lite högre civilisationer kallas dom för zip-lock påsar har jag för mig ;) Happy hunting!

Karmatarerskanise
0

Jag har sett sånna påsar i någon affäre. Vet inte om det var en bygghandel eller nått sånt.

L8sson
0

#10 hehe där kom de någon som visst elite mer än oss ^^ jaja haha

mjioo
0

ska finnas att köpa. i göteborg finns det ju claes ohlson och där hittar man allt :D

för om jag bara töjer öronen och bara vill ha med mig avklippta tops så har jag ju hela tops att göra rent med ;) vill inte hålla på och pilla i flera påsar när jag håller på med en piercing och det är smidigt med små påsar i stora om de mindre råkar gå sönder.

[tiiia]
0

jag har mina piercingsmycken i en liten rund godisask i plast. Perfekt size än så länge då jag inte har så supermånga piercingsmycken som inte används ;)

Skaffar man många fler så får man väl ta en sån där platsförvaringslåda som man får med när man köper massa skruvar och grejs ;)

Liss
0

#13 Jo vi har claes ohlson här me.. får kika där.

Hehe jojo, men byter du topsen hela tiden alltså när du töjer?

#10 zip lock^^ hum.. jaja!

#14 haha.. det var ju smart!:) Har redan en sån.. kanske ska tömma den och fixa iordning me piercings smycken ist^^

mjioo
0

#15 nej jag har klippt till en hel hög så de är i rätt storlek men jag gör rent dem innan de hamnar i påsen sen häder det ju ganska ofta att jag tappar :) de hela topsen byter jag alltid när jag gjort rent piercingar med de.

Liss
0

#16 Nu är jag verkligen frågvis.. klippt till en hel hög? hur tusan får du tops till olika stl isf?^^

mjioo
0

#17 längden på dem ;) ifall jag har många så är de kortare och är det få så är det lite längre. tycker det är enklare så sen har jag några som är klippt snett i kanterna så de är enklare att få in.

har mina små knep när jag töjer med tops :D

SMMM
0

de små "knarkpåsarna" heter zip-bags…

Liss
0

#18 ahaa.. nu förstår jag^^ Men har du inte töjt klart då?

#19 jaa så var det ja!! tyckte de lät konstigt me zip lock, men bag är de ju:)

svartelbas
0

fast de kan heta ziplock med, typ blixtlåsstängning direkt översatt… http://www.ziploc.com/

Mitotim
0

ziplock påsar kan införskaffas i bokhandeln 50kr för en 200 st rulle är rätt så normalt pris. De flesta Piercare ger bort påsar om man frågar snällt

Liss
0

#22 Okej tack. det hade jag ingen anning om att dem hade:)

Karmatarerskanise
0

Miltotim; varför har bokhandeln sånna små påsar?

mjioo
0

#20 nope ;) jag har blivit en långsam töjare så att jag inte töjer för mycket. är ju inne på fjärde hålet nu! gav mig på tungan för ett tag sen men gjorde ett nytt hål i örat för att inte fortsätta med tungan :D ska bli ett till hål i ena örat och tre till i andra som även den ska töjas litelite.

alltså kommer det bli tre töjda hål i ena öronlobben fyra i andra och en töjd tunga. ev. töjd navel också men det lär dröja ett tag. dedär topsen kommer vara användbara ett tag till :D

Liss
0

#25Hur stora är du uppe i då?

[slo]
0

#24 Kontorsmaterial… Alla kontorsnissar knarkar för att orka med att jobba på samma ställe dag ut och dag in ;)

Förresten, tänkte på det när jag var och köpte cigg idag… Ingen som snusar Lucky Strike?? Dom askarna är grymt snygga, och hade passat bra som en "piercingburk" för mig :D Jag kan pröjsa lite för dosan, bara jag slipper snusa skiten :P Och köpa för att slänga… Nja…

mjioo
0

#26 två som är 10mm ska nog upp till 12mm. ett på 5mm som ska bli större, tungan är 2.4 nu och även det ska bli större :D

verkligen märkt stor skillnad på hur det var när jag töjde första hålet som sprack i örat och det som är upp i 5 i samma öra, det lönar sig att vara långsam töjare.

#27ingen kompis som snusar då?^^ då kan du ju stå för en liten del av kostnaden och kompisen kan köpa snusen.

vann ett bud idag på tradera så snart får man hem 30st 160x120mm zippåsar! 10kr och 11kr frakt är helt okej. så även på tradera kan man köpa såna påsar!

Liss
0

#28 Ja de är verkligen bättre att töjja sakta. De är ju så det ska gå till:)

Moderkaka
0

Jag har bara mina i en gamal medicinburk… =D

Dolleminas
0

När det gäller ziplock påsar vil jag tipsa om www.tradera.com där finns det massor av såna försäljare som har såna i olika storlekar…

Karmatarerskanise
0

Dollesminas; läs #28 ;)

Liss
0

Jag ska nog färga håret med Loreal prefernce mera..^^ Dem hade en lite plast bubbla som man kan öppna och stänga, till handskarna. Väldigt slöseri med plast för de, men jäkligt bra till piercingsmycken:)