Pierca handen...
Är det någon här inne som har piercat sig i handen :)
Få se om jag säger rätt nu.. Hand-Web !
Jag skulle vilja pierca mig mellan tummen och pekfingret…
Tänkte höra om det var någon som hade gjort det som kanske har en bild att visa så jag får se hur det ser ut…
Har funderat lite på om man inte en massa senor och skit som kan gå sönder och göra så att man inte kan röra fingrarna sen om dom råkar ta fel??
Jag skulle inte vilja ha en ring hängandes där utan gärna en stav..
Så jag undrar vad man kan tänkas använda för stav som är någorlunda rätt storlek så den inte sticker ut allt för mycket på sidorna??
Hur mycket kan det kosta att göra en Hand-Web ??
Känns det mer än vanligt att ta hål där??
Skicka gärna in något kort på din Hand-Web :)
-Erika
hehe jag funderade på detta igår! här e lite info från BME
Min kompis hade det ett tag. Men kroppen stötte bort den och det blev ett jäkla ärr :/

Min kompis hade också det. Men det gick inte heller särskilt bra.. Man använder ju händerna hela tiden och jag tror det är svårt att få en sån att sitta kvar.
Eftersom man använder handen hela tiden och de rör sig, får piercingen svårt att hålla sig kvar. Eftersom de är en yttlig piercing, och får den de enklare att gå ur kroppen så gör den det. Ungefär som en stika i fingret.
Jag vet inte om många som lyckats behålla dem iaf. Men man kan säkert lyckas ha den i några månader iaf. Dessutom är de ett läga där mycket skit kommer. När du tar tag i saker kommer du ofta imot osv. Så jag tror de är en väldigt svår piercing. Men visst kan man försöka:)
Stav alternativ är väl isf en slags surface piercing kanske.. då sitter de absolut bättre iaf. Eller kanske en microdermal ist? då sitter den betydligt längre också. Gå in på första sidan och läs mer om surface piercing och dermals:)
Lycka till
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
LisetteS Min kompis var inte ytlig. Den satt i köttet mellan tummen och pekfingret. Men som sagt är de nog svårt där eftersom man rör sig hela tiden.
Tycker även att det borde vara riskfyllt med nerver och så?
#5 Ahaa du menar rakt igen med kulor på båda sidor av handen? Neh den är ju inte ytlig.. men de är ändå rörligt och kan komma mycket smuts.. så de är svårt ändå att få den och stanna.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Tror att det är en rätt omöjligt piercing att få permanent.
≧◔◡◔≦
#6 Ja jag menar stav rakt igenom :)
eftersom det blev så långt så kan jag berätta direkt att denhär infon är mest ifrån en piercare(fast genom mig och ber om ursäkt att mitt minne inte är det bästa alltid :D) angående ringpiercing!
jag vill själv ha en piercing på handen fast inte emellan fingrarna så och jag gick och frågade en piercare som testat lite knasiga "riskpiercingar" för att få lite info. han hade dock inte testat det jag vill göra då det var en dum piercing och om man vill ha gjort det så får man vara riktigt envis.(ringpiercing)
just mellan tumme och pekfinger är det mycket rörelse ja men ändå en av de bättre platserna på handen då det är skyddat, likadant mellan knogarna.
det du ska akta dig för är fingrarna och där det finns mycket nerever, om man har otur så kan man förlora mycket rörlighet och känsel i handen och om det går riktigt illa så kan du bli tvungen att amputera bort fingret(detta gäller sk ringpiercings då det var det jag bad att få info om)
men alla piercingar som sitter i handen är väldigt svårläkta och man får räkna med läkarbesök om man vill ha kvar piercingen en längre tid(om man inte har en såndär superkropp som inte har något emot saker igenom kroppen som inte borde vara där)
eftersom jag frågade om ringpiercing så fick jag mest info om det och han sa att läktiden kan ta flera år och om man får räkna med antibiotika(tror han sa antibiotika, inte helt 100) flera gånger under läktiden, och sen betyder det ju inte att om den är läkt så kommer den förbli det utan det kan snabbt bli infekterat.
om det blir infekterat(vilket det säkert kommer bli) så får man vara snabb med att ta hand om det. man ska ju vara rädd om de händer man har!
om du tänkt igenom det noga och ändå vill testa piercing i handen så ska du gå till någon som kan sin sak gå gärna runt och fråga vad de har för erfarenheter på olika studior och sen ska man hitta en som är villig att göra det.
den piercingen jag vill ha är piercaren jag gick till villig att göra men han berättade om alla risker och var mycket noga med att säga att ansvaret ligger på mig(alltså om jag måste amputera ett finger så är det inte hans fel jag har helt enekelt inte varit tillräckligt snabb till sjukhuset..)
jag frågade inte ens om priset eftersom jag ska tänka på detta i några månader och se om jag fortfarande vill ha en sådan piercing alt. mellan knogarna och om jag verkligen vill ha det så får jag fråga om priset då för jag gissar på att det är löjligt lågt där för en sån piercing(då menar jag strax under tusenlappen)
men det du vill ha borde vara billigare och det lär vara enklare att hitta en villig piercare, det med ring eller stav är upp till vad piercaren anser är bäst för dig. du ska inte göra det om du behöver händerna mycket i ett yrke som påfrästar det området mycket och om du inte känner att du har orken att ta hand om en jobbig piercing

Självklart så har jag inte bestämt mig till 100% att jag vill göra denna piercing.. Har funderat ett tag på det och jag tror det skulle vara fint med en liten piercing där..
Meeen…det är mycket man vill göra som man inte kan göra :)
Jag tänkte ju lite på det där att det är mycket bakterier
som kan komma in och sånt skit då man använder händerna till det mesta som har med bakterier att göra..
Så jag har en liten dum fråga… hehe..
Tror ni att det spelar någon större roll vilken hand man piercar den? Jag tänkte.. jag ville ta denna piercing på vänster handen som jag inte använder till så mycket.. :)
Eller kommer det lika mycket bakterier på vänser handen som med höger handen som man använder till det mesta.. HAHA
Vad tror ni?
#10 hehe jag har tänkt samma tanke. vänster hand skulle passa mig bättre då jag målar mycket med olja och terpentin är inget jag vill få i ett sår.
en lösning är ju att om du gör något som är väldigt smutsig så kan du sätta på ett plåster löst och ha handske på den handen och sen väljer man ju den handen som man känner kan hållas borta ifrån smuts enklast.
det kan vara de mest vardagliga sakerna, som att bära en påse eller nåt eller öppna dörrar med, ja de sakerna som sliter på handen och där det finns mycket bakterier.
gissar på att du är högerhänt :)
gjort en gång, hade alsrig kvar ville bara prova.