Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 11811 ggr
Karmatarerskanise
0

Mest ont?

Var tycker du eller tror du att det gör mest ont att tatuera sig?

Av de två jag har på armen och i svanken är det svanken som gjorde mest ont.

Jag tror att revbenen gör ganska ont ;)

[jenkass]
0

jag har i nacken, benen och runt (hela) överarmen. och av dem så var det runt överarmen som gjorde ondast, på insidan… om ni fattar va jag menar

Karmatarerskanise
0

Ja där kan jag tänka mig det gör lite mer ont också.

AnneN
0

Det borde väl göra ondast där man har minst underhudsfett och tunn hud, så rygg, fotknölar mm skulle jag tro

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
0

Ryggen, ja vid ryggraden, där har man ju väldigt lite fett. Det var där det gjorde ondast på mig.

Liss
0

Jo, du har nog alldeles rätt Anne!

De människor brukar säga är att de gör ondast runt naveln, handleder, undersidan av armen och ryggraden.

Mina tassar från midjan gjorde ondast ju längre upp på "fettet" jag kom. Den i svanken/på ryggen gjorde ondast över ryggraden och den på skuldran kände jag inte alls. hehe!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Telefonkontakt
0

För mig var det helt klart vid sidorna mot höftbenen. Värsta jag varit med om.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

SaraC
0

Jag tycker inte att någon gjort ont. Men det som kändes mest var över ryggraden och längst ner vid fotknölen.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tesan
0

Den runt naveln gjorde förbannat ont…

Zandra---83
0

Av de två jag har tycker jag att den på överarmen kändes mest. Den på underarmen kändes inte alls, men jag vet ej kanske berodde det på (att den ej kändes) att jag skar mej väligt mycket  när jag gjorde den så var väl van vid smärta på ett annat sätt då än den jag för typ 10 mån. gjorde på överarmen.

Mia-
0

Tycker revbenen gör ondast

Zvintos
0

Svanken gjorde ondast.
Men inte just pga att den blev i svanken, utan mer för att den är mycket större än biet på armen.
Däremot märkte jag att det gjorde ondare på vänster sida av svanken, än på höger.

Rickard07
0

Har ingen själv men min morbror har några stycken, han har en ros som är ca 7x7cm på bröstet precis vid hjärtat, han svimmade när den gjordes och han är ingne liten klenis direkt…

Karmatarerskanise
0

Ja, män sägs ju ha lägre smärt gräns än kvinnor ;)

Tezza
0

Jag har gjort mina första 2 tatueringar i dag, en på insidan av handleden och en på foten upp mot benet. Ingen av dem gjorde speciellt ont men den på foten kändes betydligt mer. Trodde det skulle vara tvärt om….

Liss
0

#13 Haha.. min fd tycker inte att de gör ont alls. så de är nog olika där med;P

skrellet
0

det jag själv upplevt är att insidan av överarmen gör ondast. min går upp i armhålan och det gjorde förbannat ont :P

Rickard07
0

#13, Testa själv så kanske du inte är lika morsk…

Karmatarerskanise
0

#17 Vad är det du vill jag ska testa? Tatuera mig?

mjioo
0

revbenen gjorde fruktansvärt utan när de fyllde i min stjärna. (tjocka konturer så när han fyllde i konturerna alltså)

han jag tatuerar mig hos säger att svank och midja är nåt utav de smärtsammaste ställena och när det är emot ben är det ännu värre. en kompis som blev tatuerad på nyckelbenen sa att det inte är så mysigt när nålen "slinter" ja ni kanske förstår..

Liss
0

#17 Hera är redan tatuerad två gånger, så hon vet nog hur de känns:)

abbis
0

jag har 3 tattoes den som sitter på vristen va värst..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

skrellet
0

annars är det nog plånboken som det gör mest ont i Generad

Rickard07
0

#20, Båda på hjärtat?

Karmatarerskanise
0

#23 Nej, jag har på ett känsligare ställe :)
Och nog måste du ha hört att män tål mindre smärta än kvinnor, det är ju därför kvinnorna fick uppgiften att föda barn ;)

(och därför det ofta är killar som behöver pausa när de tatueras och killar som svimmar)

[jenkass]
0

#24 haha klockren

Linn
0

#23 över hjärtat är det väl bara massa muskler? det lär väl göra ondast över ben? jag har över mina höftben och det var inte skönt. kände hur nålen nästan gick in i benen…

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Liss
0

#26 Jag tyckte de var skönt på höften/ i midjan;D men jag har iof inte tyckt någon av mina gjort riktigt ont.

Linn
0

jag tänkte mest att det måste ju göra ondare där än på ett sådant ställe som bröstet där det nästan bara är muskler.

Linn

Karmatarerskanise
0

Ja, bröstet är inte ett av de känsligaste områdena. Det är som ni säger vid ställen där det finns väldigt lite underhudsfett och vid ben.

Liss
0

Neeh, på bröstet gör de nog inte alls så ont.. de är mycket mera fett där

Telefonkontakt
0

#30 har hört att det gör skitont på bröstet :)

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

[jenkass]
0

Det är ju så oerhört individuellt. Sen är det väl från tatuerare till tatuerare oxå, en del kanske trycker nålen hårdare å andra inte lika djupt…

Karmatarerskanise
0

Precis, allt handlar om hur känslig man själv är och hur djupt tatueraren går. Men generellt sett så är det vissa ställen som gör mer ont.

Liss
0

Jo, men generellt gör bröstet mindra ont.. vad jag vet iaf. Min mor har en ros där och tyckte inte de kändes alls.. iof har hon stoor barm, men ändå:P

Karmatarerskanise
0

Kvinnor sa ja ju ;) Haha

lilin
0

Armhålan och på insidan handleden, det är mina värsta, jag har typ 12..

WesthKiowas
0

Ljumsken, revbenen och baksidan av låret var inte skönt. Smalbenet var okey att tatuera men efteråt när det svullnar lite så pulserar det i hela benet.

Mvh Camilla Glad

Besök gärna min hemsida S*WesthKiowa's Norska Skogkatter

Kattungar planeras!

Denna kommentar har tagits bort.
TacoBelle
0

Min på svanken (den är ändå 20X30 cm stor) gjorde inte alls ont. Det gjorde ondast längst ut på sidorna.

Jag tror det skulle göra ondast på baksidan av överarmarna och på könet.

blackangel
0

Har ju då bara på ryggen men den stora gjorde jäääävligt ontHemlis

skrellet
0

jag står fast om att det är plånboken det gör mest ont i att tatuera

Pehpsii
0

På ben (skelett) generellt gör ju lite ondare, men jag håller annars med ovanstående,

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

V-lang
0

Jag har gjort på tre olika ställen den första var på skuldran det sved när dom gjorde konturerna helst i böjarna, sen kände jag inte ett dugg. Nästa gjorde jag på utsidan av vristen och det var samma där enda tills han kom fram till smalbenet där var det lite jobbigt en stund. Den tredje har jag på bröstet och den gjorde inte alls ont =)

bubbelbubbel
0

gör det ont på nyckelbenet ?

emsems
0

jag tyckte det gjorde ont på revbenen, under bröstet och på insidan av höften… jiiises… resten gjorde inte alls ont (ruma, höft, sidan, magen eller handleden..

LeTigre
0

Armen, benet, ryggen (förutom vissa småställen på ryggraden), axeln och magen gjorde inte särskilt ont (inte ens runt naveln) men shiiiiit vad ont det gör på revbenen. Jag har fött två barn (utan annan smärtlindring än lustgas) men jag är inte säker på vad som gjorde mest ont faktiskt.

Skillnaden är väl att tatueringen vet man att man kan avbryta om man vill.

Och som tillägg till genusdebatten: alla tatuerare jag har pratat med säger samtliga att det är män som svimmar och inte klarar av smärtan. Det är naturligt att tjejer klarar smärta bättre.

LeTigre
0

#44 ja på nyckelbenet kan det göra rätt ordentligt ont faktiskt. Har en där. Men det är mest precis på själva benet det är värst så oftast behöver man inte stå ut så lång stund :)

CBA
0

Jag tror faktiskt att den jag har på senan vid fotknölen som gjorde ondast för den kommer jag ihåg hur det kändes.

Den på ryggen kändes väl lite den oxå då den sitter rakt över ryggraden, men det var nog mer obehagligt att det vibrerade i hela kroppen och upp i skallen under tiden.

Min  nyaste som sitter på underarmens undersida kändes väl lite när han var vid arbvecket och pickade med nålen…men då gör det nog banne mig mer ont att få vaderna masserade hos sjukgymnasten :o/

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

isnornin
0

Hittills rumpan…. vi får se sen;)

MVH Isnornin

Liss
0

LeTigre, har du bilder?:)

EmmaL, du tyckte alltså INTE att de gjorde ont på handleden? bra att veta:) ska nämligen göra där..

RC70
0

jag har en på magen, som knappt kändes allt, och när tatueraren satte nålen i mig på ryggen så somnade jag, det var sååå skönt :P

emsems
0

#50, inte alls! kan nog till å med lova att det knappt känns jämfört med att tatuera revbenen och höftbenet… =)

[jenkass]
0

#50 jag tyckte det gjorde ont längst ner på handleden, alltså närmast handflatan, sen kändes det lite mer längst upp vid armvecket oxå :S

emsems
0

min ligger just vid handleden där man böjer (blir veckad om jag viker in handen) jag tycker inte det kändes alls nästan… ungefär som att någon drar med nageln över (inte klöser!)

Karmatarerskanise
0

Smärta är ju väldigt individuellt :) Så det är inte konstigt att EmmaL inte kände ngt och att jenkass gjorde :)

Liss
0

Jo som sagt, de är väldigt individuellt.. men många säger just att de gör rätt ont precis vid alla yttliga ådrer och allt sånt. Ska ha två av mina fjärilar där.:)

paivi
0

Än så länge - den ondaste var i nacken…

Karmatarerskanise
0

#57 Där ser man, jag trodde inte det var ett ställe som det gör ont på. Kanske jag som har köttnacke ;)

paivi
0

Huden är så tajt i närheten av hårbotten. Tror jag. Ont gjorde det iaf.

Ngt ;)

Tycker nämligen inte att det gör särskilt ont alls, att bli tatuerad. Ingenting jämfört med bröstvårtapiercing (med en stor nål), eller tandvärk!

Hatasallad
0

Vill man vara fin så får man lida pin Skrattande

skrellet
0

är det ingen som håller med om plånboken? :P

Linn
0

#61 jotack, den smärtar allt den med!

Linn

Liss
0

hehe, klart plånboken smärtar endel.. men de får man väl ta:)

Matiilda
0

Revbenen gjorde ondast för mig..

HannaM
0

någon som har på ovansidan av handen? där vill jag ha=) vad tror ni om smärtan?

Liss
0

#65 Mja, individuellt.. beroende hur hög smärttröskel du själv har..
Men jag skulle tippa på att de är väldigt känsligt där, så de känns nog endel. Men inget man inte kan tåla:)

HannaM
0

#66 smärttröskeln är det inget fel på, tillhör ju dom här knäppa människorna som skurit sig. Får väl bita ihop och tiga och lida då helt enkelt.

Karmatarerskanise
0

#67 Fast att skära sig gör ju inte ont. Tycker inte jag. Då måste man använda ngt trubbigt.. Är en helt annan sak att tatuera sig än att skära.

Liss
0

#67 Ja absolut, som hera säger.. att skära är en helt annan sak.. Att tatuera dig så punkteras huden ett antal tusen ggr på samma ställe och därför kan de bli så att endorfinet sätter igång och eftersom de är så många gånger på samma ställe så domnar de bort endel.
Enligt mig själv och många andra gör inte en tatuering ont i den benämningen som att skära sig eller pierca sig eller liknande.. de är en helt annan sak liksom.
De här är mera durrande, kittlande och på vissa jaa ont som tusen stick.

Jag tycker inte att tatuera mig gör ont alls tex .. men du kan känna de annorlunda. Enda sättet att veta, är väl att prova:P
men vet man om att man har låg smärttröskel för övrigt så kanske man ska låta bli.

Cherridwen
0

Foten, ryggraden och på höftbenet (det slog igenom där)

Karmatarerskanise
0

På mig gör det ont på vissa ställen, absolut. Men mesta smärtan är sån man klarar av lätt :)

HannaM
0

om det gör ont at skära sig handlar om hur man skär också om man ska gå in på sånt. Och var. Jag kan inte tro annat än att det gör ont att karva ett tvåcentimeters snitt genom fett och hud ner till muskler. Men det är klart det gör ont på olika sätt. Hoppas jag klarar den smärtan också, utan ångest. Och angåe vad man skär sig med så har jag provat allt från rakblad till nagelfilar i plast

Liss
0

#72 Jaja, sånt tycker jag inte vi behöver gå in på heller:) Och jag har då inte sagt något om att skära sig inte gör ont.. de tycker jag med.. men som sagt, sånt behöver vi inte prata om här..

Iaf så vet bara du själv hur hög smärttröskel du har.. men att jämföra det med en sån sak går inte helt enkelt. De är jätte svårt att säga vad man egentligen kan jämföra med.. det finns nog inget liknande:P

Jag tycker att de är skönt att tatuera sig på vissa ställen.. men absolut, ryggraden gjorde ont! När de kommer i ben gör de ondare .. och handen är väldigt tunn på fetter, så de gör nog "ondare" ;)

[Jennniie]
0

Har bara en, på ryggraden.
Den gjorde ont! O smart ställe o sätta den första *ler*
Men det var det värt o nu e jag redo för en till :)

JoJos
0

tyckte inte min på axeln gjorde ont alls,var värre att peirca naveln.

Min man har tatueringar över allt men den som gjorde ondast på honom var ansiktet,huvud,och händer.

men alla har vi juh olika gränser när de gäller smärta =)