Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttöjning
Läst 6846 ggr
Stinko
0

Nöjd med töjning?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan man någonsin bli det? Har töjt mina öron ett par år nu, och är så sjukt less. Men vad gör man inte för att bli nöjd? :)

När jag började töja tänkte jag "Jag ska absolut inte töja mer än till 14 mm"… Men när jag väl var uppe i 14mm fortsatte jag ändå, för det såg allderles för litet ut. Tänkte att jag går väl upp till 16mm då, men inget större än så får det bli… Haha, trodde jag, ja!
Kom upp till 20mm på ena örat (det andra har varit så svårtöjt så det går långsammare och tog alltid det största hålet i första hand och töjde…).
Nu när jag sett hur 20mm ser ut på mig så tycker jag fortfarande att det är allderles för litet. Vill nog ha 25 i alla fall. 30 blir nog på tok förstort.

För att komma till saken, har ni tänkt som jag, alltså att ni får inte töja mer än till ett visst antal mm, och sedan insett att det är för litet, och fortsatt töja mer och mer? Eller har ni blivit nöjda med resultatet då ni kommit upp i er önskade strl?

TacoBelle
0

Har en sån söt bild på en töjning (OBS inte mitt öra)

[jenkass]
0

inte för att jag har någon töjning, men det är väl samma sak att man tänker att jag ska bara pierca där å där å ha så många tatueringar… man blir lixom beroende på något vis, vill bara ha flera.. :P Tror det beror på att man vänjer sig hur det ser ut, och vill utöka mer å mer

Stinko
0

Jo, precis, det där med att man vänjer sig och vill ha mer, tror också att det beror på det.  
Jag verkar  vänja mig allderles för snabbt. :)
Har ju tex en del piercings - men mer ska det bli, tycker det ser allderles för tomt ut.

[jenkass]
0

hehe ;) jag är glad att jag lyckats hålla mig ifrån att göra "för mycket" piercingar, är mer åt tatueringshållet :P

Stinko
0

Haha, vad är det för fel att ha för mycket piercings? Förstår inte hur folk tänker där, piercings går att ta ut så fort man lessnar, en tatuering däremot är lite krångligare att få bort. ;)

[jenkass]
0

nja.. tycker det känns onödigt att pierca sig å sen ta bort den lixom.. man gör ju något för att ha kvar det hela livet (iaf. jag) så därför passar tatueringar mig bra ;)

Stinko
0

Sant iofs. :)
Har ju planer på att tatuera mig, så tatueringarna lär säkerligen "ta över" piercingarna i slutänden.

[jenkass]
0

hehe ja det är farligt det där.. testar man något nytt som man gillar så brukar man "bli fast" Räcka ut tungan man kan lixom inte få nog hehe…

Stinko
0

Haha, skojar du. Säg vad människor INTE är beroende av på ett eller annat vis…. :P

Beafer
0

jag skulle bara ha söta små 4mm hade jag bestämt. men nu har jag 8mm och är jätte nöjd. nu ska dom inte bli större ;D

Liss
0

Ja, tatueringar är verkligen något man blir beroende av. Fick höra de där av min kompis innan jag tautera mig. "du kommer bli beroende, de är min pappa. han gjorde en och så massa till" Men vadå, jag skulle aaaaldrig bli beroende. De räckte iaf med två stycken.. men jaja! okej, jag erkänner mig besegrad:P

Nu håller jag på med mina töjningar också då. Ville ha enbart 4 mm för de var enda inte jätte stort men större än vanligt. Men njaa, körde till 6 mm ist för 4 mm såg så jäkla pluttigt ut efter ett tag. Men då sa jag åt mig själv att "inte mera!" Men så får jag höra av Emmsan (beafer) att hon ska ta sig upp till 8 mm.. och kan hon, kan väl jag!?:P Så jaa.. upp till 8 mm nu då, men sen får de räcka.. så är de bara;D

*4mm*

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Beafer
0

hihi, I'm so sorry ;D

Liss
0

haha, de gör ju inget.. är bara glad att få höra de faktist:P Då fick jag en ursäkt för att göra lite större ändå;)

Beafer
0

jamen det är ju bra ;) tur att man är bra till något liksom :D

Liss
0

haha jaa precis;P tss.. du är bra till mycket knasunge.

Stinko
0

Äsch, det är kanske bara vad ni tror, om några månader har ni säkert 12mmSkrattande

Liss
0

#16 Haha.. nenene! De märker verkligen mamma;) Neeh, men faktist. även om jag får iden om att de börjar bli litet med 8mm får de räcka. Jag kanske ångrar mig i äldre dar och vill att dem kan växa ihop igen:)

Theres
0

Jag vet inte ens hur många mm jag har, men det är nog lite för litet, skulle vilja sätta i en tunnel så man kan se igenom :P Har bara pluggar i nu…

golf.ifokus.se

Liss
0

#18 Vet du inte vilken stl du har på din plugg?:)

Theres
0

#19 Nope ingen aning, men tror den är 4 mm i ändarna och typ 2 mm i mitten då eftersom de är smalare i mitten, och så växer de fast på 2 sekunder så man inte kan få ut dem, då får jag göra såhär… (bilden längst ner till vänster) sen kan jag få ut dem… och då blir ju hålet större ett tag, sen blir det litet igen på en gång :S

golf.ifokus.se

Liss
0

haha okej.. Jo de ser ungefär ut att kanske vara 3 mm eller något sådant. Men om pluggen fastnar har inte hålen läkt ännu:)

Theres
0

#21 Jo, hålet är läkt, har varit samma i 6 månader eller mer nu, men pluggen är smalare i mitten än på kanterna ju, så hålet drar ihop sig efter den storleken som är i mitten, så varje gång jag ska ta ur pluggarna så måste jag sätta in 1-2 andra grejer i örat samtidigt så hålet töjer sig, annars så får jag inte ut pluggen. Men om jag gör så och sedan sätter i pluggen igen så krymper hålet till troleken som det är i mitten på pluggen på några minuter känns det som… så då måste jag töja mer igen gör att få ut den…osv osv…

Så ser ju pluggarna ut… 

golf.ifokus.se

Liss
0

Hehe, jaa jag fattar. Inte alla pluggar ser ut så dock. Finns sånna som är helt raka med gummiband på båda sidor ist:)De kanske kan lösa de?:)

Theres
0

Har köpt tunnlar idag, så nu jävlar :P men av samma sort som pluggarna, så de är smalare i mitten, fast de går att se igenom =) måste bara töja 3 mm till typ :O

golf.ifokus.se

Liss
0

I vilken stl var dem då? 6 mm? :)

Liss
0

Föresten, förstår inte riktigt hur du kan ha sånna där problem. Dem flesta pluggarna är väl så man kan ta bort bakstycket och så har man den stl man ska ha på de smalaste helt enkelt.

som sånna dära:)

Theres
0

Nej, jag har sånnahär…

Ja, köpte 6 mm, och de är likadana fast med hål rakt igenom =)

golf.ifokus.se

Liss
0

Jo, då kan de ju bli lite svårt tyvärr. Vet inte riktigt hur dem tänkt sig med dem där. Hur man faktist ska få dän dom när hålet krymper om dem.

Theres
0

Man får helt enkelt töja ut dem =)

Just nu sitter jag med 3 saker i ena örat, en plugg på 2 mm (3-4 mm i ändarna tror jag) och 2 claws på 2 mm var (fast den ena ser ut att vara 2,5 mm)…

golf.ifokus.se

Liss
0

Jo, men de borde man inte behöva bara för att få bort en plugg.. lite knas måste jag säga.

Liss
0

hihihi.. mååste bara skratta åt mig själv!! Nu får jag ge mig! Har nu fått dit spiralen i 8 mm och de ser litet ut;) haha! men jag SKA INTE ha större.. hör du det Lisette!! *grrr*

Karmatarerskanise
0

Snyggt LisetteS :)

Theres
0

Nu händer det grejer =)

golf.ifokus.se

Liss
0

#33 Men de där var väl gummiringar runt? ser ut som de iaf.. :)

Theres
0

#34 Jupp, har en denna i nu…

(den stora svarta långa…) 

golf.ifokus.se

Liss
0

#35 Okej, snygg:)

mjioo
0

min tunnel är också större i kanterna vilket är jättebra för då sitter den kvar bättre, iförsig är den lite krånglig att få ur ibland men oftast väldigt lätt, desstu större desstu enklare örat är ju töjbart :) och om man töjer det lite när man sätter i nåt (som med den lilla pluggen) så svullnar ju örat lite därför hålet krymper så snabbt.

sa ifrån början att jag ville ha max 10mm och nu har jag det i båda öronen och var påväg att forsätta till 12mm eftersom det gick så snabbt! men det fick bli ett till hål som jag töjer extra långsamt :) det kommer ju vara svårare att töja så stort eftersom dt kommer se knas ut så det lär väl bli runt 6mm och ett hål brevid det som isf blir runt 3-4mm

Nattali
0

nu har jag 8 mm men ska nog upp till 10 så småningom (:

Liss
0

#38 Vart har du köpt tunneln?

Jo som sagt, blir nog 10 mm för mig. Men ska låta de vara ett tag nu och ta en ordentlig funderare.. min plugg är lite problem med också, den glider in i själva håler ibland. Alltså delen som är större och antagligen 9mm medans jag i praktiken bara ska ha 8mm.. förstår inte riktigt det. jaja

SMMM
0

jag örjade med att jag skulle gå till 6mm så jag kunde ha en liten tunnel jag hittade på wildcat. Sen så hitta jag en ännu snyggare klo på barbarella men den fanns som minst i 8mm så upp till 8 istället. Sen så hittade jag en annan plugg och den började på 12mm….. ja ni ser juh vart det barkar åt.. slutade med 16mm. Sen tröttnade jag så jag spräckte töjningen (med flit) så den skulle dra ihop sig bättre och fortare(som jag skrivit innan så rådgör med din piercare om du funderar på att göra på det sättet och se om du kan få hjälp att göra det under kontrollerade former).

Sen satt jag en dag och funderade på det där med töjning och tänkte att jo jag vill nog ha det ändå men bara 6mm som första gången. Sagt och gjort töjde upp till 6mm. Sen va juh KAOS tvunga att komma på sina s*t*ns ondskefulla silicontunnlar!! Så nu sitter jag återigen med 16mm.. hehehe

Bäst att tillägga att de själv inte alls rekomenderar att man ska töja med silicon . Men för mig har det funkat FÖR bra.

Nattali
0

# 39, ingen aning om vart den är köpt, fick den av mitt ex :)

domedag
0

Jag är nu uppe i 20mm men vill töja mer. snyggt md stora töjnigar.