Bodyart iFokus

Bodyart

Etikettpiercingar
Läst 7151 ggr
domedag
0

nytagen septum

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tog min tredje piercing (om man räknar bort dom i öronen) i måndags. Var inte lika ont att ta som jag trodde. :)

Men nu dag nummer 2. så börjar helvetet med svullen näsa och förskyldninng så klart. Snacka om att ha tur.hehe.

[jenkass]
0

septum har blivit populärt den senaste tiden här på bodyart :)
nice var det iaf !

Liss
0

Den tredje här inne som gjort de inom kort tid;) Och jag är en av dem.. gjorde min den 13/2

Och verkar rätt vanligt att man blir förkyld eller åtminstone snorig när man tar septum^^
Min näsa vart aldrig svullen, men eftersom piercern gjorde två ggr på mig (han vart inte nöjd först) så fick jag ett sår till på ena sidan som gör grymt ont hela tiden. Kan inte ens röra ringen åt något håll utan att de gör skit ont! Och så har de väl antagligen blivit ett blåmärke I näsan^^ Men de går över.

Snyggt är det iaf;)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Karmatarerskanise
0

Ja hemskt vad populärt det är är inne :)

Mischa
0

Det är väl inte bara populärt här inne, tycker var och varannan människa har eller vill ha septum.

≧◔◡◔≦

Karmatarerskanise
0

#4 Jasså? Här har jag inte sett så många med det.

Liss
0

Nae, de är väl några stycken som har de här inne vad jag vet om. Inte super många iaf. Och jag har bara sett EN med de på stan, bortsätt från mig:P

And can you blame them, de är ju snyggt!^^

[tiiia]
0

#0 Jasså nu blev vi tre under denna korta tid ;) Jag blev också förkyld efter min septumpiercing, svullnad endast i själva näsväggen. Jag fick precis som lisesetteS ta om min en gång för att det blev snett när ringen trycktes mot mitt näsben.

Jo helt plötsligt har det blivit populärt med septum, innan jag tog hade jag sett kanske tre pers totalt med septum piercing, men nu tycker jag att jag ser det överallt ;) Kanske för att man blivit mer uppmärksam på det ;) fast det spelar ingen roll, trivs man i en piercing så ska man ha den och då är det skitsamma om alla har den eller om ingen annan har den :)

[jenkass]
0

#7 brukar ju va att man inte lägger märke till andra som har det förrän man själv har det ;)

Liss
0

#7-8 neeh precis! När man vill klippa sig ser man ju inte annat än hår överallt^^ vill man ha nya skor ser man bara massa nya skor.
Men jag har faktist inte sett någon mer förutom en då, efter jag pierca mig heller:)

Och som sagt.. vem bryr sig om de skulle öka! Jag tycker de är så snyggt. Annars skulle jag inte gjort de från början:)

Mischa
0

Här "kryllar" det iaf av tjurnäsor :P

≧◔◡◔≦

Liss
0

hum.. jasså? jag vet om 6 stycken? medräknat med mig:)

[jenkass]
0

Lis, #10 menar väl i sin stad?

Mischa
0

menar som jenkass sade ;)

≧◔◡◔≦

Liss
0

Ahaa.. ja då förstår jag;)

domedag
0

#2 Hehe okej. jo det blir så problematiskt när man ska försöka
snyta sej. Men hoppas den läker snabbt snart ;D så jag kan fortsätta på mitt piercing projekt. ;D

[tiiia]
0

#15 hehe själv kör jag med tops för att "snyta" näsan. haha

domedag
1

Jaså? det lät lite krongligt tycker jag. eller jad vet jag xD

[tiiia]
0

#17 fräsh mot papper o rensa med tops typ

domedag
0

haha okej xD får testa de. för nu när man snyter sig som vanligt blir bara hästskon full i snor. väldit mys. hehe.

pau
0

Jag har också gjort en septum, för två veckor sedan :)

Liss
0

Ja jag kör me med tops^^ de är de enklaste.. dock har topsen tagit slut nu. haha!
Jao de tar väl ungefär 4-8 veckor för en septum att läka, så du får nog vänta ett tag;)
Vad är planerna då?:)

Karmatarerskanise
0

pau_ ingen bild? :)

Liss
0

#20 hehe EN TILL^^ Ja herre gu.. vi kan skaffa klubb snart med nypiercade snokar;)
Bild?

[tiiia]
0

haha vi kan starta ett privatbodyartforum för oss med septum snart ;)

Liss
0

haha.. Jo, vad ska vi prata om då? enbart septum kanske blir lite torftigt^^

[tiiia]
0

haha jo iofs ;)

Karmatarerskanise
0

Kanske lite aktivitet ;)

Liss
0

Äh, jag kan säkerligen iof prata en hel dag om septum och olika problem^^ men sen tar de nog slut:P

Men vi kan ha en liten septum klubb ändå, av innebördes beundran;P

skrellet
0

en ny site har lanserats

http://septum.ifokus.se 

Flört

pau
0

En bild knäppt enbart för eran skull ;)

Fast jag vet inte riktigt om jag passar i septum. Min ring är rätt stor och jag har inte så stort mellanrum mellan näsan och munnen :/ Hoppas på att jag ska kunna ha en öppen ring i en storlek mindre, annars får det nog bli en stav. I början doppade jag t.o.m ringen i drickan när jag drack ^^

Liss
0

#30 Snyggt! Ja enligt mig är de snyggare med öppen ring:) Och de finns ju 8 mm omkretts, de du har där är säkert 10 mm.