Bodyart iFokus

Bodyart

Etiketttatueringar
Läst 4231 ggr
Little-Devil
0

Japanska

Jag älskar verkligen japanska tecken och tattueringar :)
Har tidigare gjort en drake på vaden med det japanska tecknet för Dragon i mitten..

Men nu undrar jag om någon här vet en bra sida på internet där man kan göra översättning från japanska tecken till svenska eller eng.. Då jag vill veta vad tecknen betyder..

Hittar ingen själv då jag googlar, kanske ni vet någon sida?
Jag tänkte så man slipper gå till bibblan för att kika i massa böcker ;)

ChristineL
0

Jag har ingen koll på några "bra" sidor, men däremot vet jag att kan ska ta det man hittar med en nypa salt. Då japanska och kinesiska tecken har blivit väldigt vanligt är det många som lägger ut tecken som dom påstår ska betyda det och det, men det kan betyda nånting helt annat. Så, böcker är nog bättre ändå. Eller om du hittar någon japansk vän som är villig att översätta.

Researcha så mycket som möjligt, man vill ju inte tro att man skriver in Kärlek när det betyder Svamp t.ex.

Lycka till! =)

Liss
0

Jag håller med ChristineL, de finns säkert mycket falska tecken där ute i syberspace:)
Men sök också på "Kanji" (puttar upp artikeln om tattoo stilar)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Telefonkontakt
0

Min man som pluggade japanska en och en halv termin köpte en nintendo DS, laddade ner ett program till den och så kan man översätta själv, allså rita av teckn så skriver den vad det betyder. Många i hans klass använde dem och de är 100% rätt

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Mischa
0

bildgoogla på "ryuu" så kanske du hittar något

≧◔◡◔≦