Industrial, eller?
Jag är jätte dålig på dessa namn och funderar lite på vad min piercing sitter eller kallas?
Är detta en industrial eller kallas det bara så om det är en stav inblandat..?
Vad skulle ni säga att det är för en piercing?

Tusan.. jag kan inte lägga in bilden..
Försöker att lägga in den imorgon i stället..
Man kan nog inte säga att de är två sammansatta helix ändå, eftersom man fortfarande kan ha helix OCH Industrial. Helixen sitter straxt under industrialhålet.
Industrial är helt enkelt två piercingshål, ett över helix placeringen (kanten av örat) och ett på andra sidan örat. Som bilden visar i #2 helt enkelt. Man kan fortfarande ha t ex två ringar ist men de är fortfarande en industrial om man har dem två hålen.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Hum jaa du, jag vet inte riktigt vad man ska kalla den där:P Men gå in på artikeln jag puttat upp "olika typer av piercings" så finns de en bild på ett öra där olika placeringar finns.
De där skulle jag säga var ETT hål av en industrial^^
De räknas nog som en helix helt enkelt. När de bara är en ensam sådär.
#3 varför skulle man inte kulla kalla det för två helix?
om du istället sätter en stav i varje hål har du ju ingen industrial längre.
≧◔◡◔≦
#6 För att de inte är två helix;P
#7 vad kallas den då om man har två separata barbeller/ringar?
Detta med namn är ju nästan rena tolkningsfrågor, så fort det dyker upp nån ny placering lägger man på något typ off center, anti, vertical etc.
≧◔◡◔≦
#8 det borde vara två helix, en helix är ju piercing i bråsket på örats överkant och det blir bara industrial om man har en stav i som binder ihop dem annars är det vanliga helixar.
man kan ha hela vägen full med piercingar i bråsket då kan man ju inte kalla två utav alla helix för industrial när det sitter ringar eller stavar(som bara gå rgenom ett hål) i
#9 det är lite så jag också tänker.
Att det kallas industrial är ju mer att man satt en och samma stav genom två hål i ytterörats kant.
Det kallas ju industrial även om man inte har hålen på just dom placeringar som en ind. vanligtvis sätts på (vilket också kan ha med örats utformning att göra).
≧◔◡◔≦
#9 Jo de är sant!:)
#8 De där med off center osv förstår jag inte riktigt hur du får till en tolkningsfråga? eftersom de heter så..
Jag menar om jag säger labret åt allting lär ju ingen förstå exakt vart den sitter eller tro att den är imitten om jag inte säger off center labret?:)
Och när fler och fler piercings kommer, kommer fler och fler namn att hålla reda på^^
#12 jag tror det var det hon syftade på att när nån upptäcker en ny placering(lite svårt idag) så måste man genast hitta på ett nytt namn till den :P off-center däremot har vi ju bara tagit ifrån engelskan, annars skulle det vart "inte i mitten" "till höger/vänster" det låter helt enkelt bättre på engelska och eftersom det har blivit allt vanligare med att inte ha de gamla vanliga placeringarna så säger man att den heter så, tror jag.
#12 redan besvarat av mjioo :)
dvs. det var inte dom olika namnen jag menade som kan tolkas som man vill, utan mer innan man hittat på specifika namn åt dom.
≧◔◡◔≦
#14 Okej då förstår jag:)
#14 wohoo då tolkade jag rätt :)
det är klurigt dedär med namn. det bästa är ju bilder eller när man kan peka på vad man menar :D
#16 hehe joo, vi kanske skulle ha en bild på en människokropp så kan man ringe in delen^^
haha ja det skulle vart något. eller ge ledtrådar vart man piercat sig så folk får gissa :D
Tss.. ja herre min je! Och öronen bara har ju massvis med olika benämningar.. så då kan man ju hålla på ett tag^^