Bodyart iFokus

Bodyart

Etikett: piercingar
Läst 1214 ggr
Mischa
0

Långa gängor

Gick från 6mm lång labretstav till 5mm i hopp om att det skulle sitta tightare.

Visst storleken stämmer säkert, men längden på gängorna på staven känns längre än vad hålet/gängorna i "bollen" är >_< 

så det hade i princip kvittat… 

*sur*

≧◔◡◔≦

mjioo
0

oj det var skumt! testat att jämföra stavarna brevid varandra för att se om de verkligen är längre och inte att ulan bara sitter dåligt?

Mischa
0

har jämfört och den ser kortare ut, verkar mer som att den är gängad såpass långt att kulhålet är för kort för gängningen :/

≧◔◡◔≦

mjioo
0

#2 knepigt. men måttet kanske stämmer ändå bara att den råkar ha lite längre gängning in på staven? mina kulor sitter olika på olika stavar så jag brukar få testa mig fram för att få ihop det bra :P har en stav som är så mycket mindre att andra kulor skruvas loss enklare..

Mischa
0

#3 det känns som det vore fallet, då får man försöka hitta en kula med lång gänga O_o

hur lätt är det då…

≧◔◡◔≦

mjioo
0

#4 fast är staven för lång med de kulorna du har på? annars gör det ju inte så mycket om de är lite för långa, det syns ju inte så jättemycket. eller vart har du den?

Mischa
0

Det är min labret.

Har nu satt på en plastkula, då sitter den som den ska, annars går den emot tänderna då och då.

≧◔◡◔≦

mjioo
0

haha oj jag läste labret flera gånger och först nu kunde jag placera de :D

ah men du kan ju alltid gå till en studio och be dem hitta en ula som passar, de borde dem kunna fixa

Mischa
0

Jo, kaske det, men samtidigt…har nån verkligen koll på hur långa gängdelen bör vara eller om det varierar :/

väntar iaf på en ny kula jag beställt, vill nämligen ha en med en sten i :P

≧◔◡◔≦

mjioo
0

det kan nog variera beroendes på vart man köper dem, är ju olika ställen som tillverkar grejerna och just längden på gängorna är anpassad efter deras kulor då det inte finns någon spec standard(tror jag) så om man köper kulor på samma ställe som staven så borde de nästan garanterat passa annars borde man kunna klaga på att de inte säljer grejer som passar