Ta ut piercing?
Hej! Jag kan inte ta ut min piercing i läppen. Det är en sån där ring med kula. Den sitter verkligen jättehårt, och jag får inget bra grepp för att kunna "öppna" den. Hur ska jag göra?
De är en sån ring som man töjer ut för att få dän. Du kan försöka få in en liten sax och pressa utåt så den åker dän, eller bara ta i själv och dra utåt.
Annars brukar man använda en speciell tång för att få bort dem.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Men det funkar inte, jag drar så mkt jag kan men den sitter för hårt. :/
#2 Okej, förlåt om jag skriver osammanhängande grejer.. vakna precis^^
Men har du testat att verkligen få in nått imellan för att dra isär.. För ringen sitter bara mot kulan nämligen, den är inte fastskruvad som man kan tro.
Fast jag förstår om de inte funkar ändå, min i näsan sitter skit hårt- men den ska jag nog klippa sönder när jag ska byta ist.
Men iaf om du inte får bort den är de bara att gå till den som pierca dig, så har dem en alldeles speciell tång för det där.
Ja, jag har testat det, men det är svårt för den verkar sitta ganska hårt. Men jag får nog försöka lite till då.
#4 Slit inte sönder läppen bara:P Men som sagt kan du få hjälp hos piercern. Vi har en annan tråd om de här tror jag.. som folk hade massa olika tips. Ska försöka hitta den och putta upp:)
hej…Alla som piercar har en sk ringøppnare, kanske lite omstændigt att behøva åka till en studio før att få hjælp med det. Men du kan ju alltid gøra det om du bor næra en. Dom hjælper dig sækert. Annars så provar du sjælv med en lång smal tång, sætt in den i ringen och øppna upp tången, på så sætt så tøjer du upp ringen tillrækligt før att kunna lossa på kulan:-)
Vera Pain

Köp en låsringstång, finns i princip överallt där det finns verktyg och grejer.. Vi har köpt våran på clas ohlson för typ 39:-, och den är oumbärlig! Den funkar som en tång, fast den gör tvärtom när man nyper.. Den nyper alltså inte ihop, utan utåt, och då trillar kulan lös! Haha, vad svårt att förklara.. Man slinter inte lika lätt iaf, den är kanon! Sen gör man likadant när man sätter tillbaka kulan. Hade inte klarat mig utan.